شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۴۹۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
اولین گروه کاروان راهیان نور ولایت شهرداری تهران صبح امروز از منطقه 3 به مناطق جنگی کشور اعزام شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3 ،این کاروان با بدرقه جمعی از مدیران و در قالب 280 نفر از شهروندان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و 7 دستگاه اتوبوس به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

حجت الاسلام امرودی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم که در مجموعه فرهنگی قلهک برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره اهمیت جهاد در راه خدا و شهادت ،جایگاه شهیدان را بسیار ارزشمند و والا خواند و آرامگاه این شهیدان را زیارتگاه عاشقان خدا عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس ایران ،تمامی شاخص های جنگ های صدر اسلام را که تبلور نبرد حق علیه باطل است را دار بوده است افزود: کاروان راهیان نور ولایت فلسفه ای الهی و آسمانی دارد و شهرداری تهران نیز اعزام این کاروان ها را در حالی آغاز می کند که برای چندین سال پیاپی با محوریت ولایت و تجدید میثاق با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره ) همراه است .

حجت الاسلام امرودی با اشاره به استقبال بسیار خوب شهروندان از این کاروان ها که هر ساله در حال افزایش است ابراز امیدواری کرد با مقدماتی که فراهم شده است سفری پربار و سرشار از معنویت در پیش روی زائران باشد.

سردار فلاح زاده از یادگاران و فرماندهان دفاع مقدس نیز با اشاره به وقایع امروز جهان ، ضرورت دیدار و زیارت از یادمان های شهدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: زائران راهیان نور میهمان شهدا هستند و نام های آشنایی مانند دوکوهه ، دهلاویه و هویزه خاطرات و راز و نیاز شهدا را با خود دارند و هر کدام از این یادمان ها محل تغییر و تحولی است که ما در زندگی نیاز به آنها نیاز داریم .

وی با اشاره به اینکه نباید شهدا و هدفشان را از یاد ببریم تصریح کرد: شهدا منبع فیض و مرکز برآورده شدن حاجت ها هستند و ما نیازمند به فرهنگی هستیم که آنها در سرزمین های راهیان نور به یادگار گذاشته اند .

وی با تشکر از شهرداری منطقه 3 که اولین کاروان راهیان نور را در اسفند ماه سال جاری به ماطق جنگی جنوبی کشور اعزام می کند اظهار امیدواری کرد : با پیش بینی های انجام شده و استقبال خوبی که در سال جاری شهروندان برای ثبت نام و حضور در این کاروان ها داشتند دستاوردهای معنوی فراوانی برای پایتخت و شهروندان عزیز ثبت شود .

گفتنی است در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور مهندس عباسی قائم مقام شهردار منطقه 3 و جمعی از مدیران این منطقه نیز حضور داشتند.


نظر شما