پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۳
کد خبر: ۷۱۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
اداره امور بانوان و اداره فرهنگی حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 با مشارکت بنیاد قرآن جمهوری اسلامی ایران ، همایش دختران عاشورایی را با هدف آشنایی نسل فردا با فرهنگ عاشورايي برگزار کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، در این همایش حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده رئیس بنیاد قرآن جمهوری اسلامی ایران ، ضمن تسلیت بمناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه (س) و گرامیداشت این روز، کودکان شرکت کننده در این همایش را به خواندن قرآن و نماز و احترام به خانواده شهدا دعوت و در خصوص زندگی حضرت رقیه (س) و مصیب های وارده به ایشان مطالبی را به زبان کودکانه بیان کرد.

نوری قائم مقام شهردار منطقه نیز ضمن گرامیداشت این روز و عرض تسلیت به کودکان، مربیان پرورشی و شرکت کنندگان بر ضرورت یادگیری مسائل قرآنی و شناخت اهل بیت از سنین کودکی تاکید کرد.

در این مراسم تئاتری با مضون عاشورا و واقعه کربلا و مصیبت های وارده به حضرت رقیه(س) اجرا شد که احساسات کودکان را بسیار تحت تاثیر قرار داد. تلاوت قرآن کریم توسط یکی از دانش آموزان ، برگزاری مسابقه برای دانش آموزان با محتوای آیات قرآنی و حضرت رقیه (س) و اهدای جوایز به برندگان، سرودن شعر توسط خانم حمزه یی در خصوص اسارت حضرت رقیه(س) و اهدای هدایا به برگزارکنندگان همایش از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

گفتنی است این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده رئیس بنیاد قرآن جمهوری اسلامی ایران، مسئولان و مدیران حوزه اجتماعی منطقه همچنین کارکنان بنیاد قرآن، مسئولان خانه های تسنیم و مدیران سراهای محله ها و کانون دختران خانه های تسنیم محله های 9 گانه، مسئولان آموزش و پرورش منطقه 5، مادران دختران 3 ساله و 400 نفر از دانش آموزان مقطع دبستان منطقه برگزار شد.
برچسب ها: منطقه 22
نظر شما