چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۵۰۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
دوره دوم تهران شناسی با عنوا "بلد تهران" برای آشنایی با جریانات و تاریخ پیدایش تهران با حضور استاد سید عبداله انوار، تهران پژوه و مورخ برجسته معاصر، در خانه فرهنگ دکتر عظیمی برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک ، محسن سلیمانی فاخر، مدیر خانه فرهنگ دکتر عظیمی با اعلام این خبر گفت :فصل گذشته دوره های شمیران شناسی برگزار شد و با  توجه به استقبال شهروندان از کلاس های استاد انوار در  دور دوم این سلسله نشست ها ، کارگاه آشنایی با تاریخ پیدایش شهر تهران تا معاصر؛ ادارات مدنی شهر تهران بعد از مشروطیت ، معرفی مشاهیر علمی- سیاسی- فرهنگی تهران ، آشنایی با وجه تسمیه خیابانها  و محلات تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد :سید عبدالله انوار از مترجمان ایرانی و از پیش‌کسوتان معاصر نسخه‌شناسی در ایران است. وی نسخه‌پژوه، نسخه‌شناس، فهرست‌نویس، ریاضی‌دان و متخصص متون کهن ریاضی نیز هست. وی بیش از ۲۰ سال رئیس بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران بود و در طول دوران کاری خود حدود ۱۰ جلد فهرست نسخه‌های خطی به فارسی و عربی را تدوین کرد.
سلیمانی فاخر افزود: استاد انوار یکی از حروف (مجلدات) لغت‌نامه دهخدا را نیز تدوین کرده‌است. وی دارای تصحیحات بسیاری است که از مهم‌ترین و مشهورترین آن‌ها می‌توان به جهانگشای نادری اشاره کرد.
وی گفت : در حاشیه شروع نخستین جلسه ، فیلم مستند "درت التاج" ویژه زندگی استاد عبداله انوار  ساعت 15برای شهروندان به نمایش گزارده می شود.
این دوره شنبه  10 اسفند ماه  ساعت 17اغاز می شود و در تاریخ های 17 و 24 اسفند ماه ادامه می یابد .  نشانی محل برگزاری میدان قدس- جنب شهرداری، کوی مهنا یک خانه فرهنگ دکتر عظیمی  و شماره تماس 22724336اعلام می شود .

نظر شما