جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۲۹۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
ایازی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بازی و آموزش کودک مطرح کرد:
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تاکید براینکه در حال حاضر در تهران 3هزار و 120 کودک کار و خیابان شناسایی شده اند، اظهارکرد: موضوع کودک به دغدغه جدی در مدیریت شهری تبدیل شده است.
به گزارش شهر، عصر دیروز پنجمین نمایشگاه بازی، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان با حضور مدیران شهری، معاونت وزارت آموزش و پرورش، رییس و اعضای شورای شهر و برخی چهره های شناخته شده فرهنگی افتتاح شد.
 
محمدهادی ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران  در این مراسم با بیان اینکه تهران 5/8 میلیون نفر جمعیت دارد ، اظهارکرد: در تهران 60 هزار کودک پیش دبستانی، یک میلیون دانش آموز ، 600هزار دبستانی و بالغ بر 100هزار نفر کلاس اولی زندگی می کنند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در خصوص حوادثی که برای کودکان اتفاق می افتد دغدغه های جدی داریم، در این باره گفت: 20 هزار تصادف رانندگی منجربه فوت در تهران رخ می دهد که متاسفانه 1200تن از آنها کودک هستند.
 
وی با تاکید براینکه در حال حاضر در تهران 3هزار و 120 کودک کار و خیابان شناسایی شده اند، اظهارکرد: موضوع کودک به دغدغه جدی در مدیریت شهری تبدیل شده است.
 
ایازی با بیان اینکه شهر دوستدار کودک شعار پنجمین نمایشگاه بازی ، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان است،گفت: براساس مصوبه شورای شهر 30 وظیفه عمده در حوزه کودک و نوجوان باید در تهران انجام شود که همه این وظایف همسو با فرمایشات مقام معظم رهبری است. 

وی با برشمردن برخی از این مصوبات تصریح کرد: در حالی که شورای شهر تهران تلاش می کند برگزاری همایش ها و جشن ها بسیار مشخص و معین باشد اما در خصوص برگزاری جشن و همایش های ملی و جهانی در حوزه کودک که به تحکیم بنیان خانواده توجه دارد از هیچ گونه حمایتی فروگذار نمی کند.
 
ایازی ادامه داد: هدف از این نمایشگاه ارتقای سطح آگاهی شهروندان در زمینه بازی و اسباب بازی و سرگرمی کودک ونوجوان ، معرفی اسباب بازی و لوازم سازگار با محیط زیست سلامت کودک و نوجوان می باشد.
 
وی با اشاره به حضور 30 سازمان و شرکت مرتبط با شهرداری تهران در این نمایشگاه اظهارکرد: مدیریت شهری تلاش کرده تا در این نمایشگاه آنچه در حوزه شهر به کودکان ارتباط پیدا می کند را معرفی کند.
 
معاون شهردار تهران همچنین بیان کرد: راه اندازی 320 خانه کودک در 374 محله شهر تهران از اقداماتی است که همسو با مصوبه شهر دوستدار کودک صورت گرفته است و در این راستا تلاش می کنیم با تعامل سازنده به ویژه با آموزش و پرورش فعالیت خود را در حوزه کودکان و در سطح محلات گسترش دهیم.

محمدیان: بازی ، آینه ای برای شناخت درون کودکان است 

حجت الاسلام دکتر محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز پژوهشی وزارت آموزش پرورش نیز در این مراسم با قدرانی از اقدامات شهرداری تهران در اجرای مصوبات شهر دوستدار کودک اظهارکرد: بازی بستر آموزش ، تربیت، ساخته شدن و شکوفاشدن استعدادهای درونی کودکان است و زمینه های تربیت عاطفی و اجتماعی را در کودکان مساعد می کند.
 
وی اظهارکرد: بازی می تواند هر آنچه که در بزرگ شدن کودک موثر است را در دسترس کودک قرار دهد و آیینه ای برای شناخت درون کودکان باشد.
 
وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در احیای بازی های جمعی اظهارکرد: بازی های جمعی کودکان را اجتماعی می کند و ضریب استانه تحمل کودکان برای با دیگران زیستن را بالا می برد. 

وی خطاب به مدیران شهری پیشنهاد داد: اقدام به پژوهش در زمینه نیازهای کودکان در شهر صورت دهند تا آنچه در حوزه آموزش های شهروندی نیاز است شناسایی شده و برنامه ریزی ها براساس سلیقه مخاطب صورت بگیرد.

اعتماد به فضای عمومی از دست رفته است

احمد مسجد جامعی ، رییس شورای شهر تهران در پنجمین نمایشگاه بازی و سرگرمی و آموزش های کودک و نوجوان با ابراز رضایت از برگزاری این نمایشگاه در فضای شهری اظهار کرد: در انجام و اجرای این مصوبات در حوزه سخت افزاری اقداماتی صورت گرفته است اما اولین شرط شهر دوستدار کودک ان است که کودک در فضای شهر دیده شود و شهر به گونه باشد که موجب آمدن کودک به فضای عمومی شود.
 
وی با اشاره به سالهای گذشته که در آن پدران و مادران دغدغه محیط بیرون را نداشتند اظهارکرد: در حالی که در گذشته کودکان که در فضای شهر بازی می کردند این روزها شاهد آن هستیم که اعتماد به فضای عمومی از دست رفته است که امیدواریم شرایط بهبود یابد.

نقش کودکان را در تصمیم گیری ها افزایش دهیم

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مصوبه شهر دوستدار کودک از سر لطف به کودک پیشنهاد نشده است، تاکید کرد: این مصوبات براساس ضرورت است تا برای آینده جامعه شخصیت سازی کنیم چرا که کودکان ارزش سرمایه گذاری بیشتری را دارند و عمر مفید زندگی آنها در جامعه بیش ازسایر گروه هاست. 

مسجد جامعی با اشاره به افزایش نقش کودک در خانواده در جامعه کنونی تاکید کرد : باید نقش کودکان را در تصمیم گیری ها افزایش دهیم چرا که با نقش افرینی کودکان فراگیری برنامه های اجرایی افزایش پیدا می کند.
 
وی همچنین اعلام کرد: امیدواریم در شورای شهر سند تکمیلی برای مصوبه شهر دوستدار کودک داشته باشیم تا به جنبه های نرم افزاری نیز توجه شود و عملکرد آن در دستور کار قرار گیرد . 
نظر شما