جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۳
کد خبر: ۷۰۸۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
در جلسه غیر علنی شورای شهر مطرح شد
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران نمایندگان خود در هشت کمیسیون، ستاد و سازمانی که طبق قانون موظف به معرفی نماینده جهت عضویت در آنها است، را انتخاب کردند.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه به پیشنهاد کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران ابوالفضل قناعتی به عنوان نماینده شورای شهر در کمیسیون انضباطی رسیدگی به تخلفات تاکسیرانی و اسماعیل دوستی به عنوان نماینده ناظر شورای شهر تهران در سازمان پایانه ها و پارک سوارها معرفی شدند که به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

 همچنین الهه راستگو و فاطمه دانشور به عنوان نمایندگان شورای شهر در ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد، از طرف کمیسیون فرهنگی شورا معرفی شدند که به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

 در این جلسه همچنین براساس مصوبه تشکیل انجمن های شورایاری محلات، دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به انتخاب این کمیسیون و سه نفر از اعضای شورای شهر به انتخاب شورا ، جهت عضویت در ستاد هماهنگی و اجرایی شورایاری های شهر تهران انتخاب می­شوند که به ترتیب مرتضی طلایی و الهه راستگو به انتخاب کمیسیون فرهنگی و ابوالفضل قناعتی، مجتبی شاکری و احمد حکیمی­پور به انتخاب شورا معرفی شدند که پس از رأی گیری به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

در ادامه جلسه همچنین محسن سرخو به عنوان نماینده ناظر شورای شهر تهران در سازمان نظارت بر تاکسی رانی شهر تهران و همچنین رحمت اله­حافظی به عنوان نماینده شورای شهر تهران در کمیسیون بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه معرفی شدند که به تصویب شورای شهر تهران رسید.

 براساس این گزارش در این جلسه همچنین براساس ماده 64 قانون مالیاتهای مستقیم ،نمایندگان شورای شهر در کمیسیون تقویم املاک معرفی شدند که محمدمهدی تندگویان، محمد سالاری و مهدی چمران جهت عضویت در این کمیسیون انتخاب شدند.

تعیین تکلیف لایحه متمم بودجه سال 92 شهرداری به کمیسیون تلفیق شورا واگذار شد.

براساس این گزارش اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بیست و چهارمین جلسه شورا، لایحه «متمم بودجه سال 92 شهرداری تهران» را مورد بررسی قرار دادند.

 علی­رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا درخصوص بودجه درخواستی شهرداری در متمم سال 92 گفت: شهرداری تهران در لایحه درخواستی خود، رقمی بیش از 3 هزار و پانصد و پنجاه و شش میلیارد را به عنوان متمم بودجه سال 92 ارائه کرده است.

وی افزود: براساس اطلاعات ماهانه از میزان درآمدهای 8 ماهه سال 92، شهرداری تا پایان آذر ماه ، حدود 8 هزار و 200 میلیارد تومان درآمد داشته است که به درآمد مصوب در بودجه سال 92 که حدود 10 هزار و 400 میلیارد تومان بود، خواهد رسید.

وی تصریح کرد: کمیسیون بودجه شورا بعد از بررسی های مکرر به رقم 3 هزار و 189 میلیارد تومان متمم بودجه برای سال 92 رسیده است.

 گفتنی است: بودجه مصوب سال 92 شهرداری تهران در بخش در آمدها بیش از 10هزارو 448 میلیارد تومان بوده است.

در ادامه جلسه برخی اعضا شورا درخواست روشن شدن چگونگی افزایش درآمدها در قالب نقد و غیر نقد و هزینه کرد این درآمدها را داشتند.

احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به تحقق در آمد شهرداری تهران در سال 92 بیش از بودجه مصوب گفت: بر اساس اطلاعات موجود دیون شهرداری به مردم بیش از 10 هزار میلیارد ریال است بنابراین پیشنهاد می شود با توجه به در آمد حاصله تا پایان سال شهرداری تهران پرداخت دیون مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

دوستی نایب رییس کمیسیون عمران نیز با اشاره به اینکه بررسی لوایح  بودجه ای تنها به کمیسیون بودجه اختصاص ندارد گفت:  پیشنهاد می شود کمیسیون تلفیق جهت بررسی همه جانبه لایحه متمم بودجه 92 تشکیل شود.

بنابراین گزارش اعضای شورا به این جمع بندی رسیدند که لایحه متمم بودجه سال 92 در کمیسیون تلفیق مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد که این پیشنهاد به تصویب رسید.
نظر شما