پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۹۱۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران در نخستین روزهای آبان‌ماه میزبان نمایشگاه‌‌های متنوع و متعددی از هنرمندان هنرهای تجسمی خواهند بود.
به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های موزه عکسخانه شهر، راه ابریشم،‌ مهروا، جرجانی، گلستان، آن، اعتماد، احسان، دی، سین و نگاه در روزهای آینده میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ای از آثار هنرمندان تجسمی هستند.

گالر‌ی‌های اثر و ماه مهر نیز از هفته‌های گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

کهکیلویه و بویر احمد دهه هفتاد در عکسخانه شهر
یکصدو‌نودمین نمایشگاه موزه عکسخانه‌شهر با عنوان «کهکیلویه و بویر احمد دهه هفتاد» نمایشگاهی از  عکس‌های حسن غفاری است که روز یکشنبه پنجم آبان افتتاح می‌شود.  این نمایشگاه شامل 40 قطعه عکس سیاه و سفید  در اندازه‌های مختلف از عشایر ایران است. 
علاقه‌مندان می‌توانند تا 18 آبان‌ماه برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 تا 13  و 14 تا 17 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به  موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار ‌شیراز، بوستان بهار‌ شیراز مراجعه کنند. 


مستندنگاری در راه ابریشم
گالری راه ابریشم از روز جمعه سوم آبان‌ماه میزبان نمایشگاهی گروهی از عکاسان شناخته‌شده با عنوان «گوشه‌ای از مستندنگاری 1357 – 1392» خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از بهمن جلالی، کاوه گلستان، رعنا جوادی، هنگامه گلستان، مهشید دوشیروانی، پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری، مزدک عیاری، علی رنجبران، محمد رضا سلطانی، تهمینه منزوی، البرز کاظمی و هاشم شاکری به نمایش گذاشته خواهد شد.
مراسم افتتاح این نمایشگاه روز جمعه سوم آبان ماه از ساعت 16 تا 20 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از  پنجم تا 27 آبان ماه، یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.
گالری راه ابریشم در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، شماره 103 واقع است.


دورهمی کارتونیست‌ها در مهروا
گالری مهروا از روز جمعه سوم آبان میزبان نمایشگاهی از آثار کاریکاتوریست‌ها با هنوان «دورهمی» خواهد بود. 
در این نمایشگاه که آروین مهروا آن را گردآوری کرده است، آثاری از کامبیز درمبخش، جواد علیزاده، داوود شهیدی، علی جهانشاهی، جمال رحمتی، حسن کریم‌زاده، فیروزه مظفری، هادی حیدری، سیامک پورجبار، بهزاد باشو، ایلیا تهمتنی، آروین، پیام برومند، سارا طبیب‌زاده و مهدی کریم‌زاده به نمایش گذاشته خواهد شد.
این نمایشگاه تا 19 آبان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌‌ها از ساعت 17 تا 21 به گالری مهروا واقع در خیابان کریمخان، آبان جنوبی، شماره 38 مراجعه کنند.



عالیجناب خروس در گالری جرجانی
نمایشگاهی از نقاشی‌های آوا شیرجعفری با عنوان «عالیجناب خروس» روز جمعه سوم آبان در گالری جرجانی افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 13 آبان ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 16:30 تا 20:30 به گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ 1 مراجعه کنند.



نقاشی در گلستان
نمایشگاهی از نقاشی‌های طاهره اردستانی از روز جمعه سوم آبان در گالری گلستان برپا خواهد بود.  این نمایشگاه تا هشتم آبان ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 234 مراجعه کنند.



پرده گل‌دار در آن

نمایشگاهی از آثار خسرو خسروی روز جمعه سوم آبان در گالری آن افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 15 آبان ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 برای بازدید از این آثار به گالری آن واقع در ونک، خیابان سئول، شماره 40 مراجعه کنند.



رصدخانه در گالری اعتماد
نمایشگاهی از آثار لاله معمار اردستانی در مجموعه‌ای با عنوان «رصدخانه» از روز جمعه سوم آبان در گالری اعتماد افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 14 آبان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 به گالری اعتماد واقع در خیابان با هنر(نیاوران)، سه راه یاسر، صادقی قمی، بوکان، دو راهی سمت راست، پلاک 4 مراجعه کنند.



گالری احسان؛ جایی که خانه نیست
گالری احسان از روز جمعه سوم آبان میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های غزل کاشی با عنوان «جایی که خانه‌ام نیست» خواهد بود. این نمایشگاه تا هشتم آبان ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16:30 تا 20 به گالری احسان واقع در خیابان اقدسیه، بلوار آجودانیه، 14 شرقی، شماره 22 مراجعه کنند.

 

نقاشی در دی
نمایشگاهی از نقاشی‌های ژاله طالب‌پور از روز جمعه سوم آبان‌ماه در گالری دی برپا خواهد بود. این نمایشگاه تا 14 آبان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 14 تا 21 به گالری دی واقع در نياوران، ابتدای پاسداران، تنگستان چهارم، ناز يك، بن‌بست ترانه، پلاك 3 مراجعه کنند.

عروسی خون در گالری سین
گالری سين از روز جمعه سوم آبان میزبان نمایشگاهی از آثار عکس‌ و ویدیو آرت علی سعادتمند با عنوان «عروسی خون» خواهد بود. این نمایشگاه تا 12 آبان ادامه دارد و گالری سین واقع در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، پلاک 16، همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
 
لوسترهای آسیایی در گالری نگاه
نمایشگاهی از لوسترهای ساخته نینا آسیایی با عنوان «شور و نور»‌ از امروز چهارشنبه یکم آبان‌ماه در گالری نگاه برپاست. این نمایشگاه تا جمعه سوم آبان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند در این سه روز از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 به گالری نگاه واقع در لواسان، بلوار اصلی(امام خمینی)، نرسیده به میدان امام خمینی، پلاک 872 مراجعه کنند.


سایه‌های روشن در گالری اثر
«سایه‌ی روشن» عنوان نمایشگاهی از مجسمه‌های محمدحسین عماد است که روز جمعه 12 مهر در گالری اثر افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 10 آبان ماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.
گالری اثر در خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره‌ 16 واقع است.

مجسمه‌های کوچک پرویز تناولی در ماه مهر
نمایشگاه مجسمه‌های کوچک پرویز تناولی روز جمعه 12 مهر در گالری ماه مهر افتتاح شد. افتتاح این نمایشگاه با معرفی آخرین کتاب تناولی با عنوان «تاریخ مجسمه‌سازی در ایران» و سخنرانی علیرضا سمیع آذر همراه بود.
نمایشگاه مجسمه‌های تناولی تا 12 آبان ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.
گالری ماه مهر در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 واقع است.



نظر شما