چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۲
کد خبر: ۷۴۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
گزارش هفتگی «شهر» از اجراهای تئاتر/
سالن‌های تئاتر تهران در روزهای اول اسفند میزبان آثار تازه و متنوعی از هنرهای نمایشی هستند.
به گزارش خبرنگار شهر، «غروب روز‌های آخر پاییز»، «سلام و خداحافظ»، «خط استوا»، «چی شد که که من مار خوردم؟»، «پزشک نازنین»، «عروسی خان مظفر»، «جمجمه‌ای در کانامارا»، «بازگشت پسر نافرمان» و «خرمگس» از نمایش‌های تازه این هفته‌اند.

غروب روز‌های آخر پاییز
نمایش «غروب روز‌های آخر پاییز» اثر فریدریش دورنمات به کارگردانی محمدرضا حیدری از چهارم اسفند در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه روی صحنه می‌رود.
اجرای این نمایش که حمید سمندریانمترجم آن است و ایمان میرهاشمی، امیرحسین عالی‌، اردشیر خوشفکاری و محمدرضا حیدری در آن بازی می‌کنند، تا 22 اسفند همه‌روزه ساعت 20:00 ادامه دارد.


بهای بلیت این نمایش که در آبان ماه سال ۹۲ نیز در تماشاخانه باران اجرا شد، 12هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را 8000 تومان خریداری کنند.
تماشاخانه سه‌نقطه در میدان ولی‌عصر(عج)، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ واقع است.

سلام و خداحافظ در فرهنگسرای ارسباران
 نمایش «سلام و خداحافظ» به نویسندگی آثول فوگارد با ترجمه محمود کیانوش و کارگردانی فرهاد سلیمی از 5 اسفند در سالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود. 
اجرای این نمایش که علی جعفری و نوشین کریمی در آن بازی می‌کنند، تا 23 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه ساعت 19:30 به تماشای آن بنشینند.

بهای بلیت این نمایش 8000 تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را 5000 تومان خریداری کنند.
فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.

خط استوا در خانه هنرمندان
سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان از چهارم اسفند میزبان نمایش «خط استوا» به نویسندگی و کارگردانی جمال هاشمی خواهد بود. 
این نمایش که علی باقری و فاطمه فخرایی در آن بازی می‌کنند، تا 23 اسفند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 20:30 اجرا می‌شود. بهای بلیت این نمایش 10هزار تومان است و داستان آن از این قرار است که جعفر و گلنار زن و شوهری هستند که زندگی آنها به بازی می‌گذرد.

یک میز پینگ پنگ در زیرزمین خانه اجاره‌ایشان گذاشته اند و روز و شب را به بازی می گذرانند. بازی آن دو بر سر کشورها است و در دنیای ذهنی که برای خود ساخته‌اند، برنده هر بازی صاحب یک کشور می‌شود. حالا به بازی آخر رسیده‌اند و تنها یک کشور باقی مانده است ...
خانه هنرمندان در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر واقع است.

چی شد که که من مار خوردم؟
«چی شد که که من مار خوردم؟» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی گلبرگ ابوترابیان است که از چهارم اسفند ساعت 19:00 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش تا 15 اسفند ادامه دارد، بهای بلیت آن 15هزار تومان است و امیر کربلائی‌زاده در آن به ایفای نقش می‌پردازد.


تماشاخانه استاد جمشید مشایخی در ضلع شمال غربی چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک 1478 واقع است.

پزشک نازنین در تماشاخانه سه‌نقطه 
تماشاخانه سه‌نقطه سالن خسرو شکیبایی از چهارم اسفند ساعت 17:45 میزبان نمایش «پزشک نازنین» اثر نیل سایمون به کارگردانی محمد شفیعی است. اجرای این نمایش که امیر فرزانگان٬ سروش شاکر٬ فاطیما نوفلی٬ امیر طالبی٬ زهرا طباطبایی٬ مهران سفیدی و محمد شفیعی در آن بازی می‌کنند، تا 14 اسفند ادامه دارد.
بهای بلیت این نمایش نیز برای مخاطبان عادی  12هزار تومان و برای اعضای سایت تیوال 8000 تومان است.


عروسی خان مظفر در سنگلج
تماشاخانه سنگلج از ابتدای اسفند میزبان نمایش «عروسی خان مظفر» به نویسندگی و گارگردانی محمدحسین ناصربخت است. 
در این نمایش که همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:30 اجرا می‌شود، میثم یوسفی، مریم آشوری، وحید شاهینی، علیرضا صالحی، شاهین علایی نژاد، مسعود رحیم پور، علیرضا قنبری، کیوان کاوند، محمدحسین سعید، محمد کلهر، امیرمحمد انصافی، امیرحسین انصافی، پیام رضایی، ابوالفضل اشرب، مهدی صفاری نژاد و حسین ملکی‌زاده بازی می‌کنند و شراره طیار نیز عروسک‌گردان آن است.


نمایش «عروسی خان مظفر» که با شیوه نمایش سنتی ایرانی روی صحنه می‌رود، روایتی از زندگی زنان چاله میدان است که در اعتراض به کمبود نان جلوی کالسکه ناصرالدین شاه را می‌گیرند و دست به شورش می‌زنند. 
بهای بلیت این نمایش که اجرای آن تا 25 اسفند ادامه دارد، 10هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را به بهای 5000 تومان خریداری کنند.
تماشاخانه سنگلج در میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت واقع است.

جمجمه‌ای در کانامارا
«جمجمه‌ای در کانامارا» عنوان نمایشی به نویسندگی مارتین مک دوناف و کارگردانی علی پروشانی است که از 29 بهمن روی صحنه است. اجرای این نمایش که آرش وزیر نظامی، مهراد غضنفریان، نیما شعبان‌نژاد و فرحناز رستمی در آن بازی می‌کنند، تا 23 اسفند ساعت 19:30 ادامه دارد.


بهای بلیت این نمایش برای مخاطبان معمولی 15هزار تومان و برای اعضای سایت تیوال 12هزار تومان است.
این نمایش در خیابان ایرانشهر، خیابان سپند، کوچه خوارزمی، پلاک 2 اجرا می‌شود.

بازگشت پسر نافرمان به ایرانشهر
سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر از هشتم اسفندماه میزبان نمایش «بازگشت پسر نافرمان» نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی علی راضی خواهد بود. اجرای این نمایش که بابک کریمی، نوال شریفی، ناتالی متی، بلز پوژاد پرو و ماکان اشگواری در آن به ایفای نقش می‌پردازند، تا 29 اسفند همه‌روزه ساعت 18:30 و 20:30 ادامه خواهد داشت.
بهای بلیت این نمایش 20هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را به بهای 15هزار تومان خریداری کنند.
داستان «بازگشت پسر نافرمان» از این قرار است که خسرو بهداد بیست سال است در فرانسه زندگی می‌کند و در زندگی شخصی و حرفه ای موفق است. روزی از روزهای ماه اکتبر به خاطر یک تماس از ایران همه چیز عوض می‌شود... 
تماشاخانه ایرانشهر در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان واقع است.

خرمگس در سالن قشقایی
سالن قشقایی تئاتر شهر از هفتم اسفندماه میزبان نمایشی با عنوان «خرمگس» به نویسندگی و کارگردانی علی عابدی خواهد بود. این نمایش 100 دقیقه‌ای تا 27 اسفند همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها ساعت 19:30 اجرا خواهد شد. 
بهای بلیت این نمایش 10هزار تومانی است و سوسن مقصودلو، پرستو گلستانی، محمد صادق ملکی، وحید آقا پور و آرش (علی) فلاحت پیشه در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

اپرای عروسکی لیلی و مجنون
تالار فردوسی از 27 بهمن‌ماه میزبان اپرای عروسکی لیلی و مجنون به نویسندگی محمد بن سلیمان بغدادی (محمد فضولی) و کارگردانی بهروز غریب‌پور خواهد بود. 
در این اپرا که به زبان آذری اجرا می‌شود، زینب خانلر اوا در نقش لیلی، عارف بابایف  در نقش مجنون و رشید بهبودف  در نقش نوفل نقش‌‌خوانی می‌کنند.
اجرای این اپرا تا 15 اسفند ادامه خواهد داشت و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:00 میزبان تماشاگران است. بهای بلیت این اپرا 20هزار تومان است و در آن اثر جاودان آهنگساز شهیر آذری، عزیر حاجی بیگف، توسط امیر بهزاد بازآفرینی شده است.
عروسک‌گردانان این اپرا نیز عبارتند از مریم اقبالی، علی پاکدست، غزل اسکندنژاد، علی ابوالخیریان، مرجان احمدی، سلما محسنی، مونا کیانی فر، مرضیه سرمشقی، سمیه نادری، فرزانه عاقلی، نسیم امیر خسرو، نگار میر فخرایی، قاسم رحمتی، مریم مجیدی، سحر امیر اقبالی، سارا اقبال، سحر کاظمی، هانی حسینی، مرضیه نادری و الهام عابدی.
تالار فردوسی در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت واقع است.

هراکلس 5 در ایرانشهر
 سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر از 17 بهمن میزبان نمایشی از هاینر مولر با عنوان «هراکلس 5» به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر است. اجرای این نمایش تا ششم اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای آن همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:30 به تماشاشی آن بنشینند.
رزگار خاطری، سعدی محمدی، کامیار محبی، پوریا سلطان زاده، محسن خدری، آرین ذوالفقاری،‌ مرتضی زارعی،‌ پدرام صمدی،‌ حسن عسگری، احمد عظیمی، حسام علم الهدی و مصطفی مهربان بازیگران این نمایش هستند.
این اثر اقتباسی آزاد از هراکلس است که هانری مولر در سال 1964 به رشته تحریر درآورد و داستان مردمی را روایت می‌کند که برای رهاشدن از شر ناپاکی کشورشان پناه می‌برند به هراکلس قهرمان اسطوره‌ای. این نمایش پرتحرک انتقادی است تند به دنیای مصرفی و صنعتی امروز.
تماشاخانه ایرانشهر خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان واقع است.

سقراط در تالار وحدت
نمایش «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی که از 21 آذر در تالار وحت روی صحنه رفته است، در فروردین 93 نیز اجرا می‌شود. این نمایش 120 دقیقه‌ای تا 30 فروردین 93 همه‌روزه ساعت 18:30 اجرا می‌شود و بهای بلیت آن در سال جدید 25هزار تومان است.
فرهاد آئیش، لادن مستوفی، بهناز نازی، نقی سیف جمالی، کتانه افشاری نژاد، یعقوب صباحی، ایوب آقاخانی، سیاوش چراغی پور، بهاره نوحیان، بهمن عباسپور، رضا جهانی، بهنام شرفی، پرهام دلدار، مجید نوروزی، مهرداد خانی، یاسمن کاکایی، راشین دیدنده، روژین رحیمی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد و علی حبیب پور در این نمایش بازی می‌کنند و گروه کر آن را سحر لطفی، یکتا اعتمادی، مهرداد طلایی، حمید خنجری، علیرضا عبدالکریمی، هوتن حسینی، روشنک رسانی، محمد حقیقی، پگاه عینکچی و سارا مصطفوی‌نسب تشکیل می‌دهند.
تالار وحدت در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار واقع است. 

آژاکس در خانه آو
نمایش «آژاکس» به کارگردانی محمدرضا سمیع‌فر از 23 بهمن در خانه نمایش آو روی صحنه است. این نمایش 50 دقیقه‌ای همه‌روزه ساعت 20:00 اجرا می‌شود و اجرای آن تا 15 اسفند ادامه خواهد داشت. 
بهای بلیت این نمایش 12هزار تومان است و فریبا شاهسون، ایرج تدین، حامد شیخی‌، پارسا پولادوند، کیارش لبانی، مرجان بهرامی، دانیال بیات، نیلوفر رضایی، آرمین ترابی و امیر کوروش مهدی‌زاده در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
خانه نمایش آو در میدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶ واقع است.

پیرآهن در تماشاخانه مهر
تماشاخانه مهر حوزه هنری از 23 بهمن میزبان نمایشی با عنوان «پیرآهن» به نویسندگی کاوه مهدوی و کارگردانی روزبه اختری است. اجرای این نمایش تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه ساعت 18:30 به تماشای آن بنشینند.
بازیگران این نمایش روزبه اختری، محمد پاکدل، شقایق فتحی، مرتضی خالقی، میثم معینی، پرستو جعفری، پریسا ذوالفقاری، علی فرهمند، سپیده دربندی، حسین رحیمی و رضا احمدی هستند و داستان جوانی را روایت می‌کنند که به دلیل مشکلات زندگی و زمین‌گیرشدن پدرش به مشهد مهاجرت می کند.
نامزد این جوان با شخصی تصادف کرده و به خاطر این حادثه به زندان می افتد. پدر نامزد جوان داستان ما از روی لجبازی با اینکه بسیار ثروتمند است حاضر به پرداخت دیه دخترش نمی‌شود جوان برای به‌دست‌آوردن پول آزادی نامزدش لباس خادمی را که در حال مسافرکشی در ماشین سکته کرده بود می‌پوشد و برای دزدی راهی حرم و  ...
بهای بلیت این نمایش 10هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را به بهای 7000 تومان خریداری کنند.
حوزه هنری در تقاطع خیابان حافظ و سمیه واقع است.

دیگه نمیخوای بخندی؟ در خانه نمایش آو
نمایش «دیگه نمی‌خوای بخندی؟» به کارگردانی سعید رمضانیان از 22 بهمن در خانه نمایش آو روی صحنه است. اجرای این نمایش تا هشتم اسفند، همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 18:30، ادامه خواهد داشت.
بهای بلیت این نمایش 12هزار تومان (برای اعضای تیوال 10هزار تومان) است و ایمان صیاد برهانی، سهیل سهیلی، محمد برهمنی و سعید رمضانیان در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

کمدی خرس در تمشاخانه مشایخی
تماشاخانه استاد جمشید مشایخی از 23 بهمن میزبان نمایش کمدی «خرس» چخوف به کارگردانی شایان افکاری است. اجرای این نمایش تا 10 اسفند ادامه دارد. بهای بلیت این نمایش 10هزار تومان است و آزاده آقاجانی، اشکان هورسان و مهسا جندقی در‌ان بازی می‌کنند. 

آدمک چوبی در تالار هنر
 نمایش ویژه کودک و نوجوان «آدمک چوبی» به کارگردانی جهانگیر طاهری از 27 بهمن در تالار هنر روی صحنه است. اجرای این نمایش که همه‌روزه ساعت 19:00 روی صحنه می رود، تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت.
بهای بلیت این نمایش 8000 تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را به بهای 4000 تومان خریداری کنند.
داوود منفرد، حسین پیرهادی، شادی ظفری، محسن نقیبیان، خسرو کشاورز، ابوالفتح آل آقا، رامین ملامحمدی، سهیلاعلی‌پور، غزل شفیعی، بهرام شاکری، میلادسقا، سیدمعید حسینی، سینا مکین، صدیقه کیانفر، مائده خسروآبادی، ایلیا طاهری و میلاد خسروآبادی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

پنج میلیون روبل در تالار محراب
نمایش «پنج میلیون روبل» که بر اساس «پزشک نازنین» نوشته نیل سایمون نوشته شده و سیاوش اسد آن را کارگردانی می‌کند، از 27 بهمن ساعت 17:30 در سالن کوچک تالار محراب روی صحنه است. اجرای این نمایش تا نهم اسفند ادامه خواهد داشت. بهای بلیت این نمایش 10هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را با تخفیف 50درصدی خریداری کنند.
علیرضا زر گوشیان، مینا فرهنگ، شهرزاد علی محمد، شیرین اتفاق، منصور لولاور، شبنم موتابی، سالار خمسه، رکسانا فیروزی، میلاد آزاد، حمید احمد و سیاوش اسد نیز بازیگران این نمایش هستند.

یک بزرگداشت باشکوه در تئاتر شهر
 کارگاه نمایش تئاتر شهر از 20 بهمن میزبان نمایشی با عنوان «یک بزرگداشت باشکوه» به نویسندگی  غلامرضا سلیمان‌تاش و کارگردانی رحمت امینی است. 
این نمایش که تنها بازیگر آن محمدعلی سلیمان تاش است و تا 23 اسفند در تئاتر شهر اجرا خواهد شد، درباره یک مراسم بزرگداشت برای یک نمایشنامه‌نویس شناخته شده‌ است که برای سخنرانی در این مراسم دعوت می‌شود و در ادامه اتفاقاتی می‌افتد.
در این نمایش کلیپی پخش می‌شود که در آن هنرمندان و نمایشنامه‌نویسانی از جمله اسماعیل خلج‌، داریوش ارجمند،‌ ایوب آقاخانی‌، حمیدرضا نعیمی‌، منوچهر اکبرلو‌، فرهاد آئیش‌، نادر برهانی مرند و حسین پارسایی‌ حضور دارند.
مجموعه فرهنگی و هنری تئاتر شهر در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر(عج) واقع است.

ازدواج‌های مرده در سالن سه‌نقطه
 نمایش «ازدواج‌های مرده» به نویسندگی ازیا سرنچ تودوروویچ و کارگردانی شهرام عبدلی، از 15 بهمن در سالن استاد رکن‌الدین خسروی تماشاخانه سه‌نقطه روی صحنه است. 
اجرای این نمایش تا 22 اسفند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:00 ادامه خواهد داشت. بهای بلیت این نمایش 15هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را به بهای 12هزار تومان خریداری کنند. 
تماشاخانه سه‌نقطه در میدان ولی‌عصر(عج)، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ واقع است.

خواستگاری به سبک مبارک در خانه نمایش
خانه کوچک نمایش از ۱۵ بهمن میزبان نمایشی با عنوان «خواستگاری به سبک مبارک» به نویسندگی  هادی شیرمحمدی و کارگردانی حمیدرضا مرادی است.
این نمایش که حمیدرضا مرادی و هادی شیرمحمدی در آن ایفای نقش می‌کنند، همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 18:30 اجرا می‌ّشود و اجرای ان تا 29 اسفند ادامه خواهد داشت.
داستان این نمایش از این قرار است که مبارک و دختر حاجی عاشق یکدیگر هستند. اما مبارک به خودش اجازه نمی‌دهد از حاجی دخترش را خواستگاری کند. از طرفی حاجی قصد تجدید فراش دارد. مبارک از این موضوع به نفع خود استفاده می‌کند و با همکاری دختر، از حاجی دخترش را خواستگاری می‌کند و همین خواستگاری منجر به ازدواج آن‌ها می‌شود.
خانه کوچک نمایش در چهارراه ولیعصر(عج)، تقاطع خیابان انقلاب و خیابان فلسطین واقع است.


عشق لرزه در کارگاه نمایش باران
نمایش «عشق لرزه» بر اساس نمایشنامه اریک امانوئل اشمیت و به کارگردانی هستی حسینی، از 25 بهمن ساعت 17:30 در کارگاه نمایش باران روی صحنه است. 
اجرای این نمایش که مهسا ایرج‌پور، ساغر شکوری، نازآفرین کاظمی و مصطفی کوشکی در آن بازی می‌کنند، تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت.
کارگاه نمایش باران در خیابان استاد نجات الهی، ابتدای خیابان اراک، پلاک ۷۲، واحد ۷ واقع است.

نمایشنامه‌خوانی «اتاقی در فلان هتل»
فرهنگسرای اندیشه سوم اسفند ماه ساعت 19:00 میزبان نمایشنامه‌خوانی اثری از نیل سایمون به کارگردانی رضا کمالی با عنوان «اتاقی در فلان هتل» خواهد بود.
بهاره رهنما، بهرام زند، سیاوش قاسمی، شاهد تهرانی و نازنین احمدی این اثر را نقش‌خوانی می‌کنند و علاقه‌مندان به شرکت در آن می‌توانند بلیت 10هزار تومانی آن را یک ساعت پیش از شروع خوانش به‌صورت حضوری تهیه کنند.
این برنامه به همت بنیاد خیریه یاران برکت مهر، شنبه هر هفته برای کمک به زنان سرپرست خانوار و نیازمندان برگزار می‌شود.
فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی، تقاطع خیابان شهید قندی، روبروی باشگاه پیام، بوستان هلال احمر واقع است.

شب‌به‌خیر کیارستمی در تئاتر شهر
کافه تریای تالار اصلی تئاتر شهر از 15 بهمن میزبان نمایش «شب‌به‌خیر کیارستمی» به کارگردانی علی احمدی و نویسندگی فرهاد نقدعلی است. 
این نمایش تا دوم اسفند ماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها ساعت 18:15 به مدت 45 دقیقه اجرا می‌شود.
خسرو احمدی و ارژنگ امیرفضلی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیت این نمایش 7000 تومان است و اعضای تیوال می‌توانند آن را به بهای 5000 تومان خریداری کنند. 

پلاک 8 در تماشاخانه ماه
تماشاخانه ماه حوزه هنری از 13 بهمن ماه میزبان یک نمایش کمدی با عنوان «پلاک 8» به کارگردانی محمد زوار بی‌ریا و نویسندگی سیدعلی موسویان است. اجرای این نمایش تا هشتم اسفند ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 18:00 به تماشای این نمایش 60 دقیقه‌ای بنشینند.
محمد زوار بی‌ریا، سیدعلی موسویان، پیام کیانی‌پور و حسن غنی‌آبادی بازیگران این نمایش هستند و داستان از این قرار است که شریف، جوان ۲۵ ساله‌ای که مشکلات مالی به او فشار آورده و نمی‌تواند چک یک میلیونی خود را پاس کند، مقدار زیادی پول و طلا پیدا می‌کند و به خانه دوستش نوید می‌رود و ناگهان مهمان ناخوانده‌ای که شهرام نام دارد و پلیس است نیز به خانه نوید می‌آید.
بهای بلیت این نمایش 8000 تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را به بهای 4000 تومان تهیه کنند.
حوزه هنری در  تقاطع خیابان حافظ و سمیه واقع است.
هیپوفیز در ایرانشهر
سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر از 15 بهمن میزبان نمایشی با عنوان «هیپوفیز» به نویسندگی و کارگردانی کورش نریمانی است.
اجرای این نمایش که بازنوشتی از نمایشنامه (دختر یانکی) نوشته نیل سایمون با ترجمه شهرام زرگر است، تا 15 اسفند، همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 20:00 ادامه خواهد داشت. 
نگار عابدی، هوتن شکیبا و بهرام افشاری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و داستان آن از این قرار است که دو دوزنامه نگار آس و پاس، مجله ای به نام هیپوفیز را راه انداخته‌اند که محتوای بیشتر مقالات آن ترویج قدبلندی مردم کشور است. مجله، طرفدار و فروش چندانی ندارد و آن دو گرفتار بی‌پولی و فلاکت‌اند. در این گیرودار ناگهان دو روزنامه‌نگار درگیر یک مثلث عشقی می‌شوند که وضعیت‌شان را بغرنج‌تر از قبل می‌کند.
بهای بلیت این نمایش 20هزار تومان است و اعضای تیوال می‌توانند آن را به بهای 15هزار تومان خریداری کنند.
تماشاخانه ایرانشهر در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان واقع است.

ادیپوس در تالار محراب
سالن اصلی تالار محراب از ابتدای بهمن‌ماه میزبان نمایش «ادیپوس»، بزرگ‌ترین اثر تراژیک تاریخ، اثر سوفوکل به کارگردانی محمد عالی‌پور است. اجرای این نمایش 70 دقیقه‌ای که خسرو بامداد، ملک محمد عالی‌پور، جمال فوادیان، مریم اکبری، فیروز حیدرزاده، سمیرا خلیلی، مهتاب حسنی و سروناز آرمان‌فر تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت. 
داستان این تراژدی از این قرار است که اروپا دختر آگنور را می‌دزدد. آگنور به فرزندانش فرمان می‌دهد دختر را برگردانند و کادموس پسر کوچک آگنور پس از جستجو‌های بسیار به معبد ایزدان دلفی می‌رود و می‌فهمد خواهرش را نمی‌تواند بیابد. آپولون دستور می‌دهد کادموس شهری بسازد و کادموس شهر تبس را پایه‌گذاری می‌کند. کادموس به مردان سرزمینش می‌گوید به چشمه آرس بروند و آب بیاورند تا آتنا را نیایش کنند، اما مردان بازنمی‌گردند. کادموس خود به چشمه می‌رود و متوجه می‌شود که فرزند آرس (ابوالهول) همه را کشته است، کادموس هم او را می‌کشد و به این ترتیب موجب برانگیخته‌شدن خشم ایزدان می‌شود و برای جبران اشتباه ناخواسته خود، 8 سال برای کفاره آن گناه خدمت خدایان دلفی را به‌سر می‌گیرد تا این‌که بخشیده می‌شود؛ اما سرنوشت او و خاندانش مورد خشم ایزدان است؛ زیرا تمام تخمه و نژاد او باید کفاره مرگ‌بار ایزدان را بدهند.
بهای بلیت این نمایش 15هزار تومان است و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:00 در تالار محراب روی صحنه می‌رود.
تالار محراب در تقاطع خیابان ولیعصر(عج)، خیابان امام خمینی (چهارراه سپه)، تالار محراب واقع است.


زندگی انسان در تالار مولوی
 زندگی انسان عنوان نمایشی به نویسندگی نیکلایویچ آندریف و کارگردانی مسعود دلخواه است که از 18 بهمن‌ماه ساعت 19:00 در سالن بزرگ تالار مولوی روی صحنه است. 
حمیدرضا هدایتی، صحرا فتحی، افسون دلخواه، بابک قادری، مریم قربانی، راحیل روحانی‌زاده، محمدمهدی شاهی و مجید اصغری در این نمایش 90 دقیقه‌ای که اجرای آن تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت، ایفای نقش می‌کنند.
بهای بلیت این نمایش 12هزار تومان است و اعضای تیوال می‌توانند آن را به بهای 7000 تومان خریداری کنند.

تردید نکن هوراشیو در خانه هنرمندان
سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان از 14 بهمن‌‌ماه میزبان نمایش کمدی «تردید نکن هوراشیو» به نویسندگی  سعید هاشمی‌پور و کارگردانی عباس اقسامی است.
این نمایش کمدی تا 25 اسفند روی صحنه خواهد بود و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:45 اجرا می‌شود. علی تقی‌زاده، مهدی حاجیان، بهناز نادری، مهران نایل و سعید اسدی نیز بازیگران این نمایش هستند.
بهای بلیت «تردید نکن هوراشیو» 12هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند آن را به بهای 10هزار تومان خریداری کنند.

ملکه زیبای لی‌نین در تئاتر شهر
نمایش «ملکه زیبای لی‌نین» نوشته مارتین مک دونا با ترجمه حمید احیاء و به کارگردانی همایون غنی‌زاده از 18 بهمن‌ماه در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است. این نمایش که ویشکا آسایش، سعید چنگیزیان، همایون غنی‌زاده و مهدی کوشکی در آن بازی می‌کنند، تا 29 اسفند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 18:00 اجرا می‌شود.
بهای بلیت این نمایش در بخش میانی طبقه همکف 25 هزار تومان، در بخش‌های کناری طبقه همکف 20 هزار تومان و در بالکن 15 هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند بلیت 20 هزارتومانی آن آن را به بهای 16هزار تومان خریداری کنند.
مجموعه تئاتر شهر در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر(عج) واقع است.

در انتظار گودو در تئاتر شهر
نمایش «در انتظار گودو» اثر ساموئل بکت با ترجمه نجف دریابندری، به کارگردانی و طراحی همایون غنی‌زاده نیز از 18 بهمن‌ماه در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته است. اجرای این نمایش که رضا بهبودی، علی سرابی، رامین سیار دشتی، باران معادی و پیمان معادی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، تا 29 اسفند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 20:30 ادامه خواهد داشت. 
بهای بلیت این نمایش در بخش میانی طبقه همکف 25 هزار تومان، در بخش‌های کناری طبقه همکف 20 هزار تومان و در بالکن 15 هزار تومان است و اعضای سایت تیوال می‌توانند بلیت 20 هزارتومانی آن آن را به بهای 16هزار تومان خریداری کنند.
مجموعه تئاتر شهر در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر(عج) واقع است.

شمعدانی‌ها در سالن حافظ
نمایش «شمعدانی‌ها» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی از 21 بهمن در سالن حافظ روی صحنه می‌رود. این نمایش دومین اثر کمدی گروه تئاتر پوشه بعد از «مرثیه‌ای برای یک سبک وزن» است و آناهیتا همتی، حمیدرضا نعیمی، مرضیه صدرایی، وحید نفر، محسن رستگار، کیوان خانبگی و علی میلانی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
اجرای این نمایش تا 29 اسفند ادامه خواهد داشت ولی ساعت اجرای آن هنوز نامشخص است. 
سالن حافظ در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت واقع است.

«سرتو بدزد رفیق» در سینما تئاتر المپیک
نمایش کمدی موزیکال «سرتو بدزد رفیق» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا طوبائی از 27 دی در سالن سینماتئاتر المپیک روی صحنه است. 
ناصر به‌گزین، لادن عندلیب، حمیدرضا مرادی، احسان هاشمی، مهسا رهبری و آرش ابراهیم‌زاده بازیگران این نمایش هستند.
اجرای این نمایش 120 دقیقه‌ای تا 29 اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه ساعت 21:00 با تهیه بلیت 8000 تومانی به تماشای آن بنشینند. اعضای سایت تیوال می‌توانند بلیت این نمایش را به قیمت 5000 تومان خریداری کنند.
سالن المپیک در بزرگراه همت غرب، بعد از بوستان جوانمردان، دهکده المپیک، خیابان ورزش شرقی واقع است.


من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟ در سالن چهارسو
نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» به کارگردانی روح‌الله جعفری و نویسندگی ماتئی ویسنی یک، از 17 بهمن در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه است. اجرای این نمایش تا 29 اسفند ادامه خواهد داشت و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:30 پذیرای تماشاگران خواهد بود.
بهای بلیت این نمایش 12هزار تومان است ولی اعضای سایت تیوال می‌توانند در سه روز نخست اجرا، با استفاده از تخفیف ۲۵‌درصدی، آن را به بهای 9000 تومان تهیه کنند.
این نمایش خردادماه 92 نمایشنامه‌خوانی شده است.

مرگ تصادفی یک آنارشیست در سالن سایه
سالن سایه تئاترشهر از 15 دی‌ماه میزبان نمایشی با عنوان «مرگ تصادفی یک آنارشیست» به نویسندگی داریو فو و کارگردانی مصطفی عبداللهی است. اجرای این نمایش که کاری از گروه تئاتر کوچه است، تا هفتم اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:00 به تماشای آن بنشینند.
بهای بلیت این نمایش 10هزار تومان است و میکائیل شهرستانی، امیر عباس توفیقی، لیدا جدائیان، حمیدرضا فلاحی، مهدی زمین پرداز، مسعود زنوزی راد و ایرج کریمی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
نمایش «مرگ تصادفی یک آنارشیست» یک کمدی اجتماعی درباره‌ یک کارگر آنارشیست است که با نگاهی به کمدی «سنتی دلارته» به نوعی معاصرسازی شده است.
این نمایشنامه براساس داستان واقعی یک کارگر آنارشیست ایتالیایی نوشته شده است که پس از دستگیری به اتهام بمب‌گذاری، خودش را از پنجره اداره پلیس به بیرون پرت می‌کند (یا پرتش می‌کنند!) و کشته می‌شود. «داریو فو» با نگاه هجو و طنز نسبت به سیستم قضایی و اداره پلیس ایتالیا این داستان را روایت کرده است.
مجموعه تئاتر شهر در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر واقع است.


شکلک در تالار شمس
تالار شمس از هفتم بهمن‌ماه میزبان نمایشی با عنوان «شکلک» به کارگردانی کیومرث مرادی و نویسندگی نغمه ثمینی است. 
اجرای این نمایش 75 دقیقه‌ای تا 15 اسفند ادامه خواهد داشت و همه‌روزه ساعت 20 با بازی پانته‌آبهرام،‌ امیر جعفری، ستاره پسیانی و نوید محمدزاده روی صحنه می‌رود. 
نمایش «شکلک» 10 سال پیش در تالار قشقایی اجرا شد و توانست در بیست و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جوایز بهترین نمایشنامه نویس، بهترین بازیگر زن و بهترین موسیقی را از آن خود کند، این نمایش همچنین در همان سال توانست اثر برگزیده از نظر انجمن منتقدان نیز شود.
این نمایش همچنین در سال 2004 در جشنواره تئاتر بهار ایرانی در فرانسه اجرا شد و سال 2005 نیز در جشنواره NSD هندوستان به صحنه رفت و جایزه بهترین نمایش خارجی این جشنواره را دریافت کرد.
تالار شمس در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، شرق به غرب بعد از آجودانیه، کوچه نیلوفر، پلاک 3 واقع است.


برچسب ها: تئاتر ، سالن ، نمایش
نظر شما