شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۱
کد خبر: ۷۳۰۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
گزارش هفتگی «شهر» از اجراهای تئاتر/
سالن‌های تئاتر تهران در روزهای برفی آخرین هفته دی‌ماه میزبان آثار متنوعی از هنرمندان هنرهای نمایشی خواهند بود.
به گزارش خبرنگار شهر، «آیدا و تو (یه روز خدا)»، «ماهی رنگین کمان»، «آش سرخ پشت پا» و «آرش ساد» از نمایش‌های تازه این هفته هستند.
نمایش‌های «مرگ تصادفی یک آنارشیست»، «جادوی فسفری خال خالی»، «عیش و نیستی»، «دوازده»، «کرگدن» و «حکایت مرد کوهستان» نیز اجرای خود را در روزهای میانی هفته گذشته آغاز کرده‌‌اند. 
دو اثر نیز در روزهای 21 و 26 دی نمایشنامه‌خوانی می‌شوند و دو نمایش «هملت»، «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» و «شکلک» نیز در هفته آینده روی صحنه خواهند رفت.

آیدا و تو (یه روز خدا) در برج میلاد
 تئاتر- پرفورمنس «آیدا و تو یه روز خدا» کاری از آیدا گل‌زاده، از 26 تا 29 دی‌ماه در دو نوبت در ساعت‌‌های 19 و 21 در سوله برج میلاد اجرا خواهد شد.
غزال یاری، حسین سپهرنژاد، حسین نام‌آور، حسین پوریانی، مهدی شاهدی و ناصر آقاپور اجراگران این تئاتر-پرفورمنس هستند. بهای بلیت این اجرا 12هزار تومان است و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای اجرا به سوله برج میلاد  واقع در جنب سازمان انتقال خون مراجعه کنند.


درباره ایده این پرفورمنس آمده است:  «زندانی که همانا نامش زندگی است و هر موجود زنده ای بر اساس خواست دیگران به این دنیا وارد می شوند و با اجبار زندگی به حیات خود ادامه می دهد . در هرروز خدا هرانسانی با مسائلی همیشگی در این زندان درگیر می شود : جنگ، فقر، روابط عاطفی، روابط اجتماعی، روابط معنوی و الهی و وجود زن از جمله مسائلی هستند که در این نمایشگاه مطرح شده و از هر گونه آرمان گرایی پرهیز شده وبا توجه به داستانهایی که برای هر نسل نوستالژی خود را داشته پیش می رود مخاطبان در اجرا هماهنگ با قوانین  زندان زندگی پیش می روند.»
پرفورمنس آیدا و تو (یه روز خدا) اثری مفهومی است و مخاطب به طور مستقیم با اثر هنرمند و اجراگران در ارتباط است.

هملت در تالار مولوی
سالن کوچک تالار مولوی از اول بهمن‌ماه مزیبان نمایش «هملت» نوشته میلیام شکسپیر به کارگردانی مسعود طیبی خواهد بود. اجرای این نمایش 35 دقیقه‌ای تا 30 بهمن ادامه خواهد داشت و بهای بلیت و ساعت اجرای ان نیز به‌زودی اعلام می‌شود. 


مهتاب باجلان، صالح لواسانی و رامین یحیی‌زاده بازیگران این نمایش هستند و یاور آزاد دستیاری کارگرزدان آن را برعهده دارد.
تالار مولوی در خیابان انقلاب، نرسیده به میدان انقلاب، ابتدای خیابان ۱۶ آذر واقع است.

ماهی رنگین کمان در فرهنگسرای ارسباران
 فرهنگسرای ارسباران از 17 دی‌ماه میزبان نمایش کودک «ماهی رنگین کمان» به نویسندگی سیاوش ایزدپناه و کارگردانی اصغر فریدی ماسوله است. در این نمایش که همه‌روزه در دو نوبت در ساعت‌های 9:30 و 10:30 اجرا می‌شود، لیلا خلیلی، شروین رضایی، بهنوش رئیسی فرشید، الهام زارعی، سعید صادقی، محمود فیضی، فهیمه محمدی، فهیمه معین، زینب میری، غزاله نژاد مراد و مهرناز ولی‌‌پور به ایفای نقش می‌پردازند.


بهای بلیت این نمایش 2500 تومان است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای آن به فرهنگسرای ارسباران واقع در شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران(هنر) مراجعه کنند.

من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟ در سالن چهارسو
نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» به کارگردانی روح‌الله جعفری و نویسندگی ماتئی ویسنی یک ، از 17 بهمن در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش تا 22 اسفند ادامه خواهد داشت و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:30 پذیرای تماشاگران خواهد بود.


بهای بلیت این نمایش 12هزار تومان است ولی اعضای سایت تیوال می‌توانند در سه روز نخست اجرا، با استفاده از تخفیف ۲۵‌درصدی، آن را به بهای 9000 تومان تهیه کنند.
این نمایش خردادماه 92 نمایشنامه‌خوانی شده است.

نمایشنامه‌خوانی مجردها در باغ موزه قصر
نمایشنامه‌خوانی «مجردها» نوشته دیوید فوئنکینو با کارگردانی مرجان محمدپور و نقش‌خوانی محمد بحرانی و مهشاد مخبری، به همت بنیاد خیریه یاران برکت مهر، امروز شنبه 21 دی ماه ساعت 19:00 در باغ موزه قصر برگزار می‌شود.
محمد بحرانی که به جای کاراکترهای «ببعی» و «آقای همساده» در مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» نقش‌خوانی کرده است، به همراه مهشاد مخبری بازیگر تئاتر و تلویزیون نقش‌خوان‌های این نمایشنامه‌خوانی هستند.


این برنامه به همت بنیاد خیریه یاران برکت مهر برگزار می‌شود که شنبه هر هفته برای کمک به زنان سرپرست خانوار و نیازمندان، به برگزاری برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی اقدام می‌کند. قرار است از این پس نمایشنامه‌خوانی‌ها به صورت یک هفته در میان در فرهنگسرای اندیشه و باغ موزه قصر برپا شود.
باغ موزه قصر در خیابان شریعتی، خیابان پلیس، میدان پلیس واقع است.

آش سرخ پشت پا در حوزه هنری
نمایش «آش سرخ پشت پا» به نویسندگی و کارگردانی خسرو امیری و بازی کوروش شاهونه  از 15 دی در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه است. اجرای این نمایش 65 دقیقه‌ای تا 30 دی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه ساعت 18:30 به تماشای آن بنشینند. 


بهای بلیت این نمایش 6000 تومان است و اعضای سایت تیوال تا 27 دی فرصت دارند با بهره‌مندی از تخفیف 50درصدی، آن را به بهای 3000 تومان تهیه کنند.
حوزه هنری در تقاطع خیابان حافظ و سمیه واقع است.

مرگ تصادفی یک آنارشیست در سالن سایه
 سالن سایه تئاترشهر از 15 دی‌ماه میزبان نمایشی با عنوان «مرگ تصادفی یک آنارشیست» به نویسندگی داریو فو و کارگردانی مصطفی عبداللهی است. اجرای این نمایش که کاری از گروه تئاتر کوچه است، تا 15 بهمن‌‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:00 به تماشای آن بنشینند.


بهای بلیت این نمایش 10هزار تومان است و میکائیل شهرستانی، امیر عباس توفیقی، لیدا جدائیان، حمیدرضا فلاحی، مهدی زمین پرداز، مسعود زنوزی راد و ایرج کریمی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
نمایش «مرگ تصادفی یک آنارشیست» یک کمدی اجتماعی درباره‌ یک کارگر آنارشیست است که با نگاهی به کمدی «سنتی دلارته» به نوعی معاصرسازی شده است.
این نمایشنامه براساس داستان واقعی یک کارگر آنارشیست ایتالیایی نوشته شده است که پس از دستگیری به اتهام بمب‌گذاری، خودش را از پنجره اداره پلیس به بیرون پرت می‌کند (یا پرتش می‌کنند!) و کشته می‌شود. «داریو فو» با نگاه هجو و طنز نسبت به سیستم قضایی و اداره پلیس ایتالیا این داستان را روایت کرده است.
مجموعه تئاتر شهر در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر واقع است.


جادوی فسفری خال خالی در فرهنگسرای نیوران
 کافه گالری فرهنگسرای نیاوران از 17 دی ماه میزبان یک نمایش کمدی با عنوان « جادوی فسفری خال خالی» به کارگردانی رضا عمرانی و نویسندگی  نسیم خراشادی‌زاده است. 
این نمایش 90 دقیقه‌ای همه‌روزه ساعت 18 روی صحنه می‌رود و بهناز بستان دوست، علی تاجمیر و رضا عمرانی در آن ایفای نقش می‌کنند.


اجرای یان نمایش کمدی تا 16 بهمن ادامه دارد و سعید شفیعی در‌آن به اجرای زنده موسیقی با ساز ترومپت می‌پردازد. گروه نمایش «خَنج» در نخستین تجربه نمایشی‌اش، دغدغه باز آفرینی روابط انسان‌ها را دارد و مخاطبش را با نگاهی کمیک به پایانی خوش میهمان می‌کند.
فرهنگسرای نیاوران در انتهای خیابان پاسدارن، روبه‌روی پارک نیاوران واقع است.


شکلک در تالار شمس
تالار شمس از اول بهمن‌ماه میزبان نمایشی با عنوان «شکلک» به کارگردانی کیومرث مرادی و نویسندگی نغمه ثمینی خواهد بود. 
اجرای این نمایش 75 دقیقه‌ای تا 15 اسفند ادامه خواهد داشت و همه‌روزه ساعت 20 با بازی پانته‌آبهرام،‌ امیر جعفری، ستاره پسیانی و نوید محمدزاده روی صحنه می‌رود. 


نمایش «شکلک»  10 سال پیش در تالار قشقایی اجرا شد و توانست در بیست و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جوایز بهترین نمایشنامه نویس، بهترین بازیگر زن و بهترین موسیقی را از آن خود کند، این نمایش همچنین در همان سال توانست اثر برگزیده از نظر انجمن منتقدان نیز شود.
این نمایش همچنین در سال 2004 در جشنواره تئاتر بهار ایرانی در فرانسه اجرا شد و سال 2005 نیز در جشنواره NSD هندوستان به صحنه رفت و جایزه بهترین نمایش خارجی این جشنواره را دریافت کرد.
تالار شمس در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، شرق به غرب بعد از آجودانیه، کوچه نیلوفر، پلاک 3 واقع است.

خشت خام در تالار مولوی
نمایش «خشت خام» به نویسندگی و کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه با بازی مجید آقاکریمی، سعید زارعی، آرینه سوکیاسیان، آرش(علی) فلاحت‌پیشه، امیر قنبری، مهسا کریمی، فریما کهنمویی و محمدصادق ملکی از 13 دی در سالن بزرگ تالار مولوی روی صحنه رفته است.

اجرای این نمایش تا 30 دی ماه همه‌روزه به جز شنبه‌ها ساعت 19:30 در تالار مولوی ادامه دارد.  
بهای بلیت این نمایش ۱۲هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند در هفته اول اجرا (۱۵ تا ۲۰ دی‌ماه) این بلیت را با ۱۵درصد تخفیف به مبلغ مبلغ 10هزار تومان خریداری کنند.
تالار مولوی در خیابان انقلاب، نرسیده به میدان انقلاب، ابتدای خیابان ۱۶ آذر واقع است.

پنجشنبه‌خوانی در کارگاه نمایش باران
کارگاه نمایش باران از 28 آذرماه هر پنجشنبه میزبان یک نمایشنامه‌‌خوانی است و نمایشنامه‌‌خوانی این هفته آن در روز 26 دی‌ماه نیز به نمایش «مرثیه‌ای برای یک سبک وزن» به کارگردانی داریوش حق‌دوست اختصاص دارد.



پنجشنبه‌‌خوانی کارگاه نمایش باران تا 30 بهمن ادامه دارد و نمایش‌های «جنوب از شمال غربی»، «کسوف»، «نام همه مصلوبان عیسی است»، «آواز از دورترین کرانه مه‌آلود زمین» و «کاپوچینوی ایرلندی» نیز در قالب آن اجرا خواهند شد.
بهای بلیت این نمایشنامه‌خوانی‌ها 6000 تومان است و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند به کارگاه نمایش باران واقع در خیابان استاد نجات الهی، ابتدای خیابان اراک، پلاک ۷۲، واحد ۷ مراجعه کنند.

عیش و نیستی در تالار محراب
نمایش «عیش و نیستی» به کارگردانی علی جعفری و نویسندگی تیری مونیه با بازی فرجاد ساکی، شهلا غیور، سحر قلباربند، صحرا اسدالهی، سهیل قنادان و میلاد بانگی از 15 دی در سالن کوچک تالار محراب روی صحنه می رود. 


اجرای این نمایش 85 دقیقه‌ای تا 30 دی ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 17:30 روی صحنه می‌رود.
بهای بلیت این نمایش 7000 تومان است و علاقه‌مندان به تماشای آن می‌توانند دقایقی پیش از شروع اجرا به تالار محراب واقع در خیابان ولیعصر، چهارراه امام خمینی مراجعه کنند.


آرش ساد در تالار وحدت
نمایش آرش ساد، به کارگردانی محمد رحمانیان و نویسندگی بهرام بیضائی با بازی آریا آریانژاد، مارال بنی‌آدم، رامین بیات، میلاد حمیدی، رضا راد، پرستو رحمانیان، آنیتا زنگنه، زهرا سِرپوشان، مسعود سلامت، سها سناجو، عطا سین، شهره شهرضایی، نیما صادقی، نیکناز عالمی، فرشید فخروی، نگار کاویانی، سونیا محبوب، نازنین میهن و مهتاب نصیرپور از امروز 21 دی‌‌‌ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
این نمایش تا 23 بهمن همه‌روزه ساعت 19:00 در تالار وحدت اجرا می‌شود. 

بلیت این نمایش در ردیف‌های ۲ و ۳ در طبقه همکف تالار وحدت به بهای 50هزار تومان، در دیگر ردیف‌‌های طبقه همکف به بهای 40هزار تومان و در  بالکن‌ تالار وحدت به بهای 25هزار تومان به فروش خواهد رسید.

دوازده در فرهنگسرای اندیشه
نمایش «دوازده» به کارگردانی سید مصطفی رضوی و کیاوش زارع‌طلب و نویسندگی کیاوش زارع‌طلب  با بازی پریسا مشکانی، بهشاد مختاری، ماهان عبدی، کاظم برزگر، سپهر حق‌شناس، میثم احمدی، آیدا بیتی، مارال هاشمی، نیلوفر سیاری، دانیال امینی و کیاوش زارع‌طلب از 15 دی‌ماه در فرهنگسرای اندیشه روی صحنه رفته است. 


این نمایش تا 11 بهمن‌‌ماه همه‌روزه ساعت 20:30 اجرا می‌شود و بهای بلیت آن 15 هزار تومان است. اعضای سایت تیوال می‌توانند با تخفیف 50درصدی، بلیت این نمایش را 7500 تومان خریداری کنند.

کمدی استشمامات در فرهنگسرای نیاوران
نمایش «کمدی استشمامات» به کارگردانی میثم عبدی و نویسندگی امید طاهری با بازی عباس جمشیدی‌، مجید رحمتی، نازنین کریمی، احسان کرمی، جواد مولانیا، منوچهر رمضانی، منصور اسکندری و ناصر سرلک، از 12 دی‌ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته است. 


این نمایش 70 دقیقه‌ای تا هفتم بهمن‌‌ماه همه‌روزه ساعت 19:00 اجرا می‌شود و بهای بلیت آن 15هزار تومان است.
فرهنگسرای نیاوران در خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران واقع است.

کرگدن در تالار محراب
نمایش «کرگدن» به کارگردانی مهشاد مخبری و نویسندگی  تینوش نظم‌جو، از 15 دی‌ماه در سالن اصلی تالار محراب روی صحنه رفته است. اجرای این نمایش 120 دقیقه‌ای تا 30 دی‌ماه ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها ساعت 19:00 پذیرای تماشاگران است.
بهای بلیت این نمایش 15هزار تومان و ژانر آن ابزورد موزیکال است.
تالار محراب در  تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان امام خمینی (چهارراه سپه) واقع است.


حکایت مرد کوهستان در تالار هنر
نمایش «حکایت مرد کوهستان» ویژه کودکان بالای 7 سال، کاری از گروه تئاتر آرین و تولید مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به کارگردانی افسانه زمانی و نویسندگی محمدحسین ناصربخت، با بازی بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی، مریم آشوری و فهیمه عابدینی از 15 دی ماه در تالار هنر اجرا می‌شود.
این نمایش تا 30 دی‌ماه ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 17:00 روی صحنه می‌رود. بهای بلیت این نمایش ۵,۰۰۰ تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند برای هفته اول از ۱۵ تا ۲۰ دی ماه، آن را با ۲۰‌درصد تخفیف به مبلغ 4000 تومان خریداری کنند.

جامانده در تماشاخانه مهر
نمایش «جامانده» به نویسندگی و کارگردانی بهار محمودزاده از سوم دی ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه است. این نمایش 50 دقیقه‌ای همه‌روزه ساعت 18 روی صحنه می‌رود و مریم باقری، ستوده حیدری، مرتضی خالقی، مهری زندی، مهرآسا صمدی، بهار محمود زاده، نرگس نیک سیرت، سید علیرضا وهابی و عزیز هنرآموز در آن ایفای نقش می‌کنند.

اجرای این نمایش جایزه بهترین کارگردانی، بهترین نویسندگی، بهترین بازیگری زن و بهترین آهنگسازی را از جشنواره تئاتر ماه دریافت کرده و برای طراحی صحنه نیز در این جشنواره تقدیر شده، تا 29 دی ادامه دارد.
حوزه هنری در تقاطع خیابان حافظ و سمیه واقع است.

نمایش اسپانیایی در تماشاخانه مشایخی
تماشاخانه استاد جمشید مشایخی از 5 دی‌ماه میزبان اثری با عنوان «نمایش اسپانیایی» نوشته یاسمینا رضا به کارگردانی بورژین عبدالرزاقی است. این نمایش 70 دقیقه‌ای که آناهیتا محب علی، یلدا عباسی، روجا جعفری، احسان بیات‌فر و بورژین عبدالرزاقی در آن ایفای نقش می‌کنند، تا 30 دی‌ماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها ساعت 20:00 اجرا می‌شود.
بهای بلیت این نمایش 2هزار تومان است و در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از تقاطع میرداماد، خیابان قبادیان، پلاک 53، سرای کاووسیه روی صحنه است.

دختر یانکی در فرهنگسرای نیاوران
نمایش دختر یانکى، به کارگردانی بهرام تشکر و نویسندگی نیل سایمون با بازی بهنام تشکر، یکتا ناصر و بهرام تشکراز 12 دی‌ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.


اجرای این نمایش 90 دقیقه‌ای تا 12 بهمن‌‌ماه ادامه دارد و سالن خلیج فارس همه‌روزه ساعت 20:00 پذیرای تماشاگران است.  
بهای بلیت این نمایش 20هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند برای شش روز نخست اجرا، با تخفیف 50درصدی، بلیت آن را به بهای 10هزار تومان خریداری کنند.
فرهنگسرای نیاوران در خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران واقع است.

درفش کاویانی در کارگاه نمایش تئاتر شهر
نمایش عروسکی درفش کاویانی، به کارگردانی زهره بهروزی‌نیا و نویسندگی حمیدرضا نعیمی با عروسک‌گردانی مریم معینی، سهیلا باجلان، بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی و مریم ایرانمنش، از سوم دی‌ماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر در حال اجراست.
اجرای این نمایش 40 دقیقه‌ای تا 27 دی‌ماه ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها، ساعت 18:15 روی صحنه می‌رود. بهای بلیت این نمایش 8000 تومان است.


سالومه و دکتر کالیگاری در سالن انتظامی
نمایش «سالومه و دکتر کالیگاری» به نویسندگی و کارگردانی امین اصلانی با بازی میترا حجار، یارتا یاران، بهروز پوربرجی، مهدی عبادتی، نوشین تندسته و مهدی کاظمی، از پنجم دی‌ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است.
این نمایش ۷۵ دقیقه‌ای تا 27 دی‌ماه ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها ساعت 17:30 اجرا می‌شود. بهای بلیت این نمایش 15هزار تومان است.


نمایشنامه‌خوانی «عاقبت عشاق سینه چاک»
سالن حافظ ۲۱ دى‌ماه ساعت  18:00 میزبان نمایشنامه‌خوانی «عاقبت عشاق سینه چاک» به کارگردانی  بهاره مشیری و نویسندگی نیل سایمون است. 
رامین پرچمی، رابعه اسکویی، شایسته ایرانی، بهاره مشیری و نسیم بهادری بازیگران این نمایشنامه‌خوانی هستند که تنها امروز 21 دی در تالار حافظ واقع در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت اجرا می‌شود.
بهای بلیت این نمایشنامه‌‌خوانی 3000 تومان است.


بی‌بی بیدل در تالار قشقایی
سالن قشقایی تئاترشهر از 8 دی‌ماه میزبان اجرای نمایشی با عنوان «بی‌بی بیدل» نوشته نادر برهانی مرند و به کارگردانی آزاده انصاری خواهد بود. اجرای این نمایش 80 دقیقه‌ای که آناهیتا اقبال نژاد، محمودرضا رحیمی، فرشته سرابندی، محسن قصابیان، سهیل ساعی و فرانک جلیلی در آن بازی می‌کنند، تا 27 دی‌ماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:30 ادامه دارد. 


«بی‌بی بیدل» کاری از گروه تئاتر معاصر است که در تالار قشقایی تئاتر شهر واقع در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر(عج) اجرا می‌شود و بهای بلیط آن 10هزار تومان است.

خون و گل سرخ در تالار حافظ
نمایش «خون و گل سرخ» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فراهانی، از پنجم دی‌ماه در سالن حافظ روی صحنه است. 
این نمایش 95 دقیقه‌ای که بهزاد فراهانی، فهیمه رحیم‌نیا، امیر مهدی کیا، حمید صفایی، شمسی صادقی، کامران تفتی، فریدون محرابی، خسرواحمدی، علی طاهری، نسرین صالحی، زندیش حمیدی، عبدالله احسانی، کامیار محبی، آویشن بیکائی، کتایون جهانگیری، ایوب محمودنیا، آهو کاظمی، سارا قاضی، حسن یارلو، کورش(محمدرضا محمدی)، بهزاد توکلی، نیلوفر مژدهی، محسن بالیسینی، کیارش اردشیرپور، لیلا سلیمی، فاطمه جلال، سهیلا علیپور، علی یارلو، عسل مردی و امیرمحمد بادپروادر آن بازی می‌کنند،  تا 27 دی‌ماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 17:30 و 20:00 اجرا می‌شود.
«خون و گل‌سرخ» درباره سلاخی است که سال‌ها به وسیله پدرش محبوس بوده و تنها کارش سلاخی گاو و گوسفند بوده است. سلاخ جوان پس از مرگ پدر به اجتماع وارد می‌شود و با مفاهیمی انسانی چون عشق آشنا می‌شود و می‌تواند به دنیا با زاویه دیگری نگاه کند.
بهای بلیت این نمایش 15هزار تومان است و دانشجویان، کارگران و معلمان می‌توانند درصورت تمایل با ارائه کارت، یک ساعت قبل از اجرا از گیشه تالار حافظ بلیت آن را با قیمت 10هزار تومان خریداری کنند.

بانوی دریایی در تماشخانه سه نقطه
سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه از دوم دی‌ماه میزبان نمایش «بانوی دریایی» نوشته سوزان سانتاک به کارگردانی تینو صالحی است. این نمایش نخستین پروژه تئاتر تولید تیوال به تهیه‌کنندگی و با بازی اعضایی از آن است. 
اجرای نمایش «بانوی دریایی» که نیوشا افخمی، فرهاد اصفیا، سمیه جهادی، سارا ساسانی، بهار قربانی، خشیار مرادی و نیما هاشمی در آن بازی می‌کنند، تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها، از ساعت 20:30 روی صحنه می‌رود. 
بهای بلیت این نمایش  12هزار تومان است و اعضای تیوال می‌توانند آن را به بهای 9000 تومان خریداری کنند.
تماشاخانه سه‌نقطه در میدان ولی‌عصر(عج)، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خ کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ واقع است.

تهران بلگراد در تالار مولوی
نمایش «تهران بلگراد» به نویسندگی و کارگردانی فریار حسینی با بازی مهناز ذبیحی و آیدا صادقی از 25 آذرماه در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه است. اجرای این نمایش 50 دقیقه‌‌ای تا 27 دی‌ماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 18:00 ادامه دارد و بهای بلیط آن 10 هزار تومان است.  

تالار مولوی در خیابان انقلاب، نرسیده به میدان انقلاب، ابتدای خیابان ۱۶ آذر واقع است.

خاطرات یک گاو جنون‌زده در فرهنگسرای نیاوران
نمایش «خاطرات یک گاو جنون زده» به کارگردانی نفیسه لاله، نویسندگی اسماعیل همتی و بازی ایمان موسوی از 24 آذرماه در زیرزمین فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.
اجرای این نمایش تا چهارم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها در دو نوبت 17:30 و 18:30، در هر نوبت پذیرای 10 تماشاچی خواهد بود. 
بهای بلیت این نمایش 10هزار تومان است که با ارائه کارت دانشجویی امکان خرید حضوری با ٢٠درصد تخفیف وجود دارد. سالن زیرزمین فرهنگسرای نیاوران در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان (دو راهی سمت راست)، شماره 4 واقع است.


بین خودمان باشد در پلاتوی تجربه
نمایش «بین خودمان باشد» به نویسندگی فارس باقری و کارگردانی آروند دشت‌آرای، از 13 آذرماه در پلاتو تجربه واقع در جنب سالن حافظ، روی صحنه است. اجرای این نمایش که صبا ایزدپناه، ساناز باقری، امیرحسین پسندیده، نگین تبرا، دیبا خاتمی، علی خلعتبری، فرشته رازقی، نرگس سعیدی نژاد، شهاب عباسیان، شهریار فرد، مهراد ماکویی، مینا ملک محمدی، امین موحدی پور، میثم میرزایی، نونا نیسی، لیلا هاشمی و امین یزدانی‌نژاد در آن ایفای نقش می‌کنند، تا 23 دی‌ماه ادامه دارد.
علاقه‌مندان می‌توانند این نمایش 70 دقیقه‌ای را که کاری از گروه هنرهای اجرایی ویرگول است، همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها، ساعت 19 در پلاتوی تجربه واقع در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت، جنب تالار حافظ تماشا کنند. بهای بلیت این نمایش 10هزار تومان است.

احساس آبی مرگ در سنگلج
«احساس آبی مرگ» عنوان نمایشی است که اجرای آن از 21 آذرماه در تماشاخانه سنگلج آغاز شده و تا 25 دی‌ماه نیز روی صحنه خواهد بود. نویسنده این نمایش سجاد افشاریان، کارگردان آن امین میری و بازیگرانش ساناز پوردشتی، رویا حسینی، بهنام خرم نیک، نیلوفر سلیمانتاش، امید سلیمی، آنالی شکوری، ابراهیم عزیزی، آرش فضلعلی، گلبو فیوضی، مهتاب کرکوندی، مینا کریمی، سمی مسلمی، امین میری و نسرین نکیسا هستند. این نمایش پیش از این در سالن ارسباران اجرا شده است و در دوره جدید اجرا همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها، ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج واقع در پایین‌تر از میدان حسن‌آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت روی صحنه می‌رود. بهای بلیت این نمایش 10 هزار تومان است.

مردهای مردم در فرهنگسرای ارسباران
نمایش «مردهای مردم» به نویسندگی محسن سراجی و کارگردانی مشترک محسن سراجی و بتینا مظلومی، از 25 آذرماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ساعت 20:00 در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه است. اجرای این نمایش تا پنجم بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه بلیت 20هزار تومانی آن به تماشای بازی قربان نجفی، علی بی‌غم، گلچهره سجادیه، شهرزاد عبدالمجید، مسعود سخایی و شیوا خسرومهر در این نمایش بنشینند. بهای بلیت این نمایش برای اعضای تیوال 15هزار تومان است.
نمایش «مردهای مردم» بیانگر مسائل کنونی جامعه و روایت‌گر زندگی افرادی است که در دنیای امروز دچار گسست‌ها و مشکلات ارتباطی شده‌اند که محصول مدرنیسم شرقی است و به دنبال برقراری ارتباط با هم‌نوعان خود هستند.
فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.


شوره‌زار در سالن استاد سمندریان
تئاتر «در شوره‌زار» به کارگردانی و نویسندگی حسین کیانی از روز چهارشنبه 13 آذرماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است. اجرای این نمایش تا پایان دی‌ماه ادامه دارد و هر شب به‌جز شنبه‌ها از ساعت 20 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر است. این نمایش به دلیل تعطیلات پایان هفته، امروز شنبه هفتم دی‌ماه به‌صورت ویژه اجرا خواهد داشت.
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تماشاخانه ایرانشهر به نشانی www.tamashakhaneh.ir/ticket اقدام به خرید بلیت این اثر کنند.
«در شوره‌زار» کاری از گروه تئاتر چریکه است و داستان گروهی را روایت می‌کند که در منطقه‌ای بدون امکانات رها شده‌اند و حالا به دنبال چاره‌اندیشی برای رهایی از نابودی و مرگ هستند. مجید صالحی، رویا میرعلمی، علی سلیمانی، سینا رازانی، فهیمه امن‌زاده، احمد ساعتچیان، وحید رهبانی و فریده سپاه‌منصور بازیگران این نمایش 90 دقیقه‌ای هستند.


بیوه‌های غمگین در چهارسو
نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» نوشته محمدامیر یاراحمدی به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور و با بازی گلاب آدینه، شیرین بینا، حمید رحیمی، نورا هاشمی، محمد صدیقی مهر و حمیده مستعان از 17 آذرماه در تالار چهارسو روی صحنه رفته است.
بهای بلیت این تئاتر 12هزار تومان است و اجرای 85 دقیقه‌ای آن تا 27 دی‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به جز شنبه‌ها ساعت 19:30 برای تماشای این تئاتر به تالار چهارسو مراجعه کنند.


دایی وانیا در تالار اصلی تئاتر شهر
اجرای نمایش «دایی وانیا» نوشته آنتوان چخوف، به کارگردانی اکبر زنجانپور از سه شنبه 12 آذر ماه در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز شده است. اجرای این نمایش تا 30 دی‌ماه ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها از ساعت 19 به مدت 90 دقیقه پذیرای تماشاگران خواهد بود. 
بهای بلیت این نمایش 15هزار تومان است و شمسی فضل اللهی، اکبر زنجانپور، مسعود دلخواه، محسن حسینی، هوشنگ قوانلو، ماه گل مهر، نجمه کاظم زاده و جمشید حسینی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

عروسک‌های سکوت در تالار سایه
نمایش «عروسک‌های سکوت» نوشته فرزانه سهیلی و به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد نیز از 27 آبان در تالار سایه روی صحنه است. اجرای این نمایش تا 27 دی ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19 به تماشای این نمایش بپردازند. 
مدت اجرای این نمایش 60 دقیقه و بهای بلیت آن 10 هزار تومان است. داریوش موفق، افسانه ماهیان، فرزانه سهیلی، فریبا کامران و سودابه بیان نیز بازیگران این نمایش هستند.


دوست کافکا در کافه تریا
پس از پایان اجرای «گارسن»، نمایش 45 دقیقه‌ای «دوست کافکا» نوشته سجاد افشاریان براساس داستان کوتاهی از آیزاک باشویتس سینگر و به کارگردانی حسن جودکی از 14 آذر در بخش تئاتر محیطی تئاتر شهر اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا 25  دی ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 17:30 پذیرای تماشاگران خواهد بود. بهای بلیت این نمایش هفت هزار تومان و برای اعضای تیوال 5000 تومان است و سجاد افشاریان تنها بازیگری است که در آن به ایفای نقش می‌پردازد. 

سقراط در تالار وحدت
پس از پایان اجرای «خواهرانه به وقت خیزران»، نمایش «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی از 21 آذر در تالار وحت روی صحنه رفته است. این نمایش 120 دقیقه‌ای تا 27 دی‌ماه همه‌روزه ساعت 18:30 اجرا می‌شود و بهای بلیت آن 20هزار تومان است.
فرهاد آئیش، لادن مستوفی، بهناز نازی، نقی سیف جمالی، کتانه افشاری نژاد، یعقوب صباحی، ایوب آقاخانی، سیاوش چراغی پور، بهاره نوحیان، بهمن عباسپور، رضا جهانی، بهنام شرفی، پرهام دلدار، مجید نوروزی، مهرداد خانی، یاسمن کاکایی، راشین دیدنده، روژین رحیمی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد و علی حبیب پور در این نمایش بازی می‌کنند و گروه کر آن را سحر لطفی، یکتا اعتمادی، مهرداد طلایی، حمید خنجری، علیرضا عبدالکریمی، هوتن حسینی، روشنک رسانی، محمد حقیقی، پگاه عینکچی و سارا مصطفوی نسب تشکیل می‌دهند.



نظر شما