جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۲۱۴۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران به مناسبت دهه آخر ماه صفر در بیش از 1000 باب مسجد ، حوزه عملیه و آستان مقدس امامزادگان لازم التعظیم شهر تهران مراسم سخنرانی و سوگواری برگزار می نماید.
به گزارش شهر، دهة آخر ماه صفر مصادف است با اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام، این ایام از یک سو یادآور حزن و حماسة حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده و از طرف دیگر وحی از اهل زمین منقطع و مسلمانان به فراق نبی مکرم اسلام مبتلا شدند و از سوی دیگر سلاله های حضرت رسول از درخت تنومند نبوت که خرم و آراسته به زینت امامتند، به شهادت رسیدند. و بنابر فرمایش رهبر حکیم و فرزانة انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی،  ایام آخر ماه صفر برای عالم تشیع و جهان اسلام ایام پُرخاطره‏ ای است. زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، زندگی برای خدا، در راه خدا و وقف گسترش تعالیم الهی بود و شخصیت یکتا و بی‏ نظیر آن بزرگوار برای همه‏ دوران تاریخ اسلام یک نمونه و درس و یک الگوی همیشگی است «لکم فی رسول‏ا.. اسوه حسنه».

با این مجاهدت، تعالیم اسلام در تمام تاریخ گسترش پیدا کرد و این تعالیم فقط برای مسلمانها نیست بلکه همه‏ بشریت از گسترش تعالیم اسلام بهره مند می باشند. لذا مرکز فعالیتهای دینی طبق روال همیشگی با هدفِ اعتلای مبانی دینی و معارف اسلامی و ایجاد یکپارچگی و انسجام عملی ، اقدامات گسترده و برنامه های متعددی به مناسبت دهه آخر ماه صفر طرح ریزی و در دست اجرا دارد که به اختصار عبارتند از:

1-برگزاری مراسم سخنرانی و سوگواری در 800 باب مسجد شهر تهران به مناسبت دهه آخر ماه صفر

2- برگزاری مراسم وعظ، خطابه و مداحی در 100 باب آستان مقدس امامزادگان لازم التعظیم علیهم السلام شهر تهران

3-برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در تمامی 100 باب حوزه علمیه خواهران و برادران شهر تهران

4-برگزاری مراسم سخنرانی و مرثیه سرایی در نمازخانه‌ بوستانها و کلیه ادارات و مجموعه های مختلف شهرداری تهران

5-برگزاری مسابقه در فضای مجازی با موضوع سبک و سیره زندگی ائمه معصومین علیهم السلام

6-تهیه هزاران عدد کتیبه و بنر های مذهبی و اهداء به مساجد و اماکن دینی جهت فضاسازی سیمای بصری شهر با محوریت موضوع دهة آخر ماه صفر
 
ترویج و گسترش معارف و احکام اسلامی از مهترینِ وظایف در نظام اسلامی بوده و انشاءا.. این سلسله اقدامات مورد عنایت خداوند سبحان و توجه ائمة معصومین علیهم السلام قرار بگیرد.

نظر شما