شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۹
کد خبر: ۶۹۲۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
سخنگوی شهرداری تهران از اتمام پروژه طبقاتی شدن بزرگراه صدر تا آخر آبان خبر داد و گفت : خوشبختانه کارهای سخت افزاری پل صدر به اتمام رسیده است و تنها علائم و دوربین‌های آن باقیمانده است که بنا داریم این پروژه را تا آخر آبان به بهره‌برداری برسانیم.
به گزارش شهر، سید محمد هادی ایازی امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه فرهنگی عطر سیب اظهار داشت: خوشبختانه از زمان برگزاری این نمایشگاه خدمات خوبی به هیئت های مذهبی داده شده است.

وی تصریح کرد : طی دو سال گذشته نمایشگاه عطر سیب در بوستان ولایت برگزار شده است و این در حالی است که امسال این نمایشگاه در مساحت 12 هزار متر مربع و با حضور 12 اتحادیه و 200 غرفه برگزار خواهد شد . 

ایازی خاطر نشان کرد : هیئت های مذهبی می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را از طریق بن کارت یا به صورت نقدی خریداری کنند همچنین با هماهنگی انجام شده قرار است پکیج‌های فرهنگی به هیئت‌های مذهبی داده شود که این پکیج‌ها شامل، پرچم، زیارت عاشورا و پوسترهای طراحی شده است .

وی گفت: یکی از برنامه‌های نمایشگاه عطر سیب امسال تأمین اقلام و ملزومات تغذیه و پخت و پز هیئت های مذهبی است که با هماهنگی انجام شده با فروشگاه شهروند و سازمان میادین میوه و تره بار این اقلام در اختیار هیئت های مذهبی قرار خواهد گرفت که از تخفیف 15 تا25 درصدی برخوردار هستند.


ایازی تصریح کرد : همزمان با آغاز ماه محرم و صفر برنامه‌های مختلف فرهنگی در مناطق 22 گانه تهران برگزار خواهد شد، ضمن این که همزمان با آغاز محرم و صفر، شهر تهران متناسب با این ایام سیاه پوش خواهد شد.

وی تصریح کرد : برگزاری نمایشگاه درنقاط مختلف شهر، پخش نمایش و تئاتر در پردیس تهران به مدت 60 شب و همچنین پخش نمایش تئاتر در ایوان شمس بخش دیگری از برنامه‌های شهرداری تهران است.

نصب برخی بیلبوردها در روزهای اخیر تخلف بوده است
ایازی در پاسخ به سوالی درباره نصب برخی بیلبورد های در روزهای اخیر در پایتخت که باعث ایجاد ذهنیت هایی شده بود، عنوان داشت: فضای بصری شهر به گونه ای است که بر اساس توافق با موسسه های فرهنگی، بیلبوردهایی را در سطح شهر تهران نصب می کنیم. پس از سفر دکتر روحانی، رئیس جمهور محترم به آمریکا و مذاکرات انجام شده حساسیت هایی ایجاد شد و نگاه های متفاوتی نیز به وجود آمد. همانطور که رئیس جمهور محترم نیز اشاره داشتند، هر کس می تواند نظر خود را اعلام کند.

وی ادامه داد: در این میان یکی از موسسات فرهنگی اقدام به نصب بیلبورد هایی در سطح شهر تهران کرد. این در حالی است که بر اساس تفاهم میان ما و موسسات فرهنگی هر نوع اکرانی باید به تصویب کارگروهی که وزارت ارشاد و شهرداری تهران عضوی از آن ها هستند، می رسیده است . از این رو این موسسه دچار تخلف شده است و سپس با اعتراض ما، طی دو شب گذشته این بیلبوردها جمع آوری شدند.

ایازی یادآور شد: مجموعه شهرداری تهران بر این باور است که هر اقدامی باید بر اساس چهارچوب ها و تفاهم نامه های صورت گرفته انجام شود و موسسات فرهنگی نیز نباید خارج از تفاهم نامه های موجود، اقدامی را انجام دهند.


ایازی در ادامه در خصوص آخرین تغییرات شهرداران مناطق و همچنین سازمان‌‌های وابسته به شهرداری گفت : قاعدتاً بر اساس رویکرد جدید شهردار تهران شاهد تحولاتی در شهرداران مناطق و سازمان‌ها خواهیم بود که این تغییرات متناسب با سند توسعه اجتماعی شهر خواهد بود.

ایازی گفت: در چند روز گذشته تغییراتی در شهرداری برخی مناطق صورت گرفته است که در 2-3 روز آینده تغییرات دیگری در برخی سازمان‌ها، ادارات کل و شهرداران مناطق انجام خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: یکی از مسائل مهم شهرداری تهران فراهم کردن و مناسب سازی معابر برای تردد سالمندان، کودکان و معلولان است که در این راستا برنامه‌های خوبی انجام شده است.

وی به دو مصوبه شورای شهر تهران در خصوص شهر دوستدار کودک و همچنین شهر دوستدار سالمند اشاره کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری توجه ویژه‌ای را به بحث مناسب سازی دارند، ضمن اینکه همزمان با روز جهانی معلولان شورای شهر تأکید ویژه‌ای را بر شهرداری در خصوص پیگیری مصوبات شورا داشته است.

ایازی خاطر نشان کرد: به دستور شهردار تهران، شورای راهبری با حضور معلولان در معاونت اجتماعی شهرداری ایجاد شده است که یکی از مسائل مورد نظر این شورا پیگیری ضوابط شهرسازی و همچنین فراهم کردن شرایط برای معلولان است.

انجام رایزنی‌های اولیه برای تملک زندان اوین
وی در خصوص تملک زندان اوین گفت: در این خصوص رایزنی‌ها و مذاکرات اولیه‌ای با سازمان زندانها و قوه قضاییه انجام شده است ولی هنوز به تفاهمنامه منجر نشده است که امیدواریم در آینده این تفاهمنامه به امضا برسد.

ایازی گفت: مکان زندان اوین، مکان مناسبی برای تفرجگاه ویژه شهروندان خواهد بود که امیدواریم این مکان نیز همانند زندان قصر مکان مناسبی برای شهروندان تهرانی شود.

بهره برداری از پل طبقاتی صدر؛ اواخر آبان
سخنگوی شهردار تهران تصریح کرد: خوشبختانه کارهای سخت افزاری پل صدر به اتمام رسیده است و تنها علائم و دوربین‌های آن باقیمانده است که بنا داریم این پروژه را تا آخر آبان به بهره‌برداری برسانیم.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: به احتمال قوی مراسم افتتاحیه پروژه صدر به صورت مردمی و با حضور یکی از مقامات کشوری انجام خواهد شد.

ایازی در خصوص آخرین وضعیت باغ قرآن شهر تهران گفت: کارهای مطالعاتی اولیه انجام شده است به طوری که راه اندازی این مجموعه یکی از نیازهای شهر تهران است که یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری تهران در دوره جدید راه اندازی این مجموعه است.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در بودجه سال 93 اعتبار خوبی برای راه اندازی این مجموعه پیش بینی شده است.

تشکیل گروه های سرود در تمام محلات تهران
ایازی گفت: راه اندازی گروه‌های سرود در تمام سراهای محلات و فرهنگسراها یکی از برنامه‌های شهرداری تهران بوده که در حال حاضر بالغ بر 600 گروه سرود در مناطق مختلف تهران راه اندازی شده است.ضمن اینکه ما بنا داریم از ظرفیت حضور مختاباد، عضو شورای شهر تهران برای تقویت گروه‌های سرود استفاده کنیم.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت نمایشگاه یاد یار مهربان در سال جاری گفت: این نمایش اواخر آبان در باغ موزه کتاب برگزار خواهد شد ، ضمن اینکه بنده در جلسه اخیر با آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب را در باغ موزه کتاب داده‌ام .

سخنگوی شهرداری تهران بیان داشت: یکی از دغدغه‌های شهرداری تهران و شخص دکتر قالیباف شهردار تهران کاهش آلودگی هوا است که در این زمینه تعامل خوبی با رئیس سازمان محیط زیست داشته‌ایم که امیدواریم راهکارهای مناسبی با هماهنگی دولت، شهرداری تهران در سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا فراهم شود.

ایازی گفت: شهردار تهران کارگروه ویژه‌ای را در مجموعه شهرداری با حضور اساتید و کارشناسان برای رفع آلودگی هوا تشکیل داده است که امیدواریم با هماهنگی انجام شده روزهای آلوده در شهر تهران کاهش یابد.

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه نشست خبری خود به یکی از اولویت‌های شهرداری تهران در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو و بی ار تی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه بیشتر به زیرساختها و حمایت دولت حمل و نقل عمومی در شهر تهران گسترش یابد، ضمن اینکه توسعه بزرگراه‌ها نیز همانند سال گذشته در دستور کار شهرداری خواهد بود.

ایازی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی شهرداری تهران مقاوم سازی پل‌های قدیمی و تعویض آنها است که در این راستا اعتبار خوبی از سوی شورای شهر و شهرداری تهران پیش بینی شده است.
 

برچسب ها: ایازی ، صدر ، زندان اوین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۲
انتشار یافته: ۱
صدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
0
0
امیدوام این پل که وقت زیادی را از ما می بلعد زودتر افتتاح شود. این دفعه 6 است که وعده افتتاح می دهند.
نظر شما