پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۴۸۴۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران در هفته نخست اسفند میزبان نمایشگاه‌‌های متنوعی از آثار هنرمندان تجسمی خواهند بود.
به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های هما، راه ابریشم، سین، احسان، دریابیگی و گلستان از روز جمعه دوم اسفند میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ و متنوعی از آثار هنرمندان تجسمی خواهند بود.
گالری‌‌های طراحان آزاد، نگاه، دی، اثر و بوم نیز از هفته‌های گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

برادر! در گالری هما لبخند بزن
نمایشگاهی با عنوان «لبخند بزن برادر» از آثار سعید انصافی، روز جمعه دوم اسفند در گالری هما افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 13 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن در طول هفته از ساعت 11 تا 19 و جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 به گالری هما واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک مراجعه کنند.


جابه‌جایی در گالری راه ابریشم
نمایشگاه گروهی عکاسی با عنوان «جابجایی» از روز جمعه دوم اسفند با آثاری از علیرضا فانی، مهدی مقیمی‌نژاد، شادی غدیریان، محمود کاشفی‌پور و گوهر دشتی افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 14 اسفند ادامه خواهد داشت و گالری راه ابریشم واقع در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، شماره 103، یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه و جمعه از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.



تجرد جسم در گالری احسان
«جسم در تجرد» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های رویا سرخوش است که از روز جمعه دوم اسفند در گالری احسان برپا خواهد بود. این نمایشگاه تا پنجم اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16:30 تا 20 به گالری احسان واقع در خیابان اقدسیه، بلوار آجودانیه، 14 شرقی، شماره 22 مراجعه کنند.

دکوراسیون داخلی در گالری دريابيگی
نمایشگاه گروهی دکوراسیون داخلی با آثاری از فاطمه علوی‌نژاد و مهرنوش نیازخانی، روز جمعه دوم اسفند در گالری دریابیگی افتتاح می‌شود. 
این نمایشگاه تا هفتم اسفند ادامه دارد و علاقه‌‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن، همه‌روزه از ساعت 16 تا 19 به گالری دریابیگی واقع در شهرک غرب، فاز 3، خیابان دوم، پلاک 6، طبقه همکف مراجعه کنند.

طراحی و زیورآلات در گالری گلستان
نمایشگاه طراحی و ساخت زیور ثریا امان‌پور از روز جمعه دوم اسفند در گالری گلستان برپا خواهد بود. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه هفتم اسفند ماه برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند. گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 24 واقع است. 


ابداع در گالری سين
نمایشگاه نقاشی‌های علیرضا نمدچی با عنوان «ابداع» روز جمعه دوم اسفند در گالری سین افتتاح می‌ّشود. این نمایشگاه تا 11 اسفندماه ادامه دارد و علاقه‌مندان به بازدید از آن، می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ةا از ساعت 15 تا 19 به گالری سین واقع در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، پلاک 16 مراجعه کنند.



واهمه در طراحان آزاد
«واهمه‌های بی نام و نشان» عنوان نمایشگاهی از آثار مژگان بختیاری است که 25 بهمن در گالری طراحان آزاد افتتاح شد. این نمایشگاه تا ششم اسفندماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند. گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره 5 واقع است.




نقاشی‌خط در نگاه
نمایشگاه نقاشی‌خط رحیم حسن نایینی از روز پنجشنبه 24 بهمن در گالری نگاه برپاست. این نمایشگاه تا هشتم اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 17 تا 21 به گالری نگاه واقع در لواسان، بلوار اصلی(امام خمینی)، نرسیده به میدان امام خمینی، پلاک 872 مراجعه کنند.

بهانه‌های رنگین در گالری دی
گالری دی از 25 بهمن میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی‌خط ربابه حسین‌‌پور در ستایش مولانا با عنوان «بهانه‌های رنگین» است.
این نمایشگاه تا چهارم اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 19 در گالری دی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی، پلاک 130 مراجعه کنند.

تنظیم دوباره در گالری اثر
«تنظیم دوباره» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های رضا عظیمیان است که از 25 بهمن در گالری اثر برپاست. این نمایشگاه تا 19 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها 16 تا 20 به گالری اثر واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره‌ 16 مراجعه کنند.

شور سپید غلامحسین نـامی در گالرى بوم
نمایشگاهی از ٥٠ سال نقاشى‌ غلامحسين نامى عصر دوشنبه 30 دى ماه در گالرى بوم برپاست. عنوان اين نمايشگاه «شور سپيد» است كه بر ارائه سه دوره از مهم‌ترين دوران كارى نامى تمركز دارد و در آن علاوه بر ٢٦ نقاشى، دو حجم نيز به نمایش در مى‌آيد. برخى آثار اين مجموعه نخستين بار است به نمایش گذاشته می‌شود، خاصه دو تابلوى نقاشى كه در دو سال اخير خلق شده‌اند و تعدادى از آنها به رغم نيم قرنى كه از حياتشان مى‌گذرد كمتر ديده شده اند؛ مانند همين دو حجم و پنج شش نقاشى كه از سال ١٣٤٤ روى ديوار گالری بوم مى‌روند.
گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ واقع است و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.


نظر شما