جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۲
کد خبر: ۷۳۹۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
استاد هوشنگ فرزان در حاشیه خیابان هنر فردوس مطرح کرد
استاد هوشنگ فرزان سرپرست کارگاه و نمایشگاه «اقلیم هنر» فرهنگ سرای فردوس اظهار داشت: این نمایشگاه و خیابان هنر فرصتی برای پویایی هنرمندان نسل سوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای فردوس، استاد فرزان عضو شورای علمی و هنری بازسازی عتبات عالیات در حاشیه برپایی کارگاه «اقلیم هنر» که به مناسبت ایام الله دهه فجر برپا شد، اظهار داشت: حرکت هایی که پویایی و سازندگی در پی دارد برای جوانان امری ضروری است.

وی در ارزیابی برگزاری این کارگاه هنری توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5، گفت: اجرای برنامه هایی از این دست که موجب گردهم آمدن هنرمندان نسل سوم انقلاب اسلامی می شود، اثرگذاری این هنرمندان بر یکدیگر و رشد فردی آنان را به دنبال خواهد داشت.

استاد فرزان ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از برگزاری این خیابان هنر، گفت: ارتباط بصری میان اساتید و دانشجویان رشته های مختلف هنری در این کارگاه هنری، موجب پیدایش تفکر پویا و جدید در هنرمندان نسل سوم انقلاب اسلامی می شود.

عضو شورای ارزشیابی هنرمندان هنرهای سنتی با بیان این که «اقلیم هنر» فرصتی مغتنم برای عرض اندام هنرهای کمتر شناخته شده در جامعه است، گفت: برگزاری هر چه بیشتر نمایشگاه و کارگاه های هنری، الفت و نزدیکی میان هنرمندان و همچنین دوستداران هنر را به وجود می آورد.

وی با اشاره به هنر انقلابی، تصریح کرد: اگر هنر در طول تاریخ، انقلابی عمل نمی کرد سبک ها و سیاق های مختلف نیز به وجود نمی آمد؛ در واقع پویایی و درون جوشی انسان ها باعث شده در طول تاریخ سبک ها و شیوه های مختلفی به وجود آید که پیش از این وجود نداشته است.

عضو شورای علمی و هنری بازسازی عتبات عالیات در ادمه با تعریفی از سنت گفت: سنت به مثابه تیری در چله کمان است که هر چه آن را می کشیم مسیر بیشتری را می پیماید، بنابراین هر چه بیشتر به گذشته و سنن خودمان رجوع کنیم بیشتر بهره مند خواهیم شد.

خاطرنشان می شود، نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس روز گذشته 12 بهمن ماه همزمان با سالروز ورود پر افتخار امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز ایام الله دهه فجر میزبان جمعی از هنرمندان نسل سوم انقلاب اسلامی و پیشکسوتان رشته های مختلف هنری در برنامه ای با عنوان «اقلیم هنر» بود.

این خیابان هنر به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سرپرستی استاد هوشنگ فرزان و 35 تن از اساتید و هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای تجسمی در نگارخانه پردیسان برگزار شد.

این هنرمندان در رشته هایی همچون کاریکاتور، نقاشی، تصویرسازی، مینیاتور، پیکرتراشی، نقش برجسته، سفال، نقاشی خط، خوشنویسی، نقاشی روی پارچه، ویترای، حکاکی روی فلز، تکه دوزی پرچم و قطاعی فعالیت می کنند.

نظر شما