شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۶
کد خبر: ۷۳۶۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
بهره برداری پارک پردیسان به شهرداری تهران واگذار می شود ؛
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: طی تفاهم نامه‌ای با سازمان محیط زیست ، بهره‌برداری پارک پردیسان به شهرداری تهران واگذار می شود.
به گزارش شهر، مجتبی عبدالهی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: مالکیت بوستان پردیسان با سازمان محیط زیست است و این مالکیت همچنان در اختیار این سازمان خواهند ماند و تنها بهره‌برداری آن به عهده شهرداری گذاشته می‌شود.

وی افزود: بعد از امضاء تفاهم نامه و تحویل گرفتن پارک ، آن را بر اساس طرح جامع بوستان پردیسان آماده کرده و در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد. البته این طرح سال ها قبل به تصویب رسیده و احتمالا بخش هایی از آن با همکاری خود سازمان ، به روز خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری با بیان این که اعتبار آماده سازی بوستان پردیسان نیز در نظر گرفته شده است گفت : واگذاری پردیسان به شهرداری تهران در سال جاری انجام خواهد شد. جزییات آن نیز در شورای شهر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


واگذاری مدیریت و بهره برداری بوستان های درون شهری باید به شهرداری

مدیرکل محیط زیست استان تهران نیز در خصوص این واگذاری گفت: سازمان محیط زیست معتقد است مدیریت و بهره برداری بوستان های درون شهری باید به شهرداری واگذار شود ، به همین دلیل مقرر شده است بهره برداری زون تفرجی پارک به شهرداری تهران واگذار شده و بهره برداری زون اداری و پژوهشی همچنان در اختیار سازمان محیط زیست باقی بماند.

مهندس محمد هادی حیدرزاده تصریح کرد : بهره برداری پارک پردیسان طی قراردادی 10 ساله به شهرداری واگذار خواهد شد که البته این مدت قابل تمدید تا 30 سال است.

وی بهره برداری پارک در چارچوب اساسنامه مصوب بوستان پردیسان را از مفاد این تفاهم نامه خواند و افزود: همچنین بر اساس این تفاهم نامه ، کمیته راهبردی با حضور نمایندگان شهرداری تهران ، شورای شهر تهران ، سازمان محیط زیست و یکی از تشکل های زیست محیطی بر حسن اجرا نظارت خواهند کرد.اساسنامه پارک پردیسان نیز که پیش از انقلاب به تصویب رسیده  طرح کاملی است و ملاک عمل قرار خواهد گرفت و فقط در برخی موارد احتیاج به بازنگری دارد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه پارک پردیسان ، کارکرد گردشگری و تفرجی داشته و ارتقاء دانش زیست محیطی و تفرج شهروندان را به عهده دارد خاطرنشان ساخت : بوستان چیتگر ، سرخه حصار و لویزان از جمله بوستان هایی هستند که پیش از این بهره برداری آنها به شهرداری واگذار شده و نمونه های موفقی هستند.

حیدرزاده افزود: مراحل حقوقی این تفاهم نامه به انجام رسیده و به زودی امضا خواهد شد.
نظر شما