شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۲
کد خبر: ۷۰۷۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
بیش از 265 ویژه برنامه فرهنگی هنری در هفته جاری اجرا می شود؛
فرهنگسراهای موقت کتاب به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به مناسبت هفته کتاب، از فردا در 22 نقطه پایتخت با شعار «کتاب سایه بان شهر» فعالیت خود را برای مدت یک هفته آغاز می کنند.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد علی قندهاری نیا معاون فرهنگی این سازمان با اعلام این خبر گفت: این فرهنگسراها در میادین تجریش، صادقیه، امام حسین(ع)، جمهوری، آزادی، بهاران، کمال الملک، نبوت(هفت حوض)، حسن آباد، چهارصد دستگاه، ارگ و فرهنگسراهای ارسباران، اندیشه، قرآن و فرهنگسرای رضوان در گلزار شهدا برپا می شوند.

وی بوستان صدف، ضلع غربی دانشگاه تهران، ترمینال خاوران، ترمینال جنوب، خیابان میثاق جنوبی در محله خانی آباد نو، جنب متروی شهرری و جنب فروشگاه شهروند محله زیبادشت بالا را از دیگر نقاط برپایی فرهنگسرای موقت کتاب اعلام کرد و افزود: این فرهنگسرا در قالب برنامه های یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان در باغ کتاب تهران هم فعال خواهد بود.  

قندهاری نیا در ارتباط با برنامه های این فرهنگسراها تصریح کرد: برگزاری کارگاه های 10دقیقه‌ای مهارت های مطالعه شامل تندخوانی، دقیق خوانی، مدیریت زمان و برنامه ریزی و خلاصه برداری، مشاوره کتاب و معرفی نویسندگان و کتاب‌های برتر حوزه های مشخص شده با تأکید بر چهره ها و نویسندگان شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از جمله برنامه های این فرهنگسراها است.  

وی ارسال کتاب های الکترونیکی از طریق بلوتوث، مسابقه پیامکی، نگارگذر کتاب، غرفه فروش کتاب با موضوع نهضت سیدالشهدا(ع)، برپایی ایستگاه دریافت کتاب های اهدایی مردم و برپایی غرفه نقاشی، سرگرمی و مسابقات فرهنگی و کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های این فرهنگسراها اعلام کرد.

قندهاری نیا ارائه برنامه های هدفمند حوزه مطالعه، معرفی برنامه های حوزه کتاب در خارج از مراکز سازمان، تعریف برنامه های زیربنایی و ماندگار با استفاده از راهکارهای جدید، تبیین اهمیت کتاب به عنوان سیاست راهبردی سازمان و آشنایی بیشتر اهالی پایتخت با فعالیت های سازمان در زمینه کتاب و کتابخوانی را بخشی از اهداف برگزاری برنامه های هفته کتاب در سازمان فرهنگی هنری شهرداری عنوان کرد.

وی افزود: معرفی برنامه ها و فعالیت های مرتبط با کتاب در کتابخانه های سازمان، ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ استفاده از کتابخانه ها میان اقشار مختلف جامعه و افزایش سرانه مطالعه شهروندان و معرفی آخرین اقدامات سازمان در حوزه کتابخوانی و مطالعه از دیگر اهداف برگزاری برنامه های هفته کتاب در سازمان است.

گفتنی است، علاوه بر برپایی فرهنگسراهای کتاب در22 نقطه تهران، مراکز فرهنگی هنری پایتخت میزبان 265 ویژه برنامه دیگر نیز هستند.

نشست ادبی «یک نکته از این معنی» با موضوع بررسی سبک و آثار صائب تبریزی، 5 آذر در فرهنگسرای ملل، برگزاری کارگاه مشاعره، 6 آذر در فرهنگسرای فردوس، شب شعر عاشورایی با عنوان خیمه سوخته، 3 آذر در فرهنگسرای رویش، نشست نقد و بررسی شعر و ترانه ها و آموزش عروض و قافیه، 3 آذر در فرهنگسرای امید و کارگاه داستان نویسی ویژه جوانان و نوجوانان، 7 آذر در خانه فرهنگ دولت آباد از جمله برنامه های فرهنگی هنری هفته جاری است.

هفتاد و ششمین نشست ماهانه شعر و ترانه، 7 آذر با مدیریت عبدالجبار کاکایی در فرهنگسرای ارسباران، برگزاری کارگاه شعر، 6 آذر در فرهنگسرای هنگام، نشست عصر شعر با حضور سعید بیابانکی، 5 آذر در فرهنگسرای فردوس، نشست ادبی عیار سخن با موضوع تفسیر اشعار کلاسیک ایران، 5 آذر در فرهنگسرای معرفت، نقد و بررسی شعر نو در کانون شعر پایتخت، 4 آذر در فرهنگسرای سرو و نشست شرح مثنوی با حضور دکتر ناصر مهدوی، 3 آذر در فرهنگسرای اندیشه هم از جمله برنامه های ادبی هفته جاری است.  
نظر شما