پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۵۰۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
یکی از بزرگترین پردیسهای ویژه بانوان با مساحتی بالغ بر حدود 22 هکتار، سال آینده در فاز شرقی بوستان جنگلی چیتگر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، احداث این پردیس گسترده از اواخر خرداد سال 1392 آغاز شده و اکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود اواخر نیمه اول سال 1393 به بهره برداری برسد. این بوستان در 7 پهنه شامل پهنه سلامت، پهنه اقامت و آموزش، تشریفات ، پهنه خدمات و پشتیبانی، پهنه ویژه (VIP)، پهنه علمی فرهنگی، پهنه آرامش و تفکر، پهنه ورزش و بازی و پهنه کار و فعالیت برنامه ریزی شده و به ارائه خدمات به بانوان خواهد پرداخت.

حسین مرادی شهردار منطقه 22 در این باره گفت: « ریز فضاهایی نیز برای این بوستان و پردیس ویژه تدارک دیده شده که در 6 شاخه اصلی شامل فضای ورزشی، فضای اقامتی- پذیرایی، فضای باز تفریحی، فضای فرهنگی مذهبی، فضای خدمات و پشتیبانی و فضای بهداشتی- درمانی دسته بندی شده اند. فضای ورزشی این بوستان با مساحت حدود 5 هزار متر مربع شامل زمین چمن مصنوعی، زمین تنیس، بدمینتون، والیبال، بسکتبال و ...، فضای اقامتی- پذیرایی بوستان با مساحت حدود 6 هزار متر مربع شامل رستوران، کافی شاپ، فضای اقامتی چند منظوره (متل)، استخر و سونای مسقف و ... فضای باز تفریحی پارک با مساحت حدود 6500 متر مربع شامل استخر روباز، باغ سلامت، فضاهای نشیمن، فضای بازی کودکان، آلاچیق، رستوران جنگلی و چایخانه سنتی، فضاهای باز بمنظور برپایی مراسم و ... است.»

وی افزود: « همچنین فضای فرهنگی- مذهبی با مساحت 2 هزار متر مربع شامل مرکز مشاوره، کتابخانه و محل برگزاری کلاسهای آموزشی، غرفه های خیریه، گالری و گذر فرهنگ و هنر، کافی نت، آمفی تئاترهای روباز ( تئاتر، نمایش، مدلباس، موسیقی محلی) ، مسجد و ...، فضای خدمات- پشتیبانی با مساحت حدود 1500 متر مربع شامل سرویس بهداشتی، اداری، گیشه های اطلاعات و تهیه بلیط، رختکن، دوش، انبار وسایل ورزشی، کمک های اولیه و... و فضای بهداشتی- درمانی با مساحت حدود 400 متر مربع شامل مرکز بهداشتی(آموزشی) و مرکز ارائه خدمات زیبایی است. موارد نامبرده، فضاهای انسان ساخت و طراحی شده است و فضای جنگلی و ارگانیک مابقی 22 همکتار را در بر دارد. »

مرادی در خصوص ساختار و استخوان بندی فضایی شبکه های دسترسی پارک بانوان نیز گفت:« پارک بانوان 2 ورودی فرعی، یک ورودی تشریفاتی و ورودی اصلی از 35 متری دستواره، پیاده راه سلامت با طول تقریبی 1800 متر شامل یک رینگ پیاده روی داخل پارک و پیست دوچرخه سواری مخصوص بانوان با طول تقریبی 3550 متر در فضای داخلی است. مصالح و مبلمان ساخته شده در بوستان از سنگ و با تاکید بر معماری ارگانیک و مطابق با حال و هوای جنگل خواهد بود. در این پارک ورودی ها با پوشش گیاهی و تندیس مناسب با هدف ایجاد فضای مفرح و دلباز برای خوشامدگویی به استفاده کنندگان طراحی شده است. »

گفتنی است معدنی پور مدیر کل و رجایی معاون مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران، رییس بوستان چیتگر، مشاور شهردار در امور بانوان، مسئول امور بانوان و رییس اداره ورزش بانوان منطقه از پارک بانوان در حال احداث منطقه بازدید کردند.

برچسب ها: منطقه 22
نظر شما