پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۲
کد خبر: ۷۲۳۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
این کاروان بیش از 24 ساعت در مرز مهران داخل خاک عراق معطل شده و یک شب را در سرمای شدید بدون امکانات بسر برده‌اند و با تهیه استشهادیه‌ای قرار است فردا مقابل کنسولگری ایران در کربلا برای اعلام مشکلاتشان تحصن کنند.
به گزارش شهر به نقل از فارس،‌ «رضا اله‌داد» مدیر کاروان سلمان فارسی پونک 4 ضمن گلایه از وضعیت نامناسب کاروان‌های ایرانی در عراق از رها کردن 3500 زائر ایرانی در عراق توسط هیئت «عهد آدینه» خبر داد که به گفته وی، این هیئت زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می‌کند.

پول عوارض را به هیئت عهد آدینه پرداخت کرده بودیم اما آنها پرداخت نکرده بودند

وی ماجرا را چنین شرح داد: 3500 نفر روز 25 آذرماه ساعت 11 به سمت مرز «مهران» حرکت کردیم و روز بیست و ششم 11 ظهر به مرز مهران رسیدیم و بعد از 12 ساعت معطلی به صورت گروه‌های 40 نفره موفق شدیم ویزای عراق دریافت کنیم.

اله‌داد افزود: مبلغ 32 هزار و 500 تومان بابت عوارض خروج، عوارض شهرداری مهران و عوارض هلال احمر به هیئت عهد آدینه تحویل داده بودیم اما این آژانس نه تنها عوارض را پرداخت نکرده بود بلکه مدیران کاروان‌ها ناچار شدند به صورت شخصی این عوارض را مجدداً پرداخت کنند که اینجانب حدود یک میلیون و 267 هزار و 500 تومان عوارض بابت 40 نفر از اعضای کاروان خودمان پرداختم.

کفشهایمان را آتش زدیم تا گرم شویم/ با کامیون به نجف رفتیم

این مدیر کاروان ایرانی با اشاره به ازدحام جمعیتی شدید زائران در عراق گفت: بعد از 7 ساعت معطلی در پایانه مرزی عراق، موفق شدیم وارد خاک عراق شویم اما هیچ ماشینی نبود که ما را از مهران به نجف منتقل کند، بنابراین از ساعت 6 عصر 26 آذر تا ساعت 17 عصر 27 آذر در همان مرز مهران در خاک عراق منتظر ماشین بودیم.

وی افزود: هیچ امکاناتی در مرز نبود، برخی از زائران کفش‌های خود را آتش می‌زدند تا گرم شوند، برخی دیگر بسکویت در آتش می‌انداختند تا شعله‌های آتش بیشتر شود و گرم شوند، بودند زنان باردار و کودکانی که از شدت سرما گریه می‌کردند، این در حالی است که هیئت عهد آدینه به کاروان اعلام کرده بود که هم ماشین و هم امکانات لازم در خاک عراق آماده انتقال زائران است.

اله داد در ادامه افزود: ناچار شدیم شخصاً یک کامیون اجاره کنیم و با آن کاروان خود را به سمت نجف حرکت دهیم اما در نجف مکان بسیار محدود و کوچکی در نظر گرفته بودند که برای این کاروان کفایت نمی‌کرد و باز هم ناچار شدیم شخصاً یک محل را اجاره و در آن ساکن شویم.

مقابل کنسولگری ایران در کربلا تحصن می‌کنیم

این مدیر کاروان ایرانی گفت:‌ وسایل‌مان را در نجف گذاشتیم و با پای پیاده به کربلا آمدیم و در کربلا نیز جایی که هیئت عهد آدینه برای‌مان در نظر گرفته بود بسیار کوچک بود که مشکلات بسیاری ایجاد کرد و باز هم مجبور شدیم یک منزل مسکونی به ارزش شبانه‌روزی یک میلیون تومان اجاره کنیم و خرج و مخارج این ایام را نیز شخصی پرداخت کنیم.

اله‌داد ضمن اشاره به دیگر مشکلات این کاروان ادامه داد:‌ برای برگشتن هیچ ماشینی هماهنگ نشده و در حال حاضر زائران زیادی در کربلا سرگردان و منتظر وسیله به سمت نجف هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی زائران کاروان با تهیه مستندات و امضای طومار و استشهادیه‌ای قرار است فردا مقابل کنسولگری ایران در کربلا تحصن و به این مشکلات اعتراض کنیم.

هیئت عهد آدینه در سایت اینترنتی خود نیز تمام فعالیت‌های زیارتی خود را زیر نظر سازمان حج و زیارت اعلام کرده و از یک ماه پیش نیز برای مراسم پیاده روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا به تبلیغات پرداخته است.
نظر شما