پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۷
کد خبر: ۷۴۹۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
در اختتامیه دومین دوره مسابقات رباتیک محله های شهر تهران عنوان شد:
به پیشنهاد شهردار منطقه 20 و تایید معاون شهردار تهران، نخستین مرکز علوم و فنون رباتیک شهر تهران در جنوبی ترین منطقه پایتخت به زودی راه اندازی می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 تهران، سید  محمد هادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم اختتامیه دومین مسابقات رباتیک محله های 374 گانه شهر تهران که به میزبانی منطقه 20 برگزار شد پیشنهاد شهردار این منطقه مبنی بر ایجاد نخستین مرکز علوم و فنون رباتیک  شهر تهران در شهرری را تایید کرد و گفت: با توجه به تجربه دوسالهمنطقه 20، به عنوان میزبان مسابقات نهایی 374 محله شهر تهران و پتانسیل های علمی و اجرایی موجود، این منطقه جنوبی شایسته خدمات رسانی و ترویج علم و فناوری صنعت رباتیک را نه تنها به شهروندان این منطقه بلکه به همه مردم شهر تهران دارد.

ایازی ادامه داد: از سوی شهرداری منطقه 20 سوله ای به وسعت یک هزار مترمربع برای ایجاد مرکز علوم و فنون رباتیک در شهرری پیش بینی شده است که پس از تجهیز فنی و امکانات ارتباطی راه اندازی خواهد شد.

ایجاد مراکز علوم و فنون در مناطق 22 گانه
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه جشنواره شکوفا نمونه ای از فعالیت های مدیریت شهری در زمینه توسعه علم است تصریح کرد: گام بعدی که فراتر از جشنواره شکوفا است، ایجاد مراکز علوم و فنون در مناطق 22 گانه است که دامنه فعالیت آن در تمامی ابعاد از جمله ریاضیات، نجوم و...گسترده می شود.

ایازی به پیشرفت کمی و کیفی جشنواره علمی شکوفا اشاره کرد و اظهار داشت: استمرار این جشنواره علمی در قالب کانون های هفت گانه رباتیک، بازی های رایانه ای، برنامه نویسی موبایل، وبلاگ نویسی، رسانه دیجیتال، طراحان گرافیکی و توسعه مهارت های رایانه ای برای دومین سال پیاپی، نشان دهنده این است که توسعه و ترویج علم و فن آوری، مطابق با منویات رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) از سوی مدیریت شهری تهران جدی گرفته شده است.
وی در ادامه گفت: طرح های یاد شده در جهت توسعه زیرساخت های علمی در سطح محله های شهر تهران است تا بستر رشد و تعالی برای تمامی شهروندان به خوبی فراهم شود.
تقدیر معاون استاندار تهران از مدیریت شهری
هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از دیگر مهمانان این مراسم اختتامیه بود که در حاشیه این مراسم بر لزوم پیشرفت علمی جوانان برای اثرگذاری بیشتر در دنیا تاکیدکرد و گفت: رویکرد شهردار تهران برای هدایت و برنامه ریزی چنین فعالیت هایی که باعث نهادینه شدن علم و فناوری در جامعه می شود قابل تقدیر است.

جمالی پور تسری فعالیت های علمی شهرداری تهران به کل کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ابزار تولید علم و مسلح شدن به فناوری های روز، ضمانتی برای کشور در برابر توطئه های بیگانگان است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، معاون فناوری اطلاعات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،رئیس کمیته ملی روبوکاپ کشور، فرماندار ویژه شهرستان ری، شهردار منطقه 20، قائم مقام شهردار منطقه، جانشین معاون اجتماعی و فرهنگی و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 از حاضرین در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات رباتیک محله های شهر تهران بودند که با معرفی نفرات اول تا سوم هر لیگ با اهدای لوح و هدایای نقدی برگزیدگان نهایی این جشنواره علمی را تقدیر کردند.
برگزیدگان دومین دوره مسابقات رباتیک محله های شهر تهران
بر اساس این گزارش تیم های ارسالی مناطق 17، 15 و یک به ترتیب رتبه اول تا سوم لیگ شکارچی نور، مناطق یک، 17 و17 رتبه اول تا سوم لیگ رالی، مناطق 14 و 14 رتبه های اول و دوم لیگ جاده صاف کن، مناطق یک، 14 و 20 رتبه های اول تا سوم لیگ مبارز، مناطق یک ، یک و 14 رتبه های اول تا سوم فوتبالیست کنترلی و در لیگ حل ترافیک شهری منطقه یک هر سه رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داد و لیگ دهم لیگ نمایشگاهی بود که دستاوردهای مناطق 22 گانه با محوریت رفع نیازهای مدیریت شهری ارائه شد و به ترتیب مناطق 20 و 4 رتبه های دوم و سوم را دریافت کردند.
این مراسم در فرهنگسرای ولاء منطقه 20 برگزار شد که معاونان و مدیران ارشد شهری شهرداری های مناطق 22 گانه، مدیران آی تی سراهای 374 محله شهر تهران و اعضاء تیم های برگزیده و شرکت کننده از دیگر اعضاء آن بودند.
نظر شما