پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۸
کد خبر: ۷۱۵۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
معاون صنایع دستی کشور گفت: اگر دولت 30میلیارد تومان بودجه بدهد، مشکل بیمه‌ همه‌ هنرمندان صنایع دستی حل می‌شود.
به گزارش شهر، بهمن نامورمطلق که از همان نخستین روزهای آغاز کارش در معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری، پیگیری مشکل بیمه‌ی هنرمندان را در اولویت اقداماتش قرار داد، اکنون از تنظیم برنامه و درخواستی که به هیئت دولت فرستاده شده و مشکل بیمه‌ی همه‌ی هنرمندان حتی بالای 50 ساله‌ها را حل می‌کند، خبر داد.

او گفت: در حال حاضر همه‌ی هنرمندان صنایع دستی در سراسر کشور امکان بیمه شدن دارند، به‌جز آن‌هایی که بالای 50 سال سن دارند.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل، برنامه‌ای را تنظیم کرده و به هیئت دولت فرستاده‌ایم که اگر تصویب شود، مشکل بیمه‌ی بقیه‌ی هنرمندان صنایع دستی (بالای 50 سال) حل می‌شود، چون ما برای بیمه‌ی این هنرمندان، به حدود 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر دولت آن را تصویب و کمک کند، مشکل حل خواهد شد.

نامورمطلق درباره‌ی این‌که در گذشته بانک اطلاعاتی در حال آماده شدن بود که اطلاعات و آمار هنرمندان را جمع‌آوری می‌کرد و براساس آن، برای بیمه اقدام می‌شد، آیا اکنون برای بیمه کردن هنرمندان صنایع دستی دوباره به اطلاعات آن بانک اطلاعاتی استناد می‌شود؟ اظهار کرد: آن بانک اطلاعاتی ناقص بود و ما آن را کامل می‌کنیم.

محمدعلی نجفی - رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - نیز درباره‌ی بیمه‌ی هنرمندان صنایع دستی به خبرنگار ایسنا گفت: تعداد زیادی از هنرمندان بیمه شده و تعدادی هنوز باقی مانده‌اند که اگر دولت اعتبار لازم را تأمین کند، همین امسال مشکل بیمه حل خواهد شد، وگرنه می‌ماند برای سال بعد.
منبع: ایسنا
نظر شما