سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۲۸۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه از برگزاري 83 ويژه برنامه به مناسبت هفته ملي بسيج آموزش همگاني تغذيه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداری منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادی هدف از این برنامه ها را حساس سازی مردم نسبت به سبک زندگی صحیح و تغذیه سالم عنوان کرد و گفت: با توجه به شيوع گسترده بيماري هايي چون  فشار خون ، پوكي استخوان، سرطان و بيماري هاي قلبي و عروقي و افزايش ميزان مرگ مير ناشي از اين بيماري ها ، لزوم بازنگري بنيادي در سبك و كيفيت تغذيه اي شهروندان و انجام اقدامات اصولي در اين زمينه از ضروريات است. در اين راستا به مناسبت فرا رسيدن هفته ملي بسيج آموزش همگاني تغذيه، ویژه برنامه های مناسبتی  تا 20 دي توسط مسئولين خانه هاي سلامت در محلات اجرا خواهد شد.  
وي در تشریح ویژه برنامه های این هفته گفت: طی این هفته که از 14 دی آغاز شده است 56 كلاس آموزشي  با موضوعات مرتبط با شعار هفته مبنی بر سلامتي با كاهش مصرف نمك و روغن برگزار می شود. 
همچنین ايستگاههاي سلامت در سراهای محله مستقر و به ارائه خدمات رایگان پزشکی شامل تست قند و فشار خون به شهروندان می پردازند.
 جشنواره هاي غذايي از دیگر برنامه هاي پيش بيني شده هفته ملی بسیج آموزش همگانی تغذیه است که در سراهای محله شریعتی جنوبی، سرای محله نعمت آباد، خانه سلامت امام علی (ع) و مسجد شهدای جعفر آباد برگزار می شود. علاوه بر این شهربانوی بوستان ولایت و مدرسه یاران مهدی میزبان شهروندان با اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی در این هفته خواهند بود.
جوادی ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه ها بتوان در تغییر افکار و رفتار شهروندان نسبت به کاهش مصرف روغن و نمک و به تبع کاهش مشاهده بیماری های ناشی از مصرف زیاد این مواد غذایی باشیم.

 

نظر شما