جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۳
کد خبر: ۷۴۳۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
در فرهنگ سراي انقلاب اسلامي
رمان «لحظه ها جا مي مانند» برگزیده جشنواره داستان انقلاب و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران در ششمين نشست «باشگاه کتاب» فرهنگ سراي انقلاب اسلامي نقد و بررسی می شود.
به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومي فرهنگ سراي انقلاب اسلامي، در اين نشست كه در ادامه مجموعه برنامه های «ماه بهار» و بيست و نهم بهمن با حضور نوشته يوسف قوجق، نویسنده این اثر برگزار مي شود، محمد كاظم مزيناني، شاعر و نویسنده و اسماعيل حسن بيگی، نویسنده به نقد بررسي این اثر مي پردازند. 
حمید باباوند، کارشناس مجری این نشست خواهد بود. خوانش بخش هایی از این اثر توسط بازیگران تئاتر و سینما بخش دیگری از برنامه های این نشست خواهد بود.

«لحظه ها جا می مانند» در پنجمین دوره جشنواره داستان انقلاب مورد تقدیر قرار گرفت و در بیست و ششمین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران (در سال 1392) شایسته تقدیر شناخته شد. این رمان روايتي از وقايع پنجم آذر سال 57 در گرگان است. اين كتاب یادآور حماسه ای ماندگار از آزادیخواهی و ظلم ستیزی مردم گرگان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.

یوسف قوجق، نویسنده رمان «لحظه ها جا می مانند»، متولد سال 1347 و دانش آموخته ادبیات فارسی و مردم شناسی (در مقطع کارشناسی ارشد) است از آثار او می توان به کتاب های «نبرد در قلعه گوک تپه» (برگزیده جشنواره شهید غنی پور1377)، «مردان فردا» (تقدیر شده در نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان 1390)، «یاد یوسف» (تقدیر شده در پانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس)، «سنجاقک ها روی آب»، «کوه زیر پای من است»، «موج اول» (تقدیر شده در نخستین دوره بهترین کتاب دفاع مقدس 1372) و «لالو» اشاره کرد.

با توجه به لزوم مطالعه اين اثر پيش از نقد و بررسي، باشگاه كتاب فرهنگ سرا امکان امانت این کتاب به اعضای کتابخانه ها و تهیه آن با تخفيف 50 درصدی را فراهم کرده است. علاقمندان برای دريافت كتاب می توانند با شماره 55408657 تماس بگیرند.

ششمين نشست «باشگاه كتاب» در ادامه سلسله برنامه هاي «ماه بهار» با همکاری انتشارات شهرستان ادب سه شنبه بيست و نهم بهمن ساعت 16 در سالن سپيده فرهنگ سراي انقلاب اسلامي برگزار مي شود.

فرهنگ سراي انقلاب اسلامي مجموعه برنامه هاي سي و پنجمين سالروز پيروزي انقلاب را با عنوان «ماه بهار»، از اول بهمن آغاز كرده و تا پايان بهمن به كار خود ادامه مي دهد. در اين مدت مجموعه برنامه هايي از جمله «تهران تا بهار» گردشگري انقلاب اسلامي، جشن های روز خوب پيروزي، نمايشگاه قاب انقلاب، نمايشگاه سه رنگ سربلندي و .... برگزار مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر و دريافت كتاب مي توانيد به نشانيwww.enghelab.farhangsara.ir  مراجعه كنيد. فرهنگ سراي انقلاب اسلامي در بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع پل كميل، ابتداي كميل شرقي واقع شده است.
نظر شما