پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۹۸۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
رییس سازمان انرژی اتمی از دعوت یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران برای 20 آبان خبر داد.
به گزارش شهر، علی اکبر صالحی صبح روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس مبنی بر این که مذاکرات آینده‌ ایران و آژانس در 20 آبان به امضای توافق میان دو طرف می‌انجامد؟ گفت: بنده از آقای آمانو برای سفر به تهران در 20 آبان دعوت کرده‌ام و امیدواریم ایشان این دعوت را بپذیرند اما هنوز پاسخ قطعی ندادند.

وی درباره‌ مذاکرات ایران و آژانس در وین که 6 و 7 آبان برگزار شد، گفت: ما بر روی کلیات به توافق رسیدیم و قرار شد توافق را مرحله بندی کنیم. آن‌ها و ما خواسته‌هایی داریم که بیشترین درخواست‌های آژانس مربوط به فعالیت‌های گذشته و حال ایران است. قرار شد در چارچوب توافق شده مسائل گذشته و حال را از یکدیگر جدا کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته قرار است ابتدا به مسائل مربوط به حال پرداخته شود و این مسائل برطرف شود و سراغ مسائل و سوالات مربوط به گذشته فعالیت‌های هسته‌یی ایران که از سوی آژانس مطرح است برویم تا به شیوه‌ی لازم به آن‌ها پرداخته شود.

رییس سازمان انرژی اتمی درباره‌ احتمال سفر آمانو به ایران و امضای یک توافق با آژانس تصریح کرد: اگر آقای آمانو به ایران بیایند امیدواریم بتوانیم به یک جمع بندی درباره‌ فرآیند کار برسیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رویکرد مثبتی به مذاکرات پا گذاشته است و ما هم با توجه به اقدامات گذشته با آژانس و همکاری‌های لازم رویکرد تعاملی و مثبت داریم. 
منبع: ایسنا
نظر شما