شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۰
کد خبر: ۷۳۸۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
ویژه برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه پنج به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر اعلام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای فردوس، «ناصر امین زاده»، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه پنج در آستانه فرا رسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تبریک و گرامیداشت این ایام اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای آشنایی نسل سوم انقلاب اسلامی با اهداف عالیه فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده شده است که از سوی مراکز فرهنگی هنری منطقه پنج برگزار خواهد شد.

«ناصر امین زاده» با تاکید بر نقش بی بدیل مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی؛ از برگزاری محفل کرسی تلاوت و انس با قرآن مجید با عنوان «تسنیم» در یکی از مساجد منطقه خبر داد و گفت: این برنامه با هدف اشاعه فرهنگ ناب قرآنی و انس گرفتن شهروندان با کلام نورانی پروردگار با تلاوت مجلسی 2 تن از قاریان بین المللی، اجرای تواشیح، سخنرانی و تجلیل و تکریم از فعالان قرآنی از سوی فرهنگسرای فردوس برگزار می شود.

مدیر فرهنگسرای فردوس ضرورت آشنایی و حمایت از جوانان در مسیر هنر انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار دارد و اظهار داشت: در این راستا با برپایی نمایشگاه «اقیلم هنر» در نگارخانه پردیسان از هنرمندان نسل سوم انقلاب در رشته های مختلف صنایع دستی و تجسمی به منظور ارائه آثار هنری خود دعوت خواهیم کرد تا با به نمایش گذاشتن دست آفریده های خود فرهنگ انقلابی را معرفی کنند.

امین زاده یادآوری خاطرات و حماسه آفرینی شهدای دوران سرنوشت ساز پیروزی انقلاب اسلامی با دعوت از خانواده معظم شهدا در برنامه «روضه عشق» فرهنگسرای فردوس را از دیگر برنامه این مرکز در ایام الله دهه فجر برشمرد و گفت: در این برنامه که با دعوت از خانواده های معظم شهدای انقلاب اسلامی و تقدیر و تکریم آنان همراه است، برنامه هایی همچون دیدار و آشنایی شهروندان با خانواده شهدا، قرائت زیارت عاشورا، مداحی، روضه خوانی، سخنرانی و ... برگزار می شود.

وی یادآور شد: در این ایام برنامه هایی همچون «شب نشینی» به همراه نقالی، اجرای سرودهای انقلابی، خاطره گویی ایثارگران، رزمندگان و خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی ، با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره سرداران و دلاورمردان انقلاب اسلامی و برنامه «عصر شعر» با حضور سعید بیابانکی از شاعران معاصر انقلاب اسلامی در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه پنج خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه عکاسی « آن روزها... » به همراه برپایی نمایشگاه عکس با هدف پاسداشت آرمان های انقلاب اسلامی و برپایی مراسم جشنی با عنوان « خورشید در آینه » به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر و سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به میهن از جمله برنامه های فرهنگسرای معرفت در این ایام است.

امین زاده گفت: با مشارکت فرهنگسرای انقلاب اسلامی بخشی از آثار جشنواره پرچم در رشته عکس در قالب تابلوهای 70*50 در اختیار نگارخانه های مراکز فرهنگی هنری قرار می گیرد تا نمایشگاهی از این آثار برگزار شود.

وی افزود: این عکس ها شامل جلوه هایی از اهتزاز پرچم ایران در دوران دفاع مقدس، جشن پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظام و ... است.

امین زاده گفت: برنامه «شهر آهنگ» مجتمع فرهنگی هنری نورهمزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف ارتقای سطح آگاهی و شناخت مخاطبان از مفاهیم موسیقی انقلابی و افزایش سطح نگرش موسیقیایی آنان با حضور دکتر «محمدرضا آزاده فر» رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران برگزار می شود.

مدیر فرهنگسرای فردوس با اشاره به چاپ دوم کتاب «یک آسمان ستاره» همزمان با سالگرد سی و پنجمین پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: کتاب «یک آسمان ستاره» نوشته اکبر مظفری در ۶۳ صفحه دستاورد‌هاي انقلاب اسلامي در سه دهه از پيروزي آن را ثبت و معرفی کرده است.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه پنج از تهیه نشریه دیواری بهار آزادی توسط فرهنگسرای فردوس خبر داد و اظهار داشت: این نشریه دیواری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت روز شمار انقلاب اسلامی تهیه و توزیع خواهد شد.

امین زاده تصریح کرد: ارتباط دوسویه شهروندان و کتابخانه شیخ فضل الله نوری با ارسال پیامی از سخن بزرگان پیرامون انقلاب، اکران و نقد فیلم با موضوع انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر در برنامه سکانس فرهنگسرای فردوس، برگزاری مسابقاتی همچون«سروش آسمانی» در فرهنگسرای فردوس، «نردبان فرهنگ» در خانه فرهنگ محصل و «با ستارگان ایران زمین» در فرهنگسرای معرفت به منظور آشنايي نسل سوم با شخصيت‌هاي تاثیرگذار و مهم انقلابي و نقش آنان در پيروزي انقلاب اسلامي، برپایی شب شعر «فانوس خیال» با حضور شاعران انقلابی در مجتمع فرهنگی هنری نور، برپایی برنامه «جوان، اندیشه، انتخاب» با محوریت نهادینه سازی اندیشه های امام خمینی (ره) در خانه فرهنگ آیه از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

نظر شما