پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۱
کد خبر: ۶۹۶۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران از جمع‌آ‌وری 300 معتاد متجاهر در هفته از سوی پلیس پایتخت خبر داد.
به گزارش شهر، صفرعلی براتلو در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد شفق در جمع خبرنگاران درباره اینکه مباحث فرهنگی در مقابله با اعتیاد در اولویت برنامه کاری استانداری است، گفت: بر اساس هماهنگی که با شورای مبارزه با مواد مخدر استان صورت می‌گیرد، نیروی انتظامی هر هفته عملیات جمع‌آوری معتادان از سطح شهر تهران را انجام می‌دهد.

وی افزود: باید بتوانیم با افزایش ظرفیت فضا، معتادان جمع‌آوری شده را در این مراکز غربالگری کرده و به مراکز ترک اعتیاد منتقل کنیم.

براتلو با بیان اینکه در موضوع مبارزه با مواد مخدر، باید مباحث فرهنگی در اولویت نخست قرار بگیرد، گفت: مشخص نیست در بعد فرهنگی چه مقدار موفق بوده‌ایم، اما بر اساس مصوبه اخیر شورای فنی استانداری تهران باید جمع‌آوری معتادین متجاهر در اولویت کاری استان قرار بگیرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران با بیان اینکه پلیس فاتب هر هفته عملیات جمع‌آوری معتادان متجاهر را در استان تهران انجام می‌دهد و به طور میانگین هر هفته 300 نفر از این معتادها جمع‌آوری می‌شوند، افزود: باید ظرفیت‌های مراکز درمانی ترک اعتیاد را افزایش دهیم تا آقایان و خانم‌ها با مشکلی در مراکز ترک اعتیاد مواجه نشوند.

به گفته وی، باید در حوزه مواد مخدر تمام افراد و مسئولان احساس مسئولیت کنند و مباحث فرهنگی در این زمینه را در اولویت قرار دهند.

براتلو اضافه کرد: مرکز نگهداری و درمان معتادان اخوان نیز در هفته گذشته به بهره‌برداری رسید و بر اساس مصوبه جلسه شورای هماهنگی فاز دوم این مجتمع نیز در آینده افتتاح می‌شود ولی متاسفانه هنوز مددکاران بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در این محل مستقر نشده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران یادآور شد: باید نخبگان و مسئولین درباره مواد مخدر و مبارزه با این معضل اقدامی اساسی کنند چرا که این موضوع به فاجعه‌ای تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: ندامتگاهی در شهرری ویژه زنان که ظرفیت 100 نفر را دارد، نسبت به ارائه خدمات درمانی به این افراد اقدام می‌کند.
نظر شما