پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۵
کد خبر: ۷۲۳۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
معاون شهردار در بازدید از جنوب‎شرق تهران خبر داد:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نخستین بازدید از دور جدید نظارت دوره ای بر وضعیت ترافیکی مناطق 22 گانه پایتخت، از محدوده منطقه 15 واقع در جنوب شرق تهران بازدید و در جلسه مشترکی با حضور مدیران حمل و نقل شهری و شهردار و مسئولان این منطقه، مسائل و مشکلات ترافیکی منطقه 15 را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در ابتدای این نشست با اعلام این که تکمیل کمربندی شرق پایتخت در اولویت اقدامات اجرایی مدیریت شهری قرار دارد، گفت: به این منظور اتمام بزرگراه شهید شوشتری و کمربندی دولت آباد در اولویت قرار دارد تا نیازی به عبور و مرور خودروهای سنگین در داخل شهر نباشد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به اعتبارات حوزه حمل و نقل عمومی و بودجه این حوزه در سال 93، افزود: مهم ترین مشکل تهران و مردم آن، وضعیت ترافیک و آلودگی هواست که به همین نسبت نیز باید این موضوع مهم از طریق توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان اصلی ترین ماموریت مدیریت شهری و مهم ترین راهکار کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا مورد توجه قرار گیرد.


تمرکززدایی از ماموریت های حوزه ترافیک در سال 93


معاون شهردار تهران با اشاره به این که در سال 93 هیچ مأموریتی در حوزه ترافیک به صورت متمرکز انجام نخواهد شد و اجرای فعالیت های حمل و نقلی به مناطق سپرده خواهد شد، اظهار کرد: از نگهداری ناوگان حمل و نقل عمومی تا نگهداشت بزرگراه ها و از امور مربوطه به کنترل هوشمند ترافیک (ITS) تا رسیدگی به ایستگاه ها و پایانه های اتوبوس و تاکسی به مناطق واگذار می شود.


مهندس تشکری هاشمی با بیان این که ساز و کار اجرایی و تمام عناصر درون منطقه ای مربوط به اتوبوسرانی و تاکسیرانی به شهرداری منطقه ای واگذار می شود که خطوط اتوبوس و تاکسی در آن منطقه قرار دارد، تصریح کرد: مسئولان در شهرداری های مناطق همان طور که نگران وضعیت نظافت مناطق خود هستند، باید نگران این باشند که مسافری در منطقه آن ها روی زمین نماند.


وی با تأکید بر این که موضوع شهر انسان محور به عنوان محور برنامه های مدیریت شهری باید در تمام پیکره شهر جاری و ساری شود، اضافه کرد: تحقق این سیاست راهبردی در زمینه حمل و نقل انسان محور را از طریق در اولویت قرار دادن حمل و نقل عمومی و نیز توجه ویژه به حمل و نقل غیر موتوری از طریق توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی شاهد هستیم.

آرام سازی و ایمن سازی معابر منطقه 15


معاون شهردار تهران با اشاره به این که وضعیت ایمنی ترافیک در منطقه 15 از جمله محورهایی مانند بزرگراه امام رضا (ع) -پایین است و باید ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: منطقه 15 سومین منطقه تهران است که بیشترین کشته و مجروح را بر اثر تصادف دارد و از این رو مجموعه ای از طرح های آرام سازی و ایمن سازی در تمام معابر منطقه به ویژه محورهای شریانی می-بایست به اجرا در آید.
مهندس تشکری هاشمی از آموزش ترافیک به عنوان رکن اساسی برنامه های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل در سال 93 نام برد و تصریح کرد: بدون این که به مردم آموزش بدهیم، نمی توانیم از آن ها توقع داشته باشیم که قانون را رعایت کنند و به منظور انتقال آموزه های شهروندی از جمله آموزش های ترافیکی باید از تمام ظرفیت ها از جمله مساجد و سرای محلات استفاده کنیم.


وی با تأکید بر این که کمیته حمل و نقل یکپارچه در 22 منطقه تهران به ریاست شهرداران مناطق تشکیل شده، اضافه کرد: مدیران شهری به جای تصمیم گیری در اتاق های در بسته باید بر اساس نظرات مردم و انتظاراتی که شهروندان از مسئولان شهر، منطقه و محله خود دارند، در مورد پروژه های شهری تصمیم بگیرند تا به این ترتیب مردم را همواره همراه خود داشته باشند.


تامین روشنایی معابر پیاده همچون معابر سواره


معاون شهردار تهران با اشاره به این که به کارگیری پیمانکاران فاقد رتبه در اجرای پروژه های ترافیکی در مناطق تخلف محسوب می شود و با آن برخورد خواهد شد، تصریح کرد: تامین ایمنی و حفظ جان مردم برای مدیریت شهری از هر امر دیگری مهم تر است و اجازه نخواهیم داد با به کار گماردن مجریانی که از صلاحیت های اجرایی لازم برخوردار نیستند، با ایمنی و جان مردم بازی شود.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که همه باید در جهت حل و فصل مسائل و مشکلات مردم با کار و تلاش شبانه روزی، همت مضاعف داشته باشیم، تصریح کرد: حمل و نقل انسان محور یعنی تمام شهروندان اعم از معلولان و جانبازان، سالمندان، کودکان و بیماران بتوانند با پای پیاده یا با کالسکه و ویلچر به سهولت از معابر شهری عبور کرده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
وی در پایان با تأکید بر این که معابر پیاده شهر نیز در ساعات شب همچون معابر سواره باید از روشنی لازم برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: به این منظور علاوه بر تامین روشنایی پیاده روها و کوچه ها به منظور حفظ ایمنی عبور و مرور عابران پیاده باید نسبت به تامین نور کافی برای ایستگاه ها و پایانه های اتوبوس و تاکسی نیز اقدام کنیم تا مردم به راحتی از این امکانات استفاه کنند.


ضرورت آموزش استفاده از پل عابر پیاده قبل از ساخت آن

 
از سوی دیگر شهردار منطقه 15 نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت موضوع فرهنگ ترافیک و ضرورت انتقال آموزه های شهروندی به ویژه آموزش های ترافیکی، گفت: هیچ آموزشی بالاتر از آموزش ترافیک که با جان مردم سر و کار دارد، نیست.


علی اکبر انجمنی با اعلام این که 67 دستگاه پل عابر پیاده در منطقه 15 وجود دارد، تأکید کرد: تا فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده جا نیفتد و آموزش های لازم به شهروندان داده نشود، این پل ها بدون استفاده خواهند ماند و عابران پیاده کشته خواهند شد.


گفتنی است در پایان این نشست گزارشی از فعالیت های انجام شده منطقه 15 در حوزه حمل و نقل و ترافیک و برنامه های پیش بینی شده این منطقه با تأکید بر دو موضوع آموزش فرهنگ ترافیک و توجه به ایمنی ترافیک در منطقه 15 ارائه شد.

نظر شما