جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۲۹۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران این روزها نمایشگاه‌‌های تازه و متنوعی از آثار هنرمندان رشته‌های عکاسی، نقاشی، مجسمه‌سازی، چیدمان، ویئوآرت و پرفورمنس را میزبانی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های والی، فرهنگسرای نیاوران، دی، هما، کاوه، نگاه، لاله، سين، رف و موزه عکسخانه شهر از روز جمعه 20 دی‌ماه میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ای از آثار هنرمندان تجسمی خواهند بود.
گالری‌های آریا ، مهروا، آرته، خاک، جرجانی و ماه مهر نیز از هفته‌های گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه‌هایی نیز از آثار هنرمندان جوان و کمتر شناخته‌شده در گالری‌های فرهنگسراهای تهران برپاست که برای اطلاع از برنامه آن‌ها می‌توانید به پرتال سازمان فرهنگی هنری مراجعه کنید.
 
اتاق یک‌نفره در گالری والی
گالری والی از روز جمعه 20 دی‌ماه میزبان نمایشگاهی از عکس‌های اسفندیار پورمقدم با عنوان «اتاق یکنفره» خواهد بود. 
این نمایشگاه تا اول بهمن ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه به‌جز جمعه‌ةا و تعطیلات رسمی از ساعت 16 تا 20 از آن بازدید کنند. گالری والی در میدان ونک، خیابان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 واقع است.



ابرسخن در فرهنگسرای نیاوران
طراحی، ویدئو و تعدادی از حجم‌های تازه محمود بخشی در نمایشگاهی با عنوان «ابرسخن» عصر جمعه ۲۰ دی ماه در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته خواهد شد.
این آثار که طی دو سال اخیر ساخته شده، حاصل چند پروژه مختلف است. بخشی در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر طراحی روی کاغذ در سایزهای مختلف با مضمون پرتره و فیگور جمعیت، گل و زیبایی‌های طبیعت به نمایش می‌گذارد. او در کنار طراحی ها، 14 مجسمه و حجم از جنس آهن گالواليزه، آهن زنگ‌زده و پلکسی‌گلس در سایزهای ۲ تا ۵ متر ارایه می‌دهد. 
«ابرسخن» عنوانی‌ست که بخشی برای حجم‌هایش برگزيده و آن را به عنوان این نمایشگاه تعميم داده ‌است؛ در واقع هنرمند در مجسمه‌هایش سخنان کاراکترهای بزرگ تاریخ درباره هنر را در ابری فلزی یا از جنس پلکسی جای داده و آنها را بر روی سقف، دیوار و زمین گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران نمایش می‌دهد.


بخشی همچنين در این نمایشگاه  ویدئویی ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای از یک ویدئوی ناتمام را به نمایش می‌گذارد. این ویدئو آرشیو تصویری از نماهای شهری و خیابان‌ها و تاثیرات آنها بر مخاطب در شهر تهران است.
بخشی در کنار کارهای تازه‌اش، نقش برجسته «خاک من، نصف‌النهار ...ْ، ...ْ  مدار ...ْ، ...ْ، ر. ک. به: یسنا، هات ۴۶» با تکنیک آهن و پاپیه ماشه  که ده سال پیش ساخته را در این نمایشگاه مورد بازنگری قرار‌داده و نمایش می‌دهد .
محمود بخشی متولد ۱۳۵۵ تهران و دانش‌آموخته گرافیک، هنرستان تجسمی‌ و مجسمه‌سازی دانشگاه هنرهای زیبا است. وی در آثارش از مفاهیمی‌ چون ملی‌گرایی، شهادت، آزادی، هرج و مرج، مضرات دخانیات و آلودگی هوا بهره برده ‌است. 
نمایشگاه «ابرسخن» محمود بخشی تا 30 دی ماه در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، روبه‌روی پارک نیاوران دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۱۹ از این آثار دیدن کنند.

نقاشی در گالری دی
نمایشگاهی از نقاشی‌های شهباز سلمانی از روز جمعه 20 دی ماه در گالری دی برپا خواهد بود. این نمایشگاه تا 27 دی ادامه دارد و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 19 به گالری دی واقع در خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی، پلاک 130 مراجعه کنند.


مجسمه در گالری هما
گالری هما از روز جمعه 20 دی‌ماه میزبان نمایشگاهی از آثار مجسمه رضا یاراحمدی خواهد بود. این نمایشگاه تا یکم بهمن ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌‌ها و روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک مراجعه کنند.


زیورآلات در گالری کاوه
نمایشگاه زیورآلات ساناز سمیعی از روز پنجشنبه 19 دی در گالری کاوه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 25 دی ادامه خواهد داشت و گالری کاوه واقع در خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان فریدافشار، خیابان دولتشاد، کوچه پروین، کوچه بایباد، شماره 26 همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.



نقاشی در نگاه
گالری نگاه از روز پنجشنبه 19 دی‌ماه نمایشگاهی از نقاشی‌های مریم مجتهدی‌مقدم را میزبانی می‌کند. این نمایشگاه تا یکم بهمن ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن، همه‌روزه از ساعت 14 تا 20 به گالری نگاه واقع در لواسان، بلوار اصلی(امام خمینی)، نرسیده به میدان امام خمینی، پلاک 872 مراجعه کنند.


انجماد در گالری لاله
گالری لاله از روز جمعه 20 دی میزبان یک نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «انجماد» است. این نمایشگاه تا اول بهمن ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.


در این نمایشگاه آثاری از علی باقری، مهران سبز قبايی، علی سراج همدانی، عاطفه سمايی، حسين قندهاری، محسن محمودزاده، ملک ميراب‌زاده و حسن نساری به نمایش گذاشته خواهد شد.
گالری لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله واقع است.

نقاشی در گالری سين
نمایشگاه نقاشی‌های مهدی احمدی از روز جمعه 20 دی در گالری سین افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا یکم بهمن ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند. گالری سین در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.


خانواده بالن‌سر در گالری رف
نمایشگاهی از عکس‌های فرید بیان با عنوان «خانواده بالن سر» از روز جمعه 20 دی در گالری رف افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 30 دی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 15 تا 19 به گالری رف واقع در زعفرانیه، آصف، حسینی، خدامراد، پلاک 11، طبقه 2 مراجعه کنند.


اسنپ‌شات در موزه عکسخانه شهر
نمایشگاهی از اولین عکس‌های اسنپ‌شات (Snap Shat) تاریخ عکاسی ایران در طول 60 سال عکاسی کامران عدل، با عنوان «سرعت» به‌مناسبت صدوهفتادودومین سال ورود عکاسی به ایران از روز پنجشنبه 19 دی در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 12 بهمن ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 16 تا 19 به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز مراجعه کنند.


سه موومان در گالری آریا 
نمایشگاه پرفورمنس و چیدمان فرح ابوالقاسم با عنوان «سه موومان برای نوزده کشو» از 15 دی در گالری آریا برپاست. این نمایشگاه که آهنگسازی آن را نیز امیرحسین ایزدی برعهده داشته تا 24 دی ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند شنبه تا پنجشنبه ساعت 10 تا 20 و جمعه ساعت 16 تا 20 به گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه‌راه بهشتی، کوی زرین، شماره 10 مراجعه کنند.


یغماگرافی در گالری مهروا
«یغما گرافی» عنوان نمایشگاهی از آثار سیامک جمشیدی‌زاده است که از 13 دی در گالری مهروا برپاست. این نمایشگاه تا 29 دی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 17 تا 21 به گالری مهروا واقع در خیابان کریمخان، خیابان آبان جنوبی، شماره 38 مراجعه کنند.


هستی فریب در گالری آرته
گالری آرته از 13 دی‌ماه میزبان نمایشگاهی از طراحیهای محمدرضا عباسی با عنوان «هستی فریب» است. این نمایشگاه تا 23 دی ادامه دارد و گالری آرته واقع در  ونک، خیابان ملاصدرا، شیخ بهائی جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، 20متری گلستان، 12متری دوم، پلاک3 همه‌روزه از ساعت 16 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

ظاهر پنهان در گالری خاک
گالری خاک از روز جمعه 13 دی ماه نمایشگاهی از آثار شهلا حسینی با عنوان «ظاهرِ پنهان» را میزبانی می‌کند. این نمایشگاه تا 30 دی ادامه خواهد داشت  علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت  16 تا 20 می‌توانند از آن بازدید کنند.
گالری خاک در خیابان شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره 1 واقع است.

گروه نقاشان در گالری جرجانی
نمایشگاه گروهی نقاشی با اثاری از میترا اسدی، سیمین جلیلیان، نازگل شوکت فدائی و زهرا نوری زنوز روز جمعه 13 دی‌ماه در گالری جرجانی برپاست. این نمایشگاه تا 23 دی ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 16:30 تا 20:30 به گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ 1 مراجعه کنند.

ویدئوآرت در گالری ماه مهر
نمایشگاه ویدئوآرت عباس کیارستمی و امیر آذر، فرید امین‌الاسلام، کتایون افروز، حمید الهی، امیر توده فلاح، حمیده جوادی، بهار دشت‌بان، حسین راستی، نوشین زرنانی، امین شاه‌مرادی، سارا شیخ، قدرت‌الله عاقلی، شیرین عابدینی‌راد، محمود نورایی، الهام یزدانیان و حسین یونسی، جمعه ششم دی‌ماه در گالری ماه مهر افتتاح شد. 
این نمایشگاه تا 27 دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالری ماه مهر واقع در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 مراجعه کنند. 

نظر شما