پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۵۱۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
یک استاد هلندی ترافیک در دیدار با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه «سیزدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک» که در تهران برگزار می شود، گفت: یکی از وسایل بسیار رایج حمل و نقل در هلند دوچرخه است، چنان چه نخست وزیر هلند نیز هر روز با دوچرخه سر کار می رود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دکتر برت وان وی (Bert Van Wee ) استاد حمل نقل و ترفیک از کشور هلند برای حضور در کنفرانس مهندسی ترافیک و ایراد سخنرانی و برگزاری یک کارگاه آموزشی در این کنفرانس به همراه همسرش به تهران سفر کرده، دیدار از کشورمان را فرصتی بسیار عالی دانست و گفت: از این فرصت علاوه بر دیدن تهران، برای دیدار از اصفهان و کاشان نیز استفاده می کنم. 
وی در دیدار با معاون شهردار تهران با اشاره به این که در هلند از کودکان تا سالمندان از جمله خود وی و بسیاری از دانشجویانش با دوچرخه رفت و آمد می کنند، تأکید کرد: یکی از وسایل بسیار رایج حمل و نقل در هلند دوچرخه است، چنان چه نخست وزیر هلند نیز هر روز با دوچرخه سر کار می رود.آیا وزراء و دیگر مسئولان کشور شما هم با دوچرخه سر کار می روند؟

معاون شهردار تهران در پاسخ به وی، با توضیح این که آلودگی هوای تهران و شرایط توپوگرافیکی و وضعیت جغرافیایی، شیب تهران و وسعت این کلان شهر و نیز موضوع ایمنی دوچرخه سواران، استفاده از دوچرخه را حتی برای مردم عادی نیز دشوار کرده، اعلام کرد: یکی از مشکلات تهران استفاده افراطی از خودروی شخصی است و از این رو توسعه مترو از 152 کیلومتر به 300 کیلومتر را در برنامه 5 ساله شهرداری تهران در دستور کار قرار خود داده ایم.

دکتر وان وی با بیان این که در این صورت شبکه متروی تهران به یکی از بزرگترین شبکه های مترو در جهان تبدیل می شود، گفت: سیاست مدیریت شهری تهران برای توسعه مترو هم زمان با گسترش پیاده روی و دوچرخه سواری، ایده بسیار خوبی است و اولین نتیجه آن کاهش آلودگی هواست.

معاون شهردار تهران در پایان این دیدار از هلند به عنوان کشور گل های رنگارنگ، آسیاب های بادی و دوچرخه های فراوان نام برد و با آرزوی اقامت خوش برای این استاد هلندی و همسرش در کشورمان، خاطرنشان کرد: امیدواریم در تهران نیز همچون شهرهای هلند، روزی شاهد استفاده گسترده از دوچرخه از سوی شهروندان باشیم.  
نظر شما