جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۰
کد خبر: ۷۴۵۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
معاون شهردار تهران در جمع يادگاران شهدا اعلام کرد:
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در جمع تعدادي از يادگاران شهداي دفاع مقدس گفت: در حوزه شهر و مسائل شهری، امکانات، تسهیلات و خدمات شهري می بایست به صورت عادلانه توزیع شود و از مصادیق این عدالت، توزيع عادلانه شبكه معابر شهري براي شهرونداني كه از وسایل نقلیه عمومي استفاده مي‌كنند، در مقابل شهرونداني است كه از وسيله نقليه شخصي استفاده مي‌كنند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي كه در جمع شماري از فرزندان شهدای شاخص دفاع مقدس حضور پيدا كرده بود، افزود: بيش از نيمي از جابه‌جايي‌هاي تهران از طريق ناوگان حمل و نقل عمومي انجام مي‌شود اما سؤال اين¬جاست که آيا نيمي از شبکه معابر شهري نیز به وسایل نقلیه عمومي اختصاص پیدا کرده است؟
وي با اشاره به اين ‌كه هر دستگاه اتوبوس دوكابين بيش از یک¬صد نفر را جابه‌جا مي‌كند، اظهار كرد: اين در حالي است كه هر دستگاه خودروی شخصي عموماً تنها يك يا دو سرنشين دارد و از این رو اختصاص بخشي از ظرفيت شبکه معابر شهري به حمل و نقل عمومي از جمله رفت و آمد اتوبوس¬های تندرو عين عدالت است.
معاون شهردار تهران با بیان اين كه وظيفه مديريت شهري اين است كه شهر را براي انسان‌ها و زندگی بهتر آن¬ها بسازد، تصریح كرد:‌ شهري كه در آن حمل و نقل عمومي در دسترس عموم باشد و شهروندان بتوانند در شهر خود رفت و آمد ایمن، پاک و روان داشته باشند، شهري انسان محور است و تجربه اثبات كرده تقدم خودروها بر انسان‌ها در شهر يك خطاي بزرگ تاريخي محسوب می¬شود.
وی با بيان اين كه هر قدر هم که پول داشته باشيم نمي‌توانيم پا به پای تولید خودروهای جدید معابر جديد  ايجاد كنيم و پاسخ‌گوي خودروهاي بی شماری باشیم كه هر روز به شهر اضافه مي‌شوند، تصريح كرد: به اين منظور توسعه حمل و نقل عمومي و از جمله توسعه سامانه اتوبوس¬های تندرو را در دستور كار خود قرار داده‌ايم.
مهندس تشکری هاشمی در پاسخ به پرسش يكي از فرزندان شهدا در خصوص دليل عدم اجراي مونوريل در تهران گفت: مونوریل با توجه به ظرفیت¬ پایین جا¬به¬جایی، در هیچ نقطه¬ای از جهان وسیله حمل و نقل عمومی و راه حل مشکل ترافيك محسوب می¬شود،  بلکه در بسياري از نقاط دنیا خطوط مونوريل را در مسيرهاي تفريحي و توريستي و یا در طول جزاير و سواحل به کار می¬گیرند.
وی اقتدار و سربلندی ایران اسلامی و آرامش و امنیتی که در کشور شاهد آن هستیم را مرهون خون¬های پاک شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا شهدای هسته¬ای دانست و افزود: امروز وجود با برکت يادگاران شهدا به عنوان میراث ماندگار آن عزیزان باعث افتخار ملت و موجب اعتبار مسئولان هستند.
معاون شهردار تهران در پایان دیدار با فرزندان شهدا با تأکید بر این که فرزندان ايران اسلامي هر جا كه باشند موجبات سربلندي نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم مي‌نمايند، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در حال حاضر در زمینه تجهیز ايستگاه¬هاي مترو و توليد واگن‌هاي مترو نیز بيش از 60 درصد به خودکفایی رسیده¬ایم و در زمینه ساخت تونل‌ مترو نیز صد در صد خودکفا  شده¬ایم.
نظر شما