جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۱
کد خبر: ۷۰۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
پنج جلد کتاب آموزشی در حوزه‌های اجتماعی و شهروندی منتشر شد
همزمان با افتتاح 22 فرهنگسرای موقت کتاب در پایتخت، پنج جلد کتاب با موضوعات اجتماعی از سری منابع مکتوب نظام یکپارچه آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شد.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید نوید برکچیان مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: این آثار، به عنوان یکی از منابع تدریس در واحدهای آموزشی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت و منطبق بر سرفصل های دوره های آموزشی طراحی شده در این سازمان زیر نظر اساتید دانشگاه و کارشناسان تدوین و منتشر شده است.
 
وی افزود: این کتاب ها در شمارگان 1000 نسخه به صورت خودخوان طراحی شده است. یعنی شهروندان می توانند بدون حضور در کلاس های آموزشی از آنها استفاده کنند. اما ثبت نام کنندگان در دوره های آموزشی اجتماعی این سازمان می توانند با تخفیف ویژه این کتاب ها را تهیه کنند.
 
وی تأکید کرد: در این کتاب تلاش شده با دوری از اصطلاحات تخصصی و پیچیده و استفاده از متنی روان و طراحی همه پسند، محصولی مناسب و قابل استفاده برای عموم مخاطبان تدوین شده است. از آنجا که این کتاب به عنوان یک خودآموز نیز قابل بهره برداری است، در انتهای هر فصل پرسش ها و پاسخ هایی برای درک بیشتر مفاهیم ارائه شده، گنجانده شده است.
 
دبیر شورای راهبردی آموزش سازمان با اشاره به عنوان ها و موضوعات این کتاب ها تصریح کرد: «مجنون لیلی، مجنون کراک» در دو مجلد با موضوع آشنایی با آسیب های اعتیاد مدرن و «چرتکه خانوادگی» با موضوع مدیریت مالی در خانواده ها از مجموعه این آثار است.
 
به گفته وی، «ماهیگیری یادش بده» با موضوع مسئولیت‏ پذیری در کودکان و کتاب «یه جور دیگه فکر کن» در زمینه آموزش مهارت تفکر خلاق به ویژه در کودکان از دیگر عناوین است که منتشر شده است.
 
برکچیان با تأکید بر این که اداره کل پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) بر محورهای فرهنگی و دینی این آثار نظارت داشته است، تصریح کرد: در روند انتشار این چهار عنوان کتاب مجموعه ای از بهترین اساتید دانشگاه های معتبر مانند دکتر حسین فکرآزاد، دکترحمیرا سجادی، دکتر غنچه راهب، دکتر اسماعیل اسدپور، دکتر مصطفی مهرآیین، دکتر حسین میرزایی، سید محمدرضا دربندی و بهمن مشکینی نظارت داشته اند.
 
وی تصریح کرد: بخش دیگری از این کتاب ها نیز در دست چاپ است و تا چند روز آینده به سامانه یکپارچه نظام آموزشی (سینا) سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تزریق می شود. شهروندان می توانند برای اطلاع بیشتر به نزدیکترین فرهنگسرا و خانه فرهنگ محل سکونت خود یا سایت اینترنتی sina.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره 1837 تماس بگیرند.
نظر شما