پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۳۹۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
گزارش هفتگی «شهر» از اجراهای تئاتر/
سالن‌های تئاتر تهران در روزهای برفی بهمن‌ماه و همزمان با دهه مبارک فجر آثار تازه و متنوعی از هنرهای نمایشی را میزبانی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار شهر، نمایش‌های «پلاک 8»، «هیپوفیز»، «خانه برناردا آلبا»، «زندگی انسان»، «تردید نکن هوراشیو»، «خرمگس»، «موش + گربه»، «شب‌به‌خیر کیارستمی» و «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» از نمایش‌های تازه این هفته‌اند. 
دو اثر نیز در روزهای 13، 14 و 17 بهمن نمایشنامه‌خوانی می‌شوند.
نمایش‌های «خون و گل سرخ»، «شمعدانی‌ها»، «آرش ساد»، «ملکه زیبای لی‌نین» و «در انتظار گودو» نیز در هفته‌های آینده روی صحنه خواهند رفت.

شب‌به‌خیر کیارستمی در تئاتر شهر
کافه تریای تالار اصلی تئاتر شهر از 15 بهمن میزبان نمایش «شب‌به‌خیر کیارستمی» به کارگردانی علی احمدی و نویسندگی فرهاد نقدعلی است. 
این نمایش تا دوم اسفند ماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها ساعت 18:15 به مدت 45 دقیقه اجرا می‌شود.
خسرو احمدی و ارژنگ امیرفضلی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیت این نمایش 7000 تومان است و اعضای تیوال می‌توانند آن را به بهای 5000 تومان خریداری کنند. 



پلاک 8 در تماشاخانه ماه
تماشاخانه ماه حوزه هنری از امروز 13 بهمن ماه میزبان یک نمایش کمدی با عنوان «پلاک 8» به کارگردانی محمد زوار بی‌ریا و نویسندگی سیدعلی موسویان خواهد بود. اجرای این نمایش تا هشتم اسفند ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 18:00 به تماشای این نمایش 60 دقیقه‌ای بنشینند. 


محمد زوار بی‌ریا، سیدعلی موسویان، پیام کیانی‌پور و حسن غنی‌آبادی بازیگران این نمایش هستند و داستان از این قرار است که شریف، جوان ۲۵ ساله‌ای که مشکلات مالی به او فشار آورده و نمی‌تواند چک یک میلیونی خود را پاس کند، مقدار زیادی پول و طلا پیدا می‌کند و به خانه دوستش نوید می‌رود و ناگهان مهمان ناخوانده‌ای که شهرام نام دارد و پلیس است نیز به خانه نوید می‌آید.
بهای بلیت این نمایش 8000 تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را به بهای 4000 تومان تهیه کنند.
حوزه هنری در  تقاطع خیابان حافظ و سمیه واقع است.
هیپوفیز در ایرانشهر
سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر از 15 بهمن میزبان نمایشی با عنوان «هیپوفیز» به نویسندگی و کارگردانی کورش نریمانی خواهد بود. 
اجرای این نمایش که بازنوشتی از نمایشنامه (دختر یانکی) نوشته نیل سایمون با ترجمه شهرام زرگر است، تا 15 اسفند، همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 20:00 ادامه خواهد داشت. 


نگار عابدی، هوتن شکیبا و بهرام افشاری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و داستان آن از این قرار است که دو دوزنامه نگار آس و پاس، مجله ای به نام هیپوفیز را راه انداخته‌اند که محتوای بیشتر مقالات آن ترویج قدبلندی مردم کشور است. مجله، طرفدار و فروش چندانی ندارد و آن دو گرفتار بی‌پولی و فلاکت‌اند. در این گیرودار ناگهان دو روزنامه‌نگار درگیر یک مثلث عشقی می‌شوند که وضعیت‌شان را بغرنج‌تر از قبل می‌کند.
بهای بلیت این نمایش 20هزار تومان است و اعضای تیوال می‌توانند آن را به بهای 15هزار تومان خریداری کنند.
تماشاخانه ایرانشهر در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان واقع است.

ادیپوس در تالار محراب
سالن اصلی تالار محراب از ابتدای بهمن‌ماه میزبان نمایش «ادیپوس»، بزرگ‌ترین اثر تراژیک تاریخ، اثر سوفوکل به کارگردانی محمد عالی‌پور است. اجرای این نمایش 70 دقیقه‌ای که خسرو بامداد، ملک محمد عالی‌پور، جمال فوادیان، مریم اکبری، فیروز حیدرزاده، سمیرا خلیلی، مهتاب حسنی و سروناز آرمان‌فر تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت. 

داستان این تراژدی از این قرار است که اروپا دختر آگنور را می‌دزدد. آگنور به فرزندانش فرمان می‌دهد دختر را برگردانند و کادموس پسر کوچک آگنور پس از جستجو‌های بسیار به معبد ایزدان دلفی می‌رود و می‌فهمد خواهرش را نمی‌تواند بیابد. آپولون دستور می‌دهد کادموس شهری بسازد و کادموس شهر تبس را پایه‌گذاری می‌کند. کادموس به مردان سرزمینش می‌گوید به چشمه آرس بروند و آب بیاورند تا آتنا را نیایش کنند، اما مردان بازنمی‌گردند. کادموس خود به چشمه می‌رود و متوجه می‌شود که فرزند آرس (ابوالهول) همه را کشته است، کادموس هم او را می‌کشد و به این ترتیب موجب برانگیخته‌شدن خشم ایزدان می‌شود و برای جبران اشتباه ناخواسته خود، 8 سال برای کفاره آن گناه خدمت خدایان دلفی را به‌سر می‌گیرد تا این‌که بخشیده می‌شود؛ اما سرنوشت او و خاندانش مورد خشم ایزدان است؛ زیرا تمام تخمه و نژاد او باید کفاره مرگ‌بار ایزدان را بدهند.
بهای بلیت این نمایش 15هزار تومان است و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ةا ساعت 19:00 در تالار محراب روی صحنه می‌رود.
تالار محراب در تقاطع خیابان ولیعصر(عج)، خیابان امام خمینی (چهارراه سپه)، تالار محراب واقع است.

خانه برناردا آلبا در خانه هنرمندان
سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان از امروز 13 بهمن میزبان نمایش «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی  علی‌اکبر علیزاد و نویسندگی فدریکو گارسیا لورکا است. این نمایش تا دوم اسفندماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 20:00 روی صحنه می‌رود.

سارا افشار، یاسمن ادیبی، کتایون سالکی، نگار مجرد تاکستانی، نفیسه زارع، سونیا اسماعیلی، مهتاب پرنیان، نوشین مسعودیان و الهام ایروانی بازیگران این نمایش هستند. بهای بلیت این نمایش 12هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می توانند آن را به بهای 8000 تومان خریداری کنند.
 خانه هنرمندان در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر واقع است.

نمایشنامه‌خوانی افرا در تماشاخانه مشایخی
 تماشاخانه استاد جمشید مشایخی در روزهای 13 و 14 بهمن در دو نوبت در ساعت‌های 18:30 و 20:30 میزبان نمایشنامه‌خوانی نمایشنامه «افرا» اثر بهرام بیضایی خواهد بود. این نمایشنامه‌خوانی را گروه تئاتر رائد متشکل از محمد جواد حبیبی کارگردانی می‌کند و یاسمین بنکدار، رزیتا سبزه قبایی، علیرضا اکبریان، محمد امین جمشیدیان، امین قنبری، فرشید رمضانی، سامان حیدری، سپهر نوروزی و محمد جواد حبیبی نقش‌خوانی می‌کنند.
بهای بلیت این نمایشنامه‌‌خوانی 6000 تومان است.



زندگی انسان در تالار مولوی
 زندگی انسان عنوان نمایشی به نویسندگی نیکلایویچ آندریف و کارگردانی مسعود دلخواه است که از 15 بهمن‌ماه ساعت 19:00 در سالن بزرگ تالار مولوی روی صحنه می‌رود. 


حمیدرضا هدایتی، صحرا فتحی، افسون دلخواه، بابک قادری، مریم قربانی، راحیل روحانی‌زاده، محمدمهدی شاهی و مجید اصغری در این نمایش 90 دقیقه‌ای که اجرای آن تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت، ایفای نقش می‌کنند.
بهای بلیت این نمایش 12هزار تومان است و اعضای تیوال می‌توانند آن را به بهای 7000 تومان خریداری کنند.

بی‌بی بیدل در تالار قشقایی
سالن قشقایی تئاترشهر از 8 دی‌ماه میزبان اجرای نمایشی با عنوان «بی‌بی بیدل» نوشته نادر برهانی مرند و به کارگردانی آزاده انصاری است. اجرای این نمایش 80 دقیقه‌ای که آناهیتا اقبال نژاد، محمودرضا رحیمی، فرشته سرابندی، محسن قصابیان، سهیل ساعی و فرانک جلیلی در آن بازی می‌کنند، تا دوم اسفند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:30 ادامه دارد. 


«بی‌بی بیدل» کاری از گروه تئاتر معاصر است که در تالار قشقایی تئاتر شهر واقع در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر(عج) اجرا می‌شود و بهای بلیط آن 10هزار تومان است.

خون و گل سرخ در تالار حافظ
نمایش «خون و گل سرخ» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فراهانی، از 13 بهمن در سالن حافظ دوباره روی صحنه خواهد رفت.
این نمایش 95 دقیقه‌ای که بهزاد فراهانی، فهیمه رحیم‌نیا، امیر مهدی کیا، حمید صفایی، شمسی صادقی، کامران تفتی، فریدون محرابی، خسرواحمدی، علی طاهری، نسرین صالحی، زندیش حمیدی، عبدالله احسانی، کامیار محبی، آویشن بیکائی، کتایون جهانگیری، ایوب محمودنیا، آهو کاظمی، سارا قاضی، حسن یارلو، کورش(محمدرضا محمدی)، بهزاد توکلی، نیلوفر مژدهی، محسن بالیسینی، کیارش اردشیرپور، لیلا سلیمی، فاطمه جلال، سهیلا علیپور، علی یارلو، عسل مردی و امیرمحمد بادپروادر آن بازی می‌کنند،  تا 19 بهمن همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 17:30 و 20:00 اجرا می‌شود.


«خون و گل‌سرخ» درباره سلاخی است که سال‌ها به وسیله پدرش محبوس بوده و تنها کارش سلاخی گاو و گوسفند بوده است. سلاخ جوان پس از مرگ پدر به اجتماع وارد می‌شود و با مفاهیمی انسانی چون عشق آشنا می‌شود و می‌تواند به دنیا با زاویه دیگری نگاه کند.
بهای بلیت این نمایش 15هزار تومان است و دانشجویان، کارگران و معلمان می‌توانند درصورت تمایل با ارائه کارت، یک ساعت قبل از اجرا از گیشه تالار حافظ بلیت آن را با قیمت 10هزار تومان خریداری کنند.

تردید نکن هوراشیو در خانه هنرمندان
سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان از 14 بهمن‌‌ماه میزبان نمایش کمدی «تردید نکن هوراشیو» به نویسندگی  سعید هاشمی‌پور و کارگردانی عباس اقسامی است.

این نمایش کمدی تا 25 اسفند روی صحنه خواهد بود و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:45 اجرا می‌شود. علی تقی‌زاده، مهدی حاجیان، بهناز نادری، مهران نایل و سعید اسدی نیز بازیگران این نمایش هستند.
بهای بلیت «تردید نکن هوراشیو» 12هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را به بهای 10هزار تومان خریداری کنند.

خرمگس در سالن قشقایی
سالن قشقایی تئاتر شهر از هفتم اسفندماه میزبان نمایشی با عنوان «خرمگس» به نویسندگی و کارگردانی علی عابدی است. این نمایش 100 دقیقه‌ای تا 27 اسفند همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها ساعت 19:30 اجرا خواهد شد. 
بهای بلیت این نمایش 10هزار تومانی است و سوسن مقصودلو، پرستو گلستانی، محمد صادق ملکی، وحید آقا پور و آرش (علی) فلاحت پیشه در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
 

ملکه زیبای لی‌نین در تئاتر شهر
نمایش «ملکه زیبای لی‌نین» نوشته مارتین مک دونا با ترجمه حمید احیاء و به کارگردانی همایون غنی‌زاده از 18 بهمن‌ماه در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. این نمایش که ویشکا آسایش، سعید چنگیزیان، همایون غنی‌زاده و مهدی کوشکی در آن بازی می‌کنند، تا 29 اسفند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 18:00 اجرا خواهد شد.

بهای بلیت این نمایش در بخش میانی طبقه همکف 25 هزار تومان، در بخش‌های کناری طبقه همکف 20 هزار تومان و در بالکن 15 هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند بلیت 20 هزارتومانی آن آن را به بهای 16هزار تومان خریداری کنند.
مجموعه تئاتر شهر در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر(عج) واقع است.

در انتظار گودو در تئاتر شهر
نمایش «در انتظار گودو» اثر ساموئل بکت با ترجمه نجف دریابندری، به کارگردانی و طراحی همایون غنی‌زاده نیز از 18 بهمن‌ماه در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش که رضا بهبودی، علی سرابی، رامین سیار دشتی، باران معادی و پیمان معادی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، تا 29 اسفند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 20:30 ادامه خواهد داشت. 
بهای بلیت این نمایش در بخش میانی طبقه همکف 25 هزار تومان، در بخش‌های کناری طبقه همکف 20 هزار تومان و در بالکن 15 هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند بلیت 20 هزارتومانی آن آن را به بهای 16هزار تومان خریداری کنند.
مجموعه تئاتر شهر در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر(عج) واقع است.


شمعدانی‌ها در سالن حافظ
نمایش «شمعدانی‌ها» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی از 21 بهمن در سالن حافظ روی صحنه می‌رود. این نمایش دومین اثر کمدی گروه تئاتر پوشه بعد از «مرثیه‌ای برای یک سبک وزن» است و آناهیتا همتی، حمیدرضا نعیمی، مرضیه صدرایی، وحید نفر، محسن رستگار، کیوان خانبگی و علی میلانی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
اجریا این نمایش تا 29 اسفند ادامه خواهد داشت ولی ساعت اجرای آن هنوز نامشخص است. 
 سالن حافظ در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت واقع است.



«سرتو بدزد رفیق» در سینماتئاتر المپیک
نمایش کمدی موزیکال «سرتو بدزد رفیق» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا طوبائی از 27 دی در سالن سینماتئاتر المپیک روی صحنه است.  

ناصر به‌گزین، لادن عندلیب، حمیدرضا مرادی، احسان هاشمی، مهسا رهبری و آرش ابراهیم‌زاده بازیگران این نمایش هستند.
اجرای این نمایش 120 دقیقه‌ای تا 29 اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه ساعت 21:00 با تهیه بلیت 8000 تومانی به تماشای آن بنشینند. اعضای سایت تیوال می‌توانند بلیت این نمایش را به قیمت 5000 تومان خریداری کنند.
سالن المپیک در بزرگراه همت غرب، بعد از بوستان جوانمردان، دهکده المپیک، خیابان ورزش شرقی واقع است.

موش + گربه در تالار هنر
نمایش «موش به‌علاوه گربه» برگرفته از موش و گربه عبید زاکانی و نوشته زنده یاد حسن حامد، به کارگردانی زری طالبی، از امروز 13 بهمن‌ماه در تالار هنر روی صحنه می‌رود.  
این نمایش 60 دقیقه‌ای که مدیا ذاکری، الهام فرج‌پور مقدم، سامان فرشید نیا، آذین فولادوند، حسین نصری، راضیه رفیع‌زاده و به‌نفش افسانه در آن نقش موش‌ها و فرناز جهانسوز، رامین مسیبی و بهار میرزاپور نیز نقش گربه‌ها را بازی می‌کنند، تا 30 بهمن‌ماه همه‌روزه ساعت 19:00 اجرا می‌شود. 


بهای بلیت این نمایش 8000 تومان است ولی اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را به بهای 4000 تومان تهیه کنند.
گروه نمایش «موش بعلاوه گربه» تخفیفی ویژه نیز برای تماشاگران دسته‌جمعی، مدارس، ارگان‌ها و ... با هماهنگی قبلی در نظر خواهد گرفت.
تالار هنر در میدان هفت تیر، ورزشگاه شیرودی، خیابان شهید مفتح، خیابان ورزنده واقع است.

هملت در تالار مولوی
سالن کوچک تالار مولوی از اول بهمن‌ماه مزیبان نمایش «هملت» نوشته میلیام شکسپیر به کارگردانی مسعود طیبی است. اجرای این نمایش 35 دقیقه‌ای تا 17 بهمن ادامه خواهد داشت و بهای بلیت و ساعت اجرای ان نیز به‌زودی اعلام می‌شود. 
مهتاب باجلان، صالح لواسانی و رامین یحیی‌زاده بازیگران این نمایش هستند و یاور آزاد دستیاری کارگرزدان آن را برعهده دارد.
تالار مولوی در خیابان انقلاب، نرسیده به میدان انقلاب، ابتدای خیابان ۱۶ آذر واقع است.


من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟ در سالن چهارسو
نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» به کارگردانی روح‌الله جعفری و نویسندگی ماتئی ویسنی یک ، از 17 بهمن در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش تا 22 اسفند ادامه خواهد داشت و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:30 پذیرای تماشاگران خواهد بود.


بهای بلیت این نمایش 12هزار تومان است ولی اعضای سایت تیوال می‌توانند در سه روز نخست اجرا، با استفاده از تخفیف ۲۵‌درصدی، آن را به بهای 9000 تومان تهیه کنند.
این نمایش خردادماه 92 نمایشنامه‌خوانی شده است.

آرش ساد در تالار وحدت
نمایش آرش ساد، به کارگردانی محمد رحمانیان و نویسندگی بهرام بیضائی با بازی آریا آریانژاد، مارال بنی‌آدم، رامین بیات، میلاد حمیدی، رضا راد، پرستو رحمانیان، آنیتا زنگنه، زهرا سِرپوشان، مسعود سلامت، سها سناجو، عطا سین، شهره شهرضایی، نیما صادقی، نیکناز عالمی، فرشید فخروی، نگار کاویانی، سونیا محبوب، نازنین میهن و مهتاب نصیرپور از 21 بهمن در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
این نمایش تا 23 بهمن همه‌روزه ساعت 19:00 در تالار وحدت اجرا می‌شود. 


بلیت این نمایش در ردیف‌های ۲ و ۳ در طبقه همکف تالار وحدت به بهای 50هزار تومان، در دیگر ردیف‌‌های طبقه همکف به بهای 40هزار تومان و در  بالکن‌ تالار وحدت به بهای 25هزار تومان به فروش خواهد رسید.


مرگ تصادفی یک آنارشیست در سالن سایه
 سالن سایه تئاترشهر از 15 دی‌ماه میزبان نمایشی با عنوان «مرگ تصادفی یک آنارشیست» به نویسندگی داریو فو و کارگردانی مصطفی عبداللهی است. اجرای این نمایش که کاری از گروه تئاتر کوچه است، تا 30 بهمن‌‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:00 به تماشای آن بنشینند.
بهای بلیت این نمایش 10هزار تومان است و میکائیل شهرستانی، امیر عباس توفیقی، لیدا جدائیان، حمیدرضا فلاحی، مهدی زمین پرداز، مسعود زنوزی راد و ایرج کریمی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.


نمایش «مرگ تصادفی یک آنارشیست» یک کمدی اجتماعی درباره‌ یک کارگر آنارشیست است که با نگاهی به کمدی «سنتی دلارته» به نوعی معاصرسازی شده است.
این نمایشنامه براساس داستان واقعی یک کارگر آنارشیست ایتالیایی نوشته شده است که پس از دستگیری به اتهام بمب‌گذاری، خودش را از پنجره اداره پلیس به بیرون پرت می‌کند (یا پرتش می‌کنند!) و کشته می‌شود. «داریو فو» با نگاه هجو و طنز نسبت به سیستم قضایی و اداره پلیس ایتالیا این داستان را روایت کرده است.
مجموعه تئاتر شهر در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر واقع است.


جادوی فسفری خال خالی در فرهنگسرای نیاوران
 کافه گالری فرهنگسرای نیاوران از 17 دی ماه میزبان یک نمایش کمدی با عنوان « جادوی فسفری خال خالی» به کارگردانی رضا عمرانی و نویسندگی  نسیم خراشادی‌زاده است. 
این نمایش 90 دقیقه‌ای همه‌روزه ساعت 18 روی صحنه می‌رود و بهناز بستان دوست، علی تاجمیر و رضا عمرانی در آن ایفای نقش می‌کنند.

اجرای این نمایش کمدی تا 18 بهمن ادامه دارد و سعید شفیعی در‌آن به اجرای زنده موسیقی با ساز ترومپت می‌پردازد. گروه نمایش «خَنج» در نخستین تجربه نمایشی‌اش، دغدغه باز آفرینی روابط انسان‌ها را دارد و مخاطبش را با نگاهی کمیک به پایانی خوش میهمان می‌کند.
فرهنگسرای نیاوران در انتهای خیابان پاسدارن، روبه‌روی پارک نیاوران واقع است.


شکلک در تالار شمس
تالار شمس از هفتم بهمن‌ماه میزبان نمایشی با عنوان «شکلک» به کارگردانی کیومرث مرادی و نویسندگی نغمه ثمینی است. 
اجرای این نمایش 75 دقیقه‌ای تا 15 اسفند ادامه خواهد داشت و همه‌روزه ساعت 20 با بازی پانته‌آبهرام،‌ امیر جعفری، ستاره پسیانی و نوید محمدزاده روی صحنه می‌رود. 

نمایش «شکلک» 10 سال پیش در تالار قشقایی اجرا شد و توانست در بیست و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جوایز بهترین نمایشنامه نویس، بهترین بازیگر زن و بهترین موسیقی را از آن خود کند، این نمایش همچنین در همان سال توانست اثر برگزیده از نظر انجمن منتقدان نیز شود.
این نمایش همچنین در سال 2004 در جشنواره تئاتر بهار ایرانی در فرانسه اجرا شد و سال 2005 نیز در جشنواره NSD هندوستان به صحنه رفت و جایزه بهترین نمایش خارجی این جشنواره را دریافت کرد.
تالار شمس در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، شرق به غرب بعد از آجودانیه، کوچه نیلوفر، پلاک 3 واقع است.

خشت خام در تالار مولوی
نمایش «خشت خام» به نویسندگی و کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه با بازی مجید آقاکریمی، سعید زارعی، آرینه سوکیاسیان، آرش(علی) فلاحت‌پیشه، امیر قنبری، مهسا کریمی، فریما کهنمویی و محمدصادق ملکی از 13 دی در سالن بزرگ تالار مولوی روی صحنه رفته است.

اجرای این نمایش تا 15 بهمن همه‌روزه به جز شنبه‌ها ساعت 19:30 در تالار مولوی ادامه دارد.  
بهای بلیت این نمایش ۱۲هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند در هفته اول اجرا (۱۵ تا ۲۰ دی‌ماه) این بلیت را با ۱۵درصد تخفیف به مبلغ مبلغ 10هزار تومان خریداری کنند.
تالار مولوی در خیابان انقلاب، نرسیده به میدان انقلاب، ابتدای خیابان ۱۶ آذر واقع است.

پنجشنبه‌خوانی در کارگاه نمایش باران
کارگاه نمایش باران از 28 آذرماه هر پنجشنبه میزبان یک نمایشنامه‌‌خوانی است و نمایشنامه‌‌خوانی این هفته آن در روز 17 بهمن نیز به نمایش «نام همه مصلوبان عیسی است» به کارگردانی فیروز حیدرزاده اختصاص دارد.
پنجشنبه‌‌خوانی کارگاه نمایش باران تا 30 بهمن ادامه دارد و نمایش‌های «آواز از دورترین کرانه مه‌آلود زمین» و «کاپوچینوی ایرلندی» نیز در قالب آن اجرا خواهند شد.

بهای بلیت این نمایشنامه‌خوانی‌ها 6000 تومان است و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند به کارگاه نمایش باران واقع در خیابان استاد نجات الهی، ابتدای خیابان اراک، پلاک ۷۲، واحد ۷ مراجعه کنند.


کرگدن در تالار محراب
نمایش «کرگدن» به کارگردانی مهشاد مخبری و نویسندگی  تینوش نظم‌جو، از 15 دی‌ماه در سالن اصلی تالار محراب روی صحنه رفته است. اجرای این نمایش 120 دقیقه‌ای تا 15 بهمن ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها ساعت 19:00 پذیرای تماشاگران است.
بهای بلیت این نمایش 15هزار تومان و ژانر آن ابزورد موزیکال است.
تالار محراب در  تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان امام خمینی (چهارراه سپه) واقع است.


حکایت مرد کوهستان در تالار هنر
نمایش «حکایت مرد کوهستان» ویژه کودکان بالای 7 سال، کاری از گروه تئاتر آرین و تولید مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به کارگردانی افسانه زمانی و نویسندگی محمدحسین ناصربخت، با بازی بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی، مریم آشوری و فهیمه عابدینی از 15 دی ماه در تالار هنر اجرا می‌شود.
این نمایش تا 18 بهمن ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 17:00 روی صحنه می‌رود. بهای بلیت این نمایش ۵,۰۰۰ تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند برای هفته اول از ۱۵ تا ۲۰ دی ماه، آن را با ۲۰‌درصد تخفیف به مبلغ 4000 تومان خریداری کنند.


برچسب ها: تئاتر ، سالن ، نمایش
نظر شما