پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۸۸۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
امام جمعه خاورشهر در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 15؛
امام جمعه خاورشهر گفت: تدبیر کلامی است که در مدیریت شهری تهران معنی پیدا کرده است چرا که دکتر قالیباف با درایت، تدبیر، علم و دانش به مدیریت شهری پرداخته اند و شایستگی های خود را نشان دادند.
به گزارش شهر، مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 15صبح امروز با حضور دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران، دکتر عیسی شریفی قائم مقام شهرداری تهران، آیت الله وحید گلپایگانی، نماینده ولی فقیه در جنوب تهران، جمعی از شهرداران مناطق، مدیران شهری، ائمه جمعه خاورشهر و قیامدشت، ائمه جماعات، اعضای شورایاری ها، دبیران محلات و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سالن آمفی تئاتر شهرداری منطقه 15 برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام یاسینی، امام جمعه خاورشهر با بیان اینکه مسئولیت ها فرصت گرانبهایی برای افرادی که در عرصه خدمت به مردم فعالیت می کنند، از تلاش های صادقانه همراه با تدبیر مهندس صفوی در شهرداری منطقه 15 تقدیر کرد.

وی ادامه داد: تدبیر کلامی است که در مدیریت شهری تهران معنی پیدا کرده است چرا که دکتر قالیباف با درایت، تدبیر، علم و دانش به مدیریت شهری پرداخته اند و شایستگی های خود را نشان دادند. از این رو مردم تهران باید قدر این خادم مخلص خود که شهر تهران را به زیبایی مدیریت می کند، بدانند.

امام جمعه خاورشهر عنوان داشت: منطقه 15، منطقه ای وسیع و گسترده با انسان هایی مومن، معتقد و ایثارگر است. بنابراین باید از تلاش های مهندس صفوی خصوصا در مسایل فرهنگی، دینی، توجه به مساجد، ساخت مصلی ها، توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی، توجه به خانواده شهدا و ایثارگران و... تشکر کرد البته این مسایل ناشی از نگاه جامعی است که در شهرداری تهران تدوین می شود.

حجت الاسلام یاسینی افزود: برای دکتر انجمنی که در عرصه های سیاسی، فرمانداری های مختلف و همچنین مدیریت شهری موفق بوده اند، آرزوی توفیق می کنم و قطعا تمامی محلات، مدیران و شورایاری ها دست همکاری و همیاری به ایشان خواهند داد.

همچنین مهندس باغبادی، دبیر دبیران شورایاری منطقه 15 نیز طی سخنانی در این مراسم عنوان داشت: شورایاری ها از سال 1381 در تهران آغاز به کار کردند، اما نقطه عطف این تعامل با شهرداری در زمان مسئولیت دکتر قالیباف به عنوان شهردار تهران صورت گرفت.

وی افزود: در این منطقه تمامی مجموعه شورایاری ها با دکتر انجمنی همراه خواهند بود و کارشناسان شورایاری ها در کنار شهرداری از هیچ تلاشی در مسیر خدمت رسانی به شهروندان دریغ نخواهند کرد.

افزایش 11 برابری نوسازی بافت فرسوده نسبت به 4 سال گذشته

در ادامه این مراسم مهندس موسوی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 15 طی سخنانی گفت: در راستای سیاست های شهرداری تهران در زمینه حرکت به سمت توسعه پایدار با اتکا به روحیه جهادی، شهرداری منطقه 15 نیز با روحیه جهادی اقدام به خدمت رسانی به شهروندان تهرانی کرده است.

وی افزود: احداث، تکمیل، تجهیز و بهره برداری 8 سرای محله، احداث پردیس تئاتر تهران، ساخت مساجد، کمک به عمران و تجهیز 151 مسجد و حسینیه، تجهیز 126 مدرسه و احداث ایستگاه آتش نشانی در محل بافت فرسوده بخشی از این خدمات در زمان حضور مهندس صفوی در شهرداری منطقه 15 بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 15 در ادامه از احداث 3 پل عابر پیاده، ایجاد زیرساخت های خطوط 2 و 3 سامانه اتوبوس های تندرو، بالغ بر 750 هزار متر مبرع روکش آسفالت و 40 هزار متر مربع پیاده راه سازی در کنار تهیه و تصویب طرح هادی 4 روستای واقع در حریم شهرداری منطقه 15 به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته یاد کرد.

موسوی تاکید کرد: اجرای پروژه امام علی (ع) در منطقه 15 به عنوان یکی از شاخص ترین پروژه ها به شمار می رود به طوری که آثار ترافیکی آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 15 همچنین از افزایش 12 درصدی آمار صدور پروانه در بافت فرسوده نسبت به سال گذشته و افزایش 11 برابری نسبت به سال 88 خبر داد.

وی در پایان از تلاش های بی وقفه و جهادی مهندس صفوی در شهرداری منطقه 15 تقدیر و تشکر کرد و از طرف تمامی مدیران شهرداری و شهرداران نواحی به دکتر انجمنی خیر مقدم گفت.

ساخت 18 سرای محله در منطقه 15

در ادامه این مراسم مهندس صفوی، شهردار پیشین منطقه 15 با حضور در جایگاه، ابراز داشت: از اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی و حسن نظر شهردار تهران توفیق خدمت در شهرداری منطقه 15 با وجود خصوصیات خاص این منطقه اعم از خصوصیات اجتماعی و وسعت منطقه را پیدا کردم، بسیار خوشحال هستم؛ در این مدت با تاسی از رویکرد جهادی و برنامه ریزی دکتر قالیباف سعی کردیم تا برنامه ریزی جامع و منسجمی را با کمترین تغییر در کادر مدیریتی داشته باشیم.

وی افزود: تلاش ما بر این بود تا اقدامات را بر اساس کار و تلاش همراه با آرامش و پرهیز از تنش به پیش ببریم و سیاست های شهردار تهران در جهت کاهش فاصله جنوب و شمال، گسترش خدمات حمل و نقل عمومی، توسعه مراکز فرهنگی، اجتماعی و خدماتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مهندس صفوی عنوان کرد: در این مدت تکمیل، بهره برداری و افتتاح 122 پروژه را در شهرداری منطقه 15 داشتیم که توانست نقش مهمی در افزایش سرانه های منطقه ایفا کند. همچنین 61 پروژه بزرگ با 61 میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام داریم که 15 پروژه آن فرهنگی و اجتماعی است. همچنین هم اکنون 18 سرای محله در محلات 20 گانه منطقه 15 احداث شده و 2 سرای محله دیگر نیز در حال ساخت است.

به گفته صفوی در حال حاضر 28 مجموعه ورزشی، 44 زمین چمن مصنوعی، 20 سوله بحران، 11 میدان میوه و تره بار و 105 بوستان شهری در منطقه 15 در حال استفاده است.

شهردار پیشین منطقه 15 ابراز داشت: پروژه اتوبان امام علی(ع) علاوه بر تاثیر قابل ملاحظه ای که در تسهیل عبور و مرور دارد، توانسته است نقش قابل توجهی را در نوسازی بافت فرسوده داشته باشد و این موضوع به محرکی برای احیای بافت فرسوده و کاهش آسیب های اجتماعی تبدیل شده است.

صفوی به استقرار شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه 15 اشاره کرد و گفت: در همین راستا بهره برداری از خط هشت سامانه اتوبوس های تندرو صورت گرفته است و خط 9 بی آر تی نیز آماده بهره برداری است، در این شرایط منطقه 15 دارای 4 خط بی آر تی خواهد بود.

به گفته وی هم اکنون خط 6 مترو از مسیر دولت آباد تامیدان خراسان احداث شده و ایستگاه های این خط در حال احداث است.

شهردار پیشین منطقه 15 همچنین از افزایش 50 درصدی درآمد های تحقق یافته شهرداری منطقه 15 نسبت به سال 90 و پرداخت مطالبات پیمانکاران خبر داد.


نوسازی بافت فرسوده از دغدغه های شهردار تهران است

دکتر انجمنی، شهردار منطقه 15 نیز طی سخنانی در این مراسم، با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل فرهنگی و مذهبی، عنوان داشت: ما در این مسیر دنباله روی روحانیت خواهیم بود و امیدواریم که از دامان روحانیت جدا نشویم چرا که انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: من از سال 49 در شهرری ساکن بودم و خودم را بچه جنوب تهران می دانم، هر چه دارم از انقلاب اسلامی و از این رو به برکت انقلاب اسلامی است که در این نقطه قرار داریم و شکر این نعمت را جز با کار و تلاش نمی توان به جا آورد.

شهردار منطقه 15 عنوان داشت: امروز باید برای مردم تلاش کنیم و قطعا حسن ظن و اعتمادی که شهردار تهران به بنده دارند باعث خواهد شد تا سیاست ها و تدابیر ابلاغی را در این منطقه پیاده سازی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: بافت فرسوده یکی از دغدغه های شهردار تهران است و قطعا خواهیم توانست توقعات مردم در این زمینه را با پیگیری های مداوم، محقق کنیم چرا که در شهرداری تهران مدیریت بر اساس دانش محوری، پژوهش، تحقیق و استانداردها اجرایی می شود.

تکریم شهردار پیشین منطقه 15 به پاس 20 ماه تلاش

گفتنی است در پایان این مراسم، مراسم تکریم از شهردار پیشین منطقه 15 با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران، آیت الله وحید گلپایگانی نماینده ولی فقیه در جنوب تهران، عیسی شریفی قائم مقام شهرداری تهران، صادق امانی قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران ، حجت الاسلام یاسینی امام جمعه خاور شهر و حجت الاسلام امیری امام جمعه قیامدشت برگزار شد.

در جریان این مراسم حکم آغاز به کار شهردار منطقه 15 از سوی دکتر قالیباف به دکتر انجمنی اهدا شد و به پاس تلاش 20 ماهه مهندس صفوی در شهرداری منطقه 15، لوح تقدیر و یادبودی به وی اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر و هدیه کارکنان شهرداری منطقه 15، شورایاری محلات، تعاونی مسکن کارکنان شهرداری، ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر، فرهنگسرای خاوران، بنیاد شهید منطقه 15، ائمه جمعه خاورشهر و قیامدشت و شهرداران پهنه جنوب تهران به مهندس صفوی اهدا شد.

نظر شما