سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۷
کد خبر: ۷۱۷۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
در پنجمین جشنواره سراسری «کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف» که با همکاری فرهنگ سرای کار از خرداد ماه امسال آغاز شد بیش از 130 طرح دانش بنیان در حوزه های مختلف علمی و از سراسر کشور حضور دارند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای کار، مهرداد امانی دبیر این جشنواره با اعلام این مطلب افزود: به دنبال برگزاری موفق چهار جشنواره قبلی در دانشگاه صنعتی شریف، دریافت طرح ها برای جشنواره­ی پنجم با ابعاد گسترده­تر و رويكرد ملي و سراسري با اهدافی نظیر آموزش و ارتقای توان کارآفرینان برای نوشتن طرح تجاری و برنامه‌ریزی اجرایی، شناسایی و معرفی کارآفرینان جوان و ناشناخته، پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان و آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌های جدید و خلاقانه و فراهم آوردن شرایط برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران از خردادماه سال جاری آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره پنجم در محورهای متنوعی اعم از علوم فنی- مهندسی، شیمی- مواد، فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه­های مدیریتی، مالی و اقتصادی، فناوری‌های نوین بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی، علوم کشاورزی و منابع طبیعی و در بخشهای مختلف شامل نگارش طرح تجاری(Business plan)، نگارش مدل کسب­و­کار(Business Model) برای ایده­های دانش­بنیان و نوآورانه(Seed Stage) و همچنین طرح کسب و کار شرکت­های نوپا (Early Stage) و شرکت­های دانش‌بنیان توسعه­یافته موفق در مرحله توسعه(Expansion Stage) برگزار می­شود و ضمناّ در این دوره یک بخش ویژه تحت عنوان فضای مجازی خواهیم داشت که در این بخش طرح های مرتبط با فضای مجازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیرجشنواره در خصوص فرایند داوری جشنواره گفت: در مرحله اول از 139 طرح ارسالی که از سوی داوران مورد ارزیابی قرار گرفتند تعداد 39 طرح انتخاب شده و جهت تکمیل طرحهای کسب و کار در دو حوزه طرح کسب و کار و شرکت نوپا تحت آموزش و استفاده از خدمات پشتیان قرار گرفتند. پس از آن در جلسات مصاحبه توسط هیات داوران تخصصی کسب و کار طرحهای مجریان مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت از بین 39 طرح مصاحبه شده 6 طرح به مرحله پایانی راه یافت.

وی افزود: داوری مرحله پایانی نیز بطور زنده و در حضور تماشاگران انجام خواهد شد و تماشاگران نیز یک رای طلایی دارند.

مهندس امانی ضمن دعوت از کلیه علاقه­مندان به کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان جهت حضور در این جشنواره ادامه داد: ارائه زنده مجریان طرح ها محک خوبی برای شناخت قابلیت های مجریان طرح از دید داوران و سرمایه گذاران حاضر در جشنواره خواهد بود و فرصتی است که صاحبان طرح ها بتوانند در یک محیط شبیه سازی شده به رقابت بر مبنای توان‌مندی‌های خود بپردازند.

دبیر همایش گفت: در این دوره جشنواره جوایز ارزنده و متنوعی نیز برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است که شامل هداياي نقدي، تسهیلات مالی ارزان قیمت، امکان استقرار در مرکز رشد دانشگاه شریف، امکان سرمایه­گذاری صندوق پژوهش و فناوري شریف و چند سرمایه گذار مدعو در طرحهای برگزیده، استفاده از دوره­های آموزشی کسب و کار و MBA با 50٪ تخفیف برای مجریان و... می­باشد.

شایان ذکر است مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری «کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف» که به همت صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات شریف و با همکاری فرهنگ سرای کار، مرکز کارآفرینی و مرکز رشد فناوریهای پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف روز شنبه 23 آذرماه از ساعت 13 الی 18 در تالار جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می­گردد. در ضمن این جشنواره همزمان و به صورت زنده در وب‌سایت live.e-seminar.ir/sharif و رادیو دانش پخش خواهد شد.

علاقمندان برای اطلاع از جزییات و برنامه­ی زمان­بندی جشنواره می­توانند به نشانی اینترنتی bp.sharif.ir و kar.farhangsar.ir مراجعه یا با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرند.

نظر شما