پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۴۲۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
یک فعال کارگری با بیان اینکه 70 درصد مالیات کشور را کارگران و کارمندان می‌دهند، ابراز امیدواری کرد که دفترچه‌های تامین اجتماعی به سمت کارآمدی برود.
ه گزارش شهر، حمید حاج اسماعیلی گفت: در راستای حمایت از جامعه کارگری و بهبود سطح معیشت کارگران می توان هزینه‌های درمان را کاهش داد.

وی ادامه داد: وزارت کار چندی قبل اعلام کرد که ساماندهی دفترچه‌های بیمه را در دستور کار قرار می‌دهد ولی تاکنون اقدامی در این زمینه دیده نشده است لذا امیدواریم که در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال اقدام عاجلی در مورد کارآمدی دفترچه‌های بیمه ببینیم.

این فعال کارگری درعین حال از سازمان تامین اجتماعی خواست تا رویکرد خود را به سمت ایجاد قرارداد با مراکز خصوصی و دانشگاهها برای پذیرش کارگران و دفترچه‌های تامین اجتماعی ببرد، همچنین در فرانشیزهایی که از کارگران گرفته می‌شود در قالب امضای تفاهم نامه میان سازمان تامین اجتماعی و دیگر گروه‌های درمان کشور تخفیفهای لازم صورت گیرد.

حاج اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 درصد مالیات در کشور را کارگران و کارمندان می دهند، تصریح کرد: این در حالی است که گروه‌های مختلف به عناوین متعدد از زیر بار پرداخت مالیات فرار می‌کنند لذا هرچه سقف معافیت مالیاتی افزایش یابد به نفع قشر حقوق بگیر است.

وی با تاکید بر پرداخت وام‌های ودیعه و اجاره بهای مسکن به کارگران گفت: اگر چه بانک مسکن به دلیل برخی معوقات بانکی و تسهیلاتی که به مسکن مهر داده با مشکلات و محدودیتهایی مواجه است ولی می تواند با همراهی دولت در یک زمانبندی مشخص بخشهای ضعیفتر گروههای کارگری را از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت ودیعه مسکن و اجاره‌بها حمایت کند.
نظر شما