جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۰۸۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
علی‌اصغر فانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یار مهربان مطرح کرد:
وزیر آموزش و پرورش از آمادگی این وزارتخانه برای امضاء تفاهم‌نامه با شهرداری تهران در خصوص توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطح شهر تهران خبر داد.
به گزارش شهر، علی‌اصغر فانی در مراسم افتتاح نمایشگاه یاد یار مهربان که ساعتی پیش با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر قالیباف شهردار تهران و همچنین امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: از شهرداری تهران بابت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته با کیفیت‌تر است و دانش‌آموزان می‌توانند با حضور در نمایشگاه کتابهای مورد نیاز خود را تهیه کنند افزود: با برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها فرهنگ مطالعه را تقویت خواهیم کرد ضمن اینکه سیاست امروز آموزش و پرورش، مدرسه محوری است و مدرسه محور تعلیم و تربیت است و همه نهادها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخنان روحانی رئیس جمهور کشورمان در زمان بازگشایی مدارس، گفت: رئیس جمهور در آن زمان به 3 نکته عنایت داشتند که از آن جمله بحث کتابخوانی، گفت‌وگو و درس انشاء بود و این 3 توصیه  در این نمایشگاه متجلی است.


فانی در ادامه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما آمادگی همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داریم تا بتوانیم بخش‌هایی را که مربوط به آموزش و پرورش می‌شود را گسترش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان افزود : وزارت آموزش و پرورش آمادگی امضاء تفاهم نامه با شهرداری تهران برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی است.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یار مهربان  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، و  حجت الاسلام ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و برخی از اعضای شورای شهر تهران حضور داشتند. 
مطالب مرتبط
نظر شما