جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۶
کد خبر: ۷۲۳۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران در دومین هفته زمستان نمایشگاه‌‌های تازه و متنوعی از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی را میزبانی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های دريابيگی، گلستان، کاوه، نگاه، شیرین و ماه مهر از این هفته میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ای از آثار هنرمندان تجسمی خواهند بود.

گالری‌های خانه هنرمندان، ساربان، جرجانی، الهه، والی، نگاه، مهروا، فریا و موزه هنرهای دینی امام علی(ع)نیز از هفته‌های گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

پرواز در گالری دريابيگی
گالری دریابیگی از روز جمعه ششم دی‌‌ماه میزبان نمایشگاهی از آثار گروهی از عکاسان با عنوان «پرواز» است. این نمایشگاه که آثاری از تارا احمدی، پگاه بهروزفر، پوران زنگنه، سارا لاری‌زاده، زهرا میرمالک، پروین واقفی و ایمان واقفی را به نمایش می‌گذارد، تا 11 دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 19 از آن بازدید کنند. گالری دریابیگی در شهرک غرب، فاز 3، خیابان دوم، پلاک 6، طبقه همکف واقع است.


نقاشی در گلستان
نمایشگاه نقاشی‌های امیروحید سعیدی‌فرد روز جمعه ششم دی‌ماه در گالری گلستان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 11 دی ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند. گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 واقع است.



زیورآلات در گالری کاوه
نمایشگاهی از زیورآلات ساخته عین‌الله شیرازی پنجشنبه پنجم دی‌ماه در گالری کاوه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 13 دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 10:30 تا 13 و 16 تا 20 به گالری کاوه واقع در خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان فریدافشار، خیابان دولتشاد، کوچه پروین، کوچه بایباد، شماره 26 مراجعه کنند.


نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری نگاه
گالری نگاه از روز پنجشنبه پنجم دی‌ماه میزبان نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشی پروانه اعتمادی، شیده تامی، فرید جهانگیر، حمید حکیمی، محمد حمزه، بهرام دبیری، مصطفی دشتی، سعید رفیعی، نغمه قاسملو، هومن مرتضوی و عطا هاشمی‌نژاد خواهد بود. این نمایشگاه تا 17 دی ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این اثار همه‌روزه از ساعت 14 تا 20 به گالری نگاه واقع در لواسان، بلوار اصلی(امام خمینی)، نرسیده به میدان امام خمینی، پلاک 872 مراجعه کنند.



رونمایی گنجینه بانک سامان در گالری شیرین
بانک سامان گنجینه‌ای از آثار هنری را که در طول چند سال اخیر خریداری و جمع‌آوری کرده است، از روز پنجشنبه پنجم دی‌ماه در گالری شیرین به نمایش می‌گذارد. 
بانک سامان هدف از برپای یاین نمایشگاه را «ایجاد ارزش افزوده واقعی برای مشتریان و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار با سه اصل راحتی، سرعت و اعتماد» عنوان کرده است.
این نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 روز پنجم دی در گالری شیرین برپا خواهد بود و علاقه‌مندان به بازدید از آن آثار می‌توانند به نشانی ولنجک، خیابان هجدهم، پلاک 9 مراجعه کنند.


ویدئوآرت در گالری ماه مهر
نمایشگاه ویدئوآرت عباس کیارستمی و امیر آذر، فرید امین‌الاسلام، کتایون افروز، حمید الهی، امیر توده فلاح، حمیده جوادی، بهار دشت‌بان، حسین راستی، نوشین زرنانی، امین شاه‌مرادی، سارا شیخ، قدرت‌الله عاقلی، شیرین عابدینی‌راد، محمود نورایی، الهام یزدانیان و حسین یونسی، جمعه ششم دی‌ماه در گالری ماه مهر افتتاح می‌شود. 
این نمایشگاه تا 27 دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالری ماه مهر واقع در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 مراجعه کنند. 


دومین اکسپوی عکس تهران در خانه هنرمندان
یکی از رویدادهای مهم هنری این روزها، دومین اکسپوی عکس تهران است که که چند روزی است در گالری‌‌های خانه هنرمندان برپاست. 
این اکسپو بانی بزرگ‌ترین نمایشگاه و فروش عکس در کشور است و با ارائه مجموعه‌ای از رویکردها و گرایش‌های هنرمندان و خریداران، فضای آزادی برای انتخاب اثر به خریداران عکس ایجاد می‌کند.
در دومین اکسپوی عکس تهران همچنین دو هنرمند فرانسوی از هنرمندان شناخته شده دنیا با آثار ویدئوآرت و عکس نقاشی حضور دارند. یک ویدئوآرت با موضوع شعر به زبان فارسی و فرانسه اثر «جان پیر بریدیگیو» و یک عکس نقاشی با موضوع زن ایرانی اثر «ماری پیر دکویپر» نیز در این اکسپو به نمایش درآمده است.
علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا نهم دی‌ماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 8 تا 20 به گالری‌های خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی مراجعه کنند.

راز فرنگیس در گالری ساربان
نمایشگاه نقاشی‌های هنگامه صدری با عنوان «راز فرنگیس در تهران» از 29 آذرماه در گالری ساربان برپاست. این نمایشگاه که افتتاح آن با شاهنامه‌خوانی همراه بود، تا 16 دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن، همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 به گالری ساربان واقع در  خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.


سنگ در گالری جرجانی
نمایشگاهی از نقاشی‌های ولی‌اله جرجانی با عنوان «سنگ؟» از 29 آذر در گالری جرجانی برپاست. این نمایشگاه که در حمایت از بازماندگان طوفان «هایان» برگزار شده، تا نهم دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16:30 تا 20:30 برای بازدید از آن به گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک 4، زنگ 1 مراجعه کنند.


سینوس بدون لهجه در گالری الهه
گالری الهه از 29 آذرماه میزبان یک نمایشگاه گروهی طراحی با عنوان «سینوس: بدون لهجه» است. 
در این نمایشگاه آثاری از ناهید ذبیحی، خاطره خرم خواه، سارا نیک پور، شعیب کاشانی، امیر محمودیان، مهرداد کریمی، مرجان ترابی، آرزو مولایی، بهار اجتماعی، ابراهیم رهامنش، محبوبه پرنیان، سیامک نصر، سعید حسین، هانیه فرهادی‌نیک، بنفشه شهرزاد، نازنین قهرمانی و بهناز فاطمی به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه تا نهم دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز تعطیلات رسمی ساعت 16 تا 20 برای بازدید از این آثار به گالری الهه واقع در بلوار آفريقا، بالاتر از تقاطع اسفنديار، کوچه گلفام، انتهای کوچه سمت راست، بن‌بست امينی، پلاک 3 مراجعه کنند.


سوء‌ تکامل در گالری والی
گالری والی از 29 آذرماه میزبان یک نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «سوء تکامل» است. در این نمایشگاه آثاری از نارنج کاظمی، محمد کیوان و ساغر حمزه‌لو به نمایش گذاشته شده است و علاقه‌مندان تا نهم دی‌ماه می‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری والی واقع در میدان ونک، خیابان ونک، خیابان تک جنوبی، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 مراجعه کنند.


نقاشی یک مشهدی اصیل در گالری نگاه
نمایشگاهی از نقاشی‌های علی مشهدی‌الاصل از روز پنجشنبه 21 آذر در گالری نگاه افتتاح شد. این نمایشگاه تا پنجم دی ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند. گالری نگاه در لواسان، بلوار اصلی(امام خمینی)، نرسیده به میدان امام خمینی، پلاک 872 واقع است.

پناه به گالری مهروا
«پناه» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های مهرداد جعفری است که از روز جمعه 22 آذر در گالری مهروا افتتاح شد. این نمایشگاه تا هشتم دی ادامه دارد و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه از ساعت 17 تا 21 به گالری مهروا واقع در خیابان کریمخان، خیابان آبان جنوبی، شماره 38 مراجعه کنند.


1+9 نقاش در گالری فریا
گالری فریا از روز جمعه 22 آذر نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشان با عنوان «1+9» را میزبانی می‌کند. در این نمایشگاه آثاری از حسین چراغچی، بیتا درویش، مهرنوش رمضان‌نیا، رضا عنصری، بردیا اسماعیل‌لو، نسرین عیوضیان، عرفانه صمصام شریعت، ژینوس میثاقی، شقایق فریاد شیران و آزاده وزیری به نمایشگاه‌گردانی نوشین زرنانی به نمایش گذاشته خواهد شد و علاقه‌‌مندان به بازدید از آن، می‌توانند تا پنجم دی‌ماه، همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالری فریا واقع در خیابان سهرودی شمالی، بالاتر از مطهری، کوچه بیشه، پلاک 9 مراجعه کنند.


پوسترهای سرخ در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)
به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، نمایشگاه کشوری «سوگواره پوسترهای سرخ» روز سه‌شنبه 21 آبان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح شد.
تمام آثار این سوگواره متعلق به هنرمندانی از استان‌های سمنان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، یزد، مازندران، کرمان، اردبیل، لرستان، قم، گلستان، البرز است.
آثاری از مسعود نجابتی، کوروش پارسانژاد، امیر عبدالحسینی، ابوالفضل آقایی، کاظم خراسانی ، محمد اردلانی، صالح زنگانه، میثم خالوندی، سید مهدی موسوی، فرهود مقدم ، کوروش شریف، جمال الدین رمضانی، مرتضی رحمتی ، مجتبی قهرمانی ، علیرضا بیت اللهی، نصیر بشیری، مهدی حسینی، علی دل زنده روی ، احمد خان بابایی ، علیرضا بختیاری، هدایت علیپور، مسعود ضرونی و حمید اقدسی یزدلی در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 تا 18 در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) دایر است. موزه هنرهای دینی امام علی‌(ع)، در خیابان حضرت ولی‌عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 واقع است.

نظر شما