پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۱۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
«باشگاه کتاب» فرهنگ سراي انقلاب اسلامي در چهارمین نشست خود به نقد و بررسی كتاب «بچه هاي كارون» نوشته احمد دهقان می پردازد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگ سراي انقلاب اسلامي، در اين نشست كه نوزدهم آذر با حضور نويسنده كتاب برگزار مي شود، صادق كرميار، نويسنده، عليرضا بهرامي، منتقد و حميد باباوند مجری-کارشناس به نقد و بررسي اين اثر مي پردازند و به پرسش هاي مخاطبان پاسخ خواهند داد. 

قرار است مازيار ميري، نویسنده و کارگردان سينما که براساس یکی از داستان های احمد دهقان فیلم سینمایی «پاداش سکوت» را ساخته نیز مهمان این نشست باشد. 
با توجه به لزوم مطالعه اين اثر پيش از نقد و بررسي، باشگاه كتاب فرهنگ سرا امکان امانت این کتاب به اعضای کتابخانه ها و تهیه آن با تخفيف 50 درصدی را فراهم کرده است. علاقمندان برای دريافت كتاب می توانند با شماره 55408657 تماس بگیرند.
چهارمين نشست باشگاه كتاب با همکاری انتشارات سوره مهر، سه شنبه نوزدهم آذر ساعت 16 در سالن سپيده فرهنگ سراي انقلاب اسلامي برگزار مي شود.
احمددهقان در «بچه‌های کارون» تلاش کرده با از چشم‌اندازی متفاوت به جنگ نگاه کند و به روایت زندگی در این اثر به دوران اشغال خرمشهر  پرداخته است. فضای داستان در کنار رود کارون و به روزهای اشغال خرمشهر باز می‌گردد. قهرمانان داستان سه پسر نوجوان‌اند که در پي شناخت شخصي به نام عبدل ماجرا‌هاي بعدي رمان را رقم مي‌زنند.
 در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «طرف که ساکت ایستاده بود، وقتی دید پسره مو فرفری از رو نمی‌رود، دمش را گرفت و پرتش کرد بیرون. برو قربان شکل ماهت. برو دردسر درست نکن... از میان صحبت‌هاشان، فهمیدم که خمپاره خورده روی یکی از سنگرهای استراحت و یکی‌شان شهید شده و بقیه از دم درب و داغون شده‌اند. سرک کشیدم ببینم می‌توانم بروم تو، ببینم آن یکی که شهید شده. چه شکلی است و حرف‌های غلام شوش راست است یا نه. همان یارو قلچماقه، نگذاشت بروم.»
براي كسب اطلاعات بيشتر و دريافت كتاب مي توانيد به نشانيwww.enghelab.farhangsara.ir مراجعه كنيد. فرهنگ سراي انقلاب اسلامي در بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع پل كميل، ابتداي كميل شرقي واقع شده است.

نظر شما