شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۰۴۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
با همکاری انیماتورهای ایرانی و عراقی
محمد برومند، فیلمنامه‌نویس انیمیشن از آغاز همکاری برای تولید انیمیشن «قصه‌های خرکی» با همکاری مشترک هنرمندان انیماتور کشورمان و هنرمندان کرد کشور عراق خبر داد.
به گزارش شهر، این مجموعه انیمیشن طنز که 30 قسمت پنج دقیقه‌ای است، بر اساس افسانه‌ها و متل‌های ایرای، کردی و عراقی که ریشه مشترک دارند توسط محمد برومند نوشته خواهد شد.

برومند نویسنده این اثر گفت: این مجموعه انیمیشن، در هر قسمت، قصه‌ی جداگانه‌ای دارد و با دستمایه قراردادن ضرب‌المثل‌های ایرانی و کردی حکایت الاغ بازیگوشی را مطرح می‌کند که قصد دارد با زرنگی مخصوص خودش به اهدافش برسد اما هر بار با مشکلی جدید روبرو می شود.

وی تصریح کرد: در دنیای ادبیات همیشه الاغ به عنوان حیوانی نادان مطرح شده است و در فرهنگ عامیانه رفتار انسان هایی که با نادان‌بازی می‌خواهند به اهداف خود برسند را به رفتار الاغ تشبیه کرده و با یکی از صفت‌های «الاغ» یا «خر» فرد مورد نظر را مورد خطاب قرار می‌دهند.

از عناوین این مجموعه می توان به قسمت‌های آواز خرکی، نقشه خرکی، نجات خرکی و ... اشاره کرد.

کارگردانی این مجموعه را «ابراهیم کریمی» که از هنرمندان کرد کشورمان است، به عهده دارد.

احسن ابراهیم و ابوبکر رشید مجریان این طرح هستند. ابراهیم کریمی، سنگر ابوبکر، ابوبکر رشید و ... انیماتور و هژار محمد کاراکتر مدلینگ مجموعه را به عهده دارند و تیم مدل‌سازی آن رنجدر عبدلله - سامان محمود - محمد رشید هستند.

تهیه‌کننده این برنامه تلویزیون NRT2 و شرکت تولید کننده آن Company Plus million است.

محمد برومند پیش از این مجموعه انیمیشن‌های «قصه‌های خوب، برای بچه های خوب»، «مدادهای رنگی»، «کاکلی»، «آریو پهلوان کوچک»، «بچه تابستان»، «مهتاب» و ... برای شبکه پویا نمایی ( مرکز صبا ) نوشته است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: انیمیشن ، ایران ، عراق
نظر شما