پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۳۰۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
با توجه به حساسیت آسیبهای اجتماعی در شهر تهران و لزوم تدابیر اجرایی ویژه و کاربردی برای کاهش آسیبهای اجتماعی در این منطقه ، فاطمه دانشور عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران از مراکز تحت پوشش این منطقه در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بازدید کرد .

به گزارش " شهر " به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 21 ، فاطمه دانشور  عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران  در بازدید از منطقه 21 گفت : اهمیت و ارزش  کرامت انسانی برای لزوم توانمندسازی سمن های فعال در حوزه پیشگیری از آسیبهای  اجتماعی ضروری است و برنامه ریزیهای لازم جهت تعامل و هماهنگی به منظور استفاده از  ظرفیتهای سمن ها و شهرداری تهران به عمل خواهد آمد  .

وی در بازدید از مرکز کاهش آسیبهای اجتماعی  ( DIC ) منطقه 21 و مرکز اقامتی کوتاه  مدت درمان اعتیاد ( مرهم ) افزود : به منظور استفاده بهینه از ظرفیتهای سمن های این  منطقه جهت ایجاد ظرفیت در سطح مناطق از توانمندی سمن های فعال در منطقه 21 استفاده  خواهد شد  .

عضو کمیسیون اجتماعی  شورای شهر تهران در ادامه اظهار کرد: در خصوص بحث آسیبهای  مربوط به کودکان نیز شهرداری باید با کمک و همکاری سازمانها و نهادهای ذیربط  اقدامات پیشگیرانه و کارگشا در جهت کمک رسانی به این قشر بی دفاع در جامعه را در  دستور کار خود قرار دهد  .

دانشور همچنین در خصوص استفاده از مددکاران اجتماعی مداخله گر بیان کرد : این افراد  باید دارای حق دخالت برای برنامه ریزی مناسب جهت دستگاه های مرتبط باشند  .

این عضو شورای شهر در پایان تصریح کرد : با توجه به رویکرد اجتماعی شهرداری  در سال  های اخیر ،  برنامه ریزی در خصوص بحث مسئولیت پذیری اجتماعی و آموزش آن به شهروندان  در دستور کار این نهاد قرار گرفته است  .

در ادامه این بازدید عبدالرضا یوسفی میانجی مدیر مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی  منطقه توضیحاتی در خصوص نحوه خدمات رسانی مرکز در بخش آسیبهای اجتماعی و اهتمام این  مرکز جهت ایجاد زنجیره توانمندسازی افراد رها شده از بند اعتیاد جهت بازگشت به  اجتماع و آماری از روند فعالیتها و همکاری این مرکز با سمن های سطح منطقه ارائه کرد .

نظر شما