شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۱۱۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
به دلیل نامشخص بودن برنامه معاونت مطبوعاتی؛
سرای روزنامه‌نگاران ایران که در طول بیش از دو سال گذشته فعالیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف آموزشی، فنی و محتوایی در زمینه مطبوعات در کشور انجام داده است، به دلیل نامشخص بودن برنامه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، به حالت نیمه تعطیل درآمد.
به گزارش شهر سرای روزنامه‌نگاران ایران 7 اردیبهشت ماه 90 با هدف تشویق اهالی مطبوعات به فعالیت در این حرفه و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های کار روزنامه‌نگاری مانند خبر، گزارش، عکس خبری و کاریکاتور، گشایش یافت و در بیش از 2 سال گذشته خدمات متنوعی به اهالی مطبوعات در سرای روزنامه‌نگاران ارائه شده است.

اما تقریباً از بعد از تغییر معاون مطبوعاتی در وزارت ارشاد، فعالیت‌های سرای روزنامه‌نگاران ایران هم کم‌رنگ و نهایتاً یک هفته قبل تقریباً این فعالیت‌ها متوقف شد و هم اکنون سرای روزنامه‌نگاران ایران در حالتی نیمه تعطیل قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در طول حدود 2 ماه گذشته مدیرعامل سرای روزنامه‌نگاران ایران و معاون جدید امور مطبوعاتی وزیر ارشاد تنها یک جلسه مشترک برگزار کرده‌اند که تاریخ آن هم به اوایل تصدی مسئولیت معاونت مطبوعاتی از سوی دکتر حسین انتظامی برمی‌گردد.

در این جلسه مجید امرایی گزارشی از عملکرد سرای روزنامه‌نگاران ایران در دوره قبل و نیز برنامه‌های آتی آن را به حسین انتظامی ارائه کرده، اما جلسه مذکور تاکنون خروجی خاصی نداشته  است.

همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که همه حمایت‌های مالی معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد از سرای روزنامه‌نگاران ایران قطع شده و به همین خاطر پس از برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات در کردستان در هفته گذشته، تمام فعالیت‌های سرای روزنامه‌نگاران ایران در مرکز و شعب استانی متوقف شده است.

از سوی دیگر موزه مطبوعات کشور که مراسم افتتاح آن 2 مرداد امسال با حضور وزیر و معاون مطبوعاتی وقت ارشاد برگزار شد، همچنان تعطیل و درهای آن به روی مردم بسته است که یکی از دلایل اصلی این اتفاق، نامشخص بودن برنامه معاونت مطبوعاتی برای این موزه و همچنین عدم تخصیص بودجه لازم برای نگهداری از آن بوده است.

همچنین در حالی که سرای روزنامه‌نگاران ایران برای راه‌اندازی 4 موزه منطقه‌ای مطبوعات در 4 مرکز استان برنامه‌ریزی کرده بود و حتی توافق‌نامه مربوط به راه‌اندازی 2 باب از این موزه‌ها در استان‌های کرمانشاه و قزوین به امضا رسیده و مکان این موزه‌ها هم مشخص شده بود، این موضوع هم فعلاً مسکوت مانده است.

بر اساس اعلام مسئولان سرای روزنامه‌نگاران ایران تاکنون 2300 گواهی آموزشی معتبر برای افرادی که در 183 کارگاه و دوره مختلف آموزشی روزنامه‌نگاری شرکت کرده‌اند، صادر شده است، اما برگزاری این دوره‌ها هم متوقف شده و فراتر از آن سرای روزنامه‌نگاران ایران توانایی تامین معاش کارکنان خود را هم از دست داده است. 

«توسعه آموزش‌های حرفه‌ای با رویکرد اقتضائات و نیازهای روز» و نیز «حمایت از فعالیت تشکل‌های صنفی و واسپاری کارویژه‌های غیرحاکمیتی به نهادهای صنفی» سرفصل برنامه‌های حسین انتظامی در حوزه معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد است.

نظر شما