پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۳
کد خبر: ۷۲۱۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تاکید کرد:
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران طی بازدیدی از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران بر لزوم ارتباط نزدیک و تنگاتنگ میان مرکز مطالعات و شورای شهر تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، دکتر فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران طی بازدید از مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، نشستی با دکتر بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران داشت که در این جلسه به لزوم ارتباط نزدیک و تنگاتنگ میان مرکز مطالعات و شورای شهر اشاره کردند.

به گفته وی، این ارتباط سبب می‌شود تا بسیاری از دوباره‌کاری‌ها و هزینه‌های اضافی در نتیجه نبود ارتباط و اطلاعات کافی جلوگیری شود. در این راستا لازم است به عنوان نخستین اولویت، تلاش شود تا وضعیت اجتماعی شهر تهران برای فراهم آمدن امکان تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری صحیح، ترسیم شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: بهتر است، طرح‌های مطالعاتی کشورهایی که وضعیت مشابهی با ایران و به ویژه تهران دارند، مورد بررسی و بازدید قرار گیرد تا از تجارب موفق سایر مراکز پژوهشی استفاده شود. بعنوان مثال، کشور ترکیه که توانسته موفقیت‌های چشم‌گیری را در راستای کاهش آمار اعتیاد به دست آورد.

دانشور با بیان اینکه اکنون یکی از مشکلات در انجام مطالعات اجتماعی، نبود اعداد و ارقام قابل اتکا در بسیاری از حوزه‌های تصمیم‌گیری است، اظهار کرد: لازم است مرکز مطالعات نقش محوری و مرکزی در این راستا ایفا کند. همچنین ارتباط بیشتر با کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی شورای شهر به همراه نیازسنجی از شهروندان می‌تواند نقش مؤثری در تعریف مناسب عناوین پژوهشی و مطالعاتی داشته باشد.

همچنین رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: نظام ارتباطی مرکز مطالعات با سایر مراکز و نهادهای پژوهشی دولتی و غیردولتی، در گذشته نیز وجود داشته و در حال حاضر، در حال تکمیل و بهینه‌سازی است.

نگاهداری افزود: در راستای توسعه تعاملات و ارتباطات با شورای شهر، علاوه بر اینکه طی نامه‌ای از اعضای محترم شورای شهر خواسته شده‌است تا عناوین مطالعاتی مورد نیاز خود را برای تدوین برنامه سال 1393 به مرکز معرفی کنند، مرکز مطالعات به دنبال تدوین و طراحی مدل ارتباطی دوسویه و تعاملی در سطوح مختلف میان شورای شهر و این مرکز نیز است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تلاش می‌شود تا در این مرکز با راه‌اندازی دفتر نگرش‌سنجی و افکارسنجی، رویکردهای شهروندان در زمینه‌های مختلف، مورد سنجش قرار گیرد و در تعریف عناوین مطالعاتی مورد توجه جدی باشد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر خاطر نشان کرد: یکی از اصلی‌ترین مباحث، لزوم رویکرد پژوهشی در تصویب عناوین بودجه مرکز مطالعات، به عنوان هسته تفکر مدیریت شهری شهر تهران است.

نظر شما