جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۵
کد خبر: ۷۰۱۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
شهردار منطقه 20 تهران با اشاره به تمهیدات مدیریت شهری از اعلام آمادگی این منطقه برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد.
به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، منصور کتانباف با بیان این مطلب گفت: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، تمامی حوزه های مدیریت شهری منطقه 20 در آماده باش هستند و با تشکیل ستادهای خدماتی و نظارتی نسبت به ارائه خدمات بهینه به عزاداران و هیئت های مذهبی این منطقه با اولویت محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اقدام خواهند کرد.
کتانباف برقراری امنیت و ترافیک روان برای هیئت های عزاداری و سوگواران حسینی را از اولویت های مدیریت شهری به ویژه در معابر منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برشمرد و افزود: همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورا، از سه راه ورامین تا میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و ضلع شمال این حرم شریف فقط به تردد هیئت های مذهبی اختصاص دارد و شهروندانی که قصد  زیارت دارند بهتر است از مسیرهای دیگری نظیر ضلع جنوب و شرق استفاده کنند.
وی استقرار مخازن جمع آوری پسماند، تیم های کارگری و تانکرهای آب به منظور رفت و روب به موقع و تامین نیازهای رفاهی سوگواران در مساجد، حسینیه ها و محل های تجمع هیئت های عزاداری همزمان با این ایام مناسبتی را از دیگر اقدامات مدیریت شهری منطقه 20 برشمرد.
کتانباف به ویژه برنامه های فرهنگی مدیریت شهری منطقه 20 با شعار امت خمینی(ره)، عزت حسینی(ع) نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برپایی ایستگاه های صلواتی، خیمه های معرفت حسینی، شب شعر عاشورایی، قرائت زیارت عاشورا، نمایشگاه عکس عاشورایی، سخنرانی مذهبی، مراسم های تعزیه خوانی و... از جمله فعالیت های اجتماع محور است که با مشارکت مدیران محله و شهروندان در مساجد، حسینیه ها و مراکز فرهنگی منطقه 20 از  ابتدای ماه محرم آغاز شده است.
شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه به منظور افزایش ایمنی عزاداران در  مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیئت های مذهبی نکات ایمنی لازم به آنها یادآوری و تمهیدات لازم نیز پیش بینی شده است افزود: مساعدت و همکاری با تشکل های مذهبی از مهم ترین اولویت های مدیریت شهری منطقه 20 است.

نظر شما