پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۷
کد خبر: ۷۱۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
بررسی پاسخ شهردار تهران به اعتراض 18 عضو شورا به دلیل تغییرات در چارت شهرداری و گرامیداشت یاد مادر شهید بروجردی، نلسون ماندلا و کاظم معتمدنژاد مهمترین موضوعاتی که در بخش اول جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد.
به گزارش شهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجید انصاری عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود  به جایگاه جهانی نلسون ماندلا اشاره کرد و گفت: او امروز در کنار پیام آوران صلح و اخلاق نشسته و به سیاستمدارن نشان داده می توان دوستی را به جای دشمنی و کینه نشاند. ماندلا نمود ارزش های خوب جامعه امروز بود.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ماندلا دو بار به ایران سفر کرده و از دانشگاه حقوق دکترای افتخاری داشت گفت: هر گاه ایران در مجامع بین المللی نیاز به رای داشت آفریقای جنوبی به نفع ایران رای می داد.

وی از رئیس کمیسیون اجتماعی درخواست کرد مکان مناسبی را در خیابان آفریقا به نام وی نامگذاری کند. همچنین مسجدجامعی با گرامیداشت یاد کاظم معتمدنژاد گفت: وی حق بزرگی به گردن رسانه ها و آموزش عالی داشت و با وجود آن که اهل تهران نبود یک شهروند نمونه تهرانی محسوب می شد. بنابراین باید مکانی به نام وی در تهران نامگذاری شود.

امروز همچنین ابوالفضل شاکری و معصومه آباد به عنوان نمایندگان شورای شهر در مجلس ختم مادر شهید بروجردی حاضر شدند.

در  ادامه این جلسه اسماعیل دوستی طی تذکری یادآور شد: هر گونه تغییر در چارت سازمانی شهرداری باید به تصویب شورا برسد که این موضوع طی تذکری به شهرداری اعلام شده بود.

وی ادامه داد: این تغییرات در حال حاضر در حال انجام است و برای تعامل بین شورا و شهرداری بهتر است شهردار طی یک لایحه دو فوریتی این موضع را به شورا اعلام کند و شورا  نیز به آن رای می دهد تا کار غیرقانونی انجام نشود.

احمد مسجدجامعی در پاسخ به وی گفت: شهردار به تذکر اعضای شورا پاسخ داده است و یک کارگروه نیز در این رابطه تشکیل و سه جلسه نیز برگزار کرد و حقوق شورا و شهرداری در این رابطه مشخص شده است.

دوستی با انتقاد از این که چرا این پاسخ در اختیار تمام معترضان قرار نگرفته است گفت: اینکه چهار نفر دور هم بنشینند و کدخدامنشی مشکلات را حل کنند از اشکال قانونی شهردار بدتر است.

سرخو نیز با تایید سخنان دوستی گفت: باید پاسخگوی تذکرات اعضای شورا باشیم.

اعتراض اهالی شهران به تصرف زمینی در بلوار نیما یوشیخ

حقانی عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر نیز نسبت به تصرف زمینی در بلوار نیما یوشیج توسط یکی از ارگانها گفت: بر اساس طرح تفصیلی این زمین اختصاص به فضای سبز دارد و شورای شهر سابق نیز لغو این واگذاری این طرح را چند روز قبل از اتمام تصویب کرده بود اما در حال حاضر حصارکشیها برای ساخت و ساز و انجام شده است.

نظر شما