شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۹۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
ويژه كانون معلولان در منطقه 7 برگزار می شود
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 از آغاز دوره های مهارت زندگي و فن بيان ويژه كانون معلولان در منطقه خبر داد.

 به گزارش شهر بهنقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، محمود منیعی با اعلام این مطلب گفت: کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی با هدف آشنایی مخاطبین با مهارت خودآگاهی و چگونگی استفاده صحیح از توانمندیهای خود در مراحل مختلف زندگی ویژه اعضای کانون معلولین برگزار می شود. 


وی با اشاره به برگزاری کلاسهای آموزشی فن بیان ویژه اعضای کانون معلولان، خاطرنشان کرد: این دوره ها  با هدف تقویت مهارتهای بیان برای بیان خواسته ها و نیازهای معلولان، تقویت مهارتهای ارتباطی موثر، کاهش استرس، ارتقاء مهارتهای شاد زیستن در افراد معلول و در نتیجه ایجاد اعتماد به نفس مثبت در افراد معلول و آمادگی آنها برای ورود به جامعه برپا می شود. 


معاون شهردار منطقه 7 تاکید کرد: دوره هاي آموزشي مهارت زندگي و فن بيان ويژه كانون معلولان در سراي محله خواجه نظام الملك الف از تاريخ هفتم آبان ماه در روزهای فرد از ساعت 14 تا 16 برگزار خواهد شد. 


منیعی با بیان اینکه توانمند سازي والدين در برخورد صحيح با معلولان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: سراي محله خواجه نصير با همكاري موسسه آموزشي و توانبخشي عرفان طي 10 جلسه، دوره آموزشي مهارت زندگي ويژه والدين معلول را در روزهاي يكشنبه و چهارشنبه از ساعت 10تا 12 برگزار می کند. 


به گفته منیعی عدم توانایی خانواده در ایجاد ارتباط صحیح با فرد دارای معلولیت، پذیرش محدودیت موجود را نه‌تنها برای والدین بلکه برای خود فرد مبتلا نیز دشوار و حتی غیرممکن می کند. در چنین شرایطی، کانون ارتباطی میان اعضای خانواده و فرد معلول مملو از تنش و ناآرامی است که این خود بر سلامت روانی خانواده تأثیرات منفی بر‌جای می‌گذارد.


 وی یادآور شد: آگاهی، اصلی‌ترین پل ارتباطی میان خانواده و فرد معلول است و سطح و دامنه این آگاهی، تعیین کننده میزان مشارکت والدین در امر توانمندسازی فرزندان معلول می‌باشد. از این رو آموزش خانواده‌ها در خصوص شیوه‌های ارتباط مؤثر با افراد معلول با توجه به خصوصیات روان‌شناختی این افراد یک امر ضروری است.

نظر شما