شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۵
کد خبر: ۷۱۳۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان طی نشستی با شهردار منطقه 3 و مدیر کل سلامت شهرداری تهران و بازدید از خانه سلامت زرگنده ، از همکاری های دوجانبه در حوزه سلامت استقبال کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3 تهران، فخر الدین سلیمانی راد شهردار منطقه 3 در این نشست انسان محوری ، شایسته سالاری و توسعه اجتماعی را یکی از محورهای اساسی مدیریت شهری تهران عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در کنار توسعه بناها و زیر ساخت های شهری موضوع شهروندان سالم در محوریت قرار دارد و  هر پروژه ای که در شهر تهران آغاز  می شود ، ابعاد اجتماعی و انسان محوری آن نیز مورد توجه قرار می گیرد.

در ادامه این نشست محمد مهدی گلمکانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: شاخص فعالیت های سلامت محور در شهر تهران شناخت واقعی مسئله سلامت است که خوشبختانه این درک در میان مدیران ارشد شهرداری تبدیل به باور شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه در کشورهای پیشرفته انسان ها هستند خاطر نشان کرد:  برای ارتقای سلامت شهروندان باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد به همین دلیل خانه های سلامت در محلات ایجاد شده است .

مدیر کل سلامت شهرداری تهران ، شهر اصفهان را یک جامعه نمونه و سالم دانست و خواستار  ایجاد تفاهم نامه و همکاری دوجانبه بین مدیریت شهری اصفهان و منطقه 3 تهران در حوزه سلامت  شد و افزود : در بخش سلامت از تمامی تجربه های کلانشهرها باید استفاده کرد و در ارائه خدمات یکسان به شهروندان، مشارکت مردم و منابعی که در زمینه سلامت خرج می شود باید عادلانه رفتار کنیم.

همچنین صادقیان رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: توجه به موضوع سلامت باعث می شود که بسیاری از مشکلات جامعه حل شود.

وی ادامه داد: بسیاری از موضوعات جسمی شهروندان ارتباط مستقیمی با مدیریت شهری دارد که با تدبیر و برنامه ریزی مناسب می توان در کاهش یا حذف آن تلاش کرد.

وی مباحث مربوط به سلامت را جزء مطالبات شهروندان خواند و ابراز کرد: تبیین حقوق مردم در حوزه سلامت را باید مورد توجه قرار داده و برای آن برنامه های اصولی تدوین کرد.

در ادامه این نشست سایر  اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان  سئوالاتی را در خصوص نحوه کارکرد و اداره خانه سلامت و سرای محله ذکر کردند که مسئول سرای محله زرگنده  به سئوالات آنان پاسخ داد.

 

نظر شما