سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۹۶۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
با اجرای دو طرح موضعی در جنوب تهران؛
با اجرایی شدن طرح های موضعی محدوده چشمه علی و ناحیه صنعتی شمال ری قطب تاریخی و گردشگری شهرری فعال و جنوب تهران به منطقه تجارت جهانی متصل می شود.
به گزارش شهر، دو طرح موضعی محدوده چشمه علی و ناحیه صنعتی شمال ری در منطقه 20 با حضور شهردار منطقه و مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

مجید پاکساز مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با بیان اینکه دو طرح موضعی منطقه 20 در مرحله بازنگری و بررسی نهایی است، گفت: با اجرایی شدن طرح های موضعی محدوده چشمه علی و ناحیه صنعتی شمال ری قطب تاریخی و گردشگری شهرری فعال و جنوب تهران به منطقه تجارت جهانی متصل می شود.

پاکساز با اشاره به اینکه پس از عملیاتی شدن طرح های یادشده، شهرری شاهد تحولات عظیم اقتصادی و گردشگری خواهد شد افزود: احیاء آثار تاریخی، حفظ اراضی کشاورزی و تقویت نماهای طبیعی و سنتی از جمله قنات، باغ وآرامستان های خانوادگی اساس طراحی بخش های مختلف این طرح ها بوده است.

وی مقیاس طرح تفصیلی شهر تهران را دو هزارم عنوان کرد و اظهار داشت: طرح های موضعی برای نقاط مهمی که نیاز به دید واقعی تری دارد تهیه شده که چشمه علی، خیابان فدائیان اسلام و پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از طرح های پیش بینی شده در منطقه 20 است.
منصور کتانباف شهردار منطقه 20 نیز در این جلسه از آمادگی مدیریت شهری برای رفع نقاط ابهام و عملیاتی شدن طرح های مذکور خبرداد.
بر اساس این گزارش مسیرهای سواره و پیاده برای آثار تاریخی پیرامون تپه تاریخی چشمه علی و ایجاد مربع گردشگری، احداث مجتمع های فرهنگی، حفظ و تقویت آرامستان های خانوادگی، احداث بوستان ویژه باستان شناسی و تعریض بلوار چشمه علی و ابن بابویه از مواردی است که در طرح موضعی احیاء و بهسازی تپه تاریخی چشمه علی طراحی شده است.

همچنین 198 هکتار پیرامون خیابان فدائیان اسلام در طرح ناحیه صنعتی شمال ری نوسازی می شود که با این اقدام جنوبی ترین نقطه شهر تهران به منطقه تجارت جهانی متصل خواهد شد.
کاربری های طرح صنعتی شمال ری شامل صنعتی، کارگاهی، تاسیسات، فضای سبز و باغ، تجاری و مسکونی است که با اجرای آن شبکه معابر اصلاح و محورهای اقتصادی در آن ناحیه فعال می شود.
نظر شما