سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۱
کد خبر: ۷۳۹۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی پایتخت گفت: تخصیص بودجه کافی در حوزه فرهنگ شهر و تقویت فرهنگسراها و خانه های فرهنگ زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود.
به گزارش شهر، عضو شورای شهر تهران در توضیح نقش فعالیت‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: موضوعات فرهنگی و اجتماعی در هم تنیده است و برای کار در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به خوراک فکری داریم که محصولات فرهنگی سازمان فرهنگی هنری بخشی از این نیاز را تامین می کند.

دانشور با بیان این که فرهنگسراها و خانه های فرهنگ با کمک های سخت افزاری و اختصاص فضا می توانند به گسترش تشکل های مردم نهاد کمک کنند، افزود: چند سالی است که فعالیت سازمان فرهنگی هنری کم فروغ بوده است؛ در صورتی که پیش از این بیشتر فعالیت های فرهنگی و جشنواره ها را این سازمان برگزار می کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با تدابیر و هم اندیشی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از موازی کاری های فرهنگی در شهرداری تهران جلوگیری شود و بودجه کافی به فعالیت های فرهنگی تهران اختصاص یابد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه باید فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را از هم جدا کنیم تصریح کرد: به اعتقاد من باید یک معاونت اجتماعی داشته باشیم و فعالیت های فرهنگی را به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بسپاریم.

دانشور همچنین درباره پیشرفت برنامه های شهرداری تهران در اصلاح و بهبود آسیب های اجتماعی گفت: در برنامه عملیاتی پنج ساله شهرداری تهران موضوعات اجتماعی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و مواردی مانند بحث حاشیه نشینی شهر تهران مغفول مانده است که تلاش کردیم آنها را در برنامه بگنجانیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی و مشارکت بخش خصوصی از موثرترین راهکارها در کاهش آسیب های اجتماعی است افزود: در برنامه پنج ساله شهرداری تهران تعریف کردیم که بنگاه های اقتصادی، به خصوص شرکت هایی که طرف قرار داد شهرداری هستند ماده‌ای را با موضوع عمل به مسئولیت اجتماعی خود در قراردادها اضافه کنند که این مساله در کاهش آسیب های اجتماعی موثر خواهد بود؛ در ازای این فعالیت ها شهرداری مشوق هایی را قرار خواهد داد، به طوری که در حال حاضر کارگروهی برای طراحی این مشوق ها تشکیل شده است.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سامان سراهای کنونی شهر مناسب کودکان نیستند، افزود: در حال حاضر سامان سراهای شهر برای ساماندهی بزرگسالان، زنان و کودکان از یک مدل استفاده می‌کنند که برای کودکان آسیب زاست؛ به همین علت به عنوان یک بند در برنامه به طراحی یک سری سامان سرا که مناسب سن کودکان باشد پرداختیم تا کودکان کار یا خیابان از بزرگسالان تفکیک شوند، چرا که نبود مکانی مختص کودکان آسیب‌های دیگری را به دنبال خواهد داشت.

دانشور با اشاره به درخواست شورا از مرکز مطالعات شهرداری برای مطالعه ساختار جمعیت به تفکیک مناطق تهران گفت: تا زمانی که ما از ساختار جمعیت اطلاعات دقیق نداشته باشیم، برنامه عدالت اجتماعی تحقق پیدا نمی کند؛ برای مثال ممکن است در منطقه‌ای با تراکم جمعیت و آسیب بالا یک خانه سلامت داشته باشیم و در شمال شهر هم با آسیب های بسیار کمتر یک خانه سلامت فعال باشد که عادلانه نیست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۱
انتشار یافته: ۱
بهرام چلوپزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
0
0
باسلام درطول دوران 15سال واندی ازگذشت عمرسازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هنوزکسی تابه امروزدرشورای شهرتهران پیدانشده بودتااین سازمان مردم نهادرامردمی دانسته وازموازی کاری فرهنگی سخن به میان آوردشاید این پیام بتواندراه گشای حمایت شهرداری از این مراکزمغفور ماندازنگاه مسئولین امربه خصوص شهردار محترم تهران ومعاونت محترم اجتماعی باشد
نظر شما