جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۲۴۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
در راستای تکمیل منابع آموزشی طرح «زندگی آموختنی است»؛
مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به استقبال شهروندان از کتابهای اجتماعی با نشان «زندگی آموختنی است» از انتشار 3 عنوان کتاب جدید دیگر در زمینه مهارتهای اجتماعی از سری منابع مکتوب نظام یکپارچه آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید نوید برکچیان با بیان این مطلب گفت: «از ریشه تا میوه»، «اخم‏ها و لبخند‏ها» و «این خانه کاشانه نیست» کتابهایی است که به تازگی با نشان «زندگی آموختنی است» به عنوان منابع تدریس در واحدهای آموزشی فرهنگسراها و خانه‏های فرهنگ پایتخت و منطبق بر سرفصلهای دوره های آموزشی در سازمان فرهنگی هنری، طراحی و زیر نظر اساتید دانشگاه و کارشناسان فرهیخته تدوین و منتشر شده است.

وی با اعلام اینکه با انتشار این 3 عنوان کتاب، مجموع کتابهای اجتماعی به 11 عنوان (12 جلد) می رسد، افزود: همانند کتابهای اجتماعی منتشر شده پیشین، در این 3 عنوان نیز تلاش شده با پرهیز از اصطلاحات تخصصی و پیچیده و استفاده از متنی روان و طراحی همه پسند، منبع آموزشی مناسب و قابل استفاده برای عموم مخاطبان تدوین شود. به علاوه با توجه به این که این کتاب به عنوان یک خودآموز نیز قابل بهره برداری است، در انتهای هر فصل پرسش هایی برای درک بیشتر مفاهیم ارائه شده، گنجانده شده است.

دبیر شورای راهبردی آموزش سازمان ادامه داد: این کتاب ها در تیراژ 1000 نسخه به صورت خودخوان طراحی شده، یعنی شهروندان می توانند بدون حضور در کلاسهای آموزشی از آنها استفاده کنند، اما ثبت نام کنندگان در دوره های آموزشی این سازمان می توانند با تخفیف ویژه این کتاب ها را تهیه کنند.

وی در ادامه با اشاره به عنوان ها و موضوعات این کتاب ها تصریح کرد: «از ریشه تا میوه» با موضوع خانواده و سبک‏های فرزندپروری، «اخم‏ها و لبخند‏ها» با موضوع بهداشت روانی در خانواده و «این خانه کاشانه نیست» با موضوع خانواده و پیش‏گیری از خانه گریزی نوجوانان شمار می آید.

برکچیان با تاکید بر این که اداره کل پژوهش امام صادق (ع) بر محورهای فرهنگی و دینی این آثار نظارت داشته است، تصریح کرد: در روند انتشار این 3 عنوان کتاب نیز مجموعه ای از بهترین اساتید دانشگاهی و کارشناسان فرهیخته در رشته های مرتبط مانند دکتر مصطفی اقلیما، دکتر حسین فکرآزاد، دکتر غنچه راهب، دکتر هادی معتمدی، دکتر مصطفی سجادی، سیدمحمدرضا دربندی و بهمن مشکینی نظارت داشته اند.

وی تصریح کرد: پیش از این کتابهای «مجنون لیلی، مجنون کراک» در زمینه آشنایی با آسیبهای اعتیاد مدرن در دو جلد، «چرتکه خانوادگی» با موضوع آموزش مهارت مدیریت مالی در خانواده، «ماهیگیری یادش بده» در زمینه آموزش مهارت مسئولیت پذیری در کودکان، «یه جور دیگه فکر کن!» در زمینه آموزش مهارت تفکر خلاق، «مهارت آشتی کنان»  با موضوع مهارت حل تعارض بین زوجین، «فرزند با عیار 24» با موضوع پرورش احساس ارزشمندی در کودکان، «یک فنجان محبت» با موضوع راهکارهای افزایش صمیمیت بین زوجین و «یک حبه قند» با موضوع آشنایی با مهارت‏های فرزندآوری منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتابها می توانند عدد 5 را به سامانه 20001837 پیامک کنند. تا کنون بیش از چهار هزار و 700 نفر از طریق این سامانه درخواست خود برای دریافت کتاب ها را اعلام کرده اند.

شایان ذکر است بیش از 222 عنوان دوره آموزشی در زمینه مهارت های اجتماعی و شهروندی در حال برگزاری است و شهروندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به نزدیکترین فرهنگسرا و خانه های فرهنگ محل سکونت خود یا سایت اینترنتی farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره 1837 تماس بگیرند. 
مطالب مرتبط
نظر شما