پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۵۱۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران در قیل و قال دهه دوم اسفندماه نمایشگاه‌‌های متنوعی از آثار هنرمندان تجسمی را میزبانی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های کاوه،‌ جرجانی، گلستان، آران و دی از روز جمعه نهم اسفند میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ و متنوعی از آثار هنرمندان تجسمی خواهند بود.
گالری‌‌های لاله، هما، راه ابریشم، سين و اثر نیز از هفته‌های گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.


رونمایی از آثار جدید در اکسپوی گالری لاله
در پی استقبال و تقاضای علاقه مندان برای خرید آثار هنرمندان معاصر، نگارخانه لاله با رونمایی آثاری جدید از برخی هنرمندان، در سومین نمایشگاه فروش فصلی،این رویداد را تا 26 اسفند ماه ادامه خواهد داد.

این اکسپو از 25 بهمن آغاز شد و با توجه به استقبال چشمگیری که صورت گرفت، تاکنون  120 اثر هنری به فروش رسیده است.
این رویداد با هدف تقویت و ترویج فرهنگ تبادل آثار هنری و رونق اقتصاد هنر با همراهی 92 هنرمند از منتخب 7 دهه برگزار شده است و تعداد 180 اثر نقاشی،طراحی فتوآرت ارایه و در معرض نمایش قرار دارد.

همچنین در طی برگزاری چند دوره از این رویداد تاکنون علاقه مندان بسیاری با درآمدهای متوسط به مجموعه داری آثار هنری روی آورده و هربار در انتظار رویدادی دیگر هستند. هنرمندان نیز با نیت توسعه فرهنگی، آثار خود را با بهایی بسیار پایین تر از قیمت واقعی از یک میلیون ریال تا شش میلیون ریال ارایه کرده‌اند که این امر فرصتی استثنایی برای خریداران به وجود آورده و امید است این رویداد به ارتقای آگاهی عمومی از تحولات و تجربیات هنری معاصر یاری رسانده و تعامل هرچه بیشتر هنرمندان را در توسعه آفرینشهای فرهنگی و هنری در پی داشته باشد.


رضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، بهزاد شیشه گران، حمید پازوکی، نیلوفر قادری نژاد، آنه محمد تاتاری،اکبر نیکان پور، مرتضی اسدی، علی ندایی، معصومه مظفری، رضا خدادادی، فرح ابوالقاسم، احمد وکیلی، جمشید حقیقت شناس، سیروس آقاخانی، مجتبی تاجیک، جواد نوبهار، رضا هدایت، کیوان عسگری، رضا افسری، داریوش حسینی، محمد خلیلی، احمد منتظری رودبارکی،ابوالفضل لیره، علی رضا گلدوزیان، مرتضی زاهدی، شاهو بابایی، حسین سلطانی و امیرعلی قاسمی از هنرمندان حاضر در سومین رویداد هستند.

نمایشگاه تا 26 اسفند در روزهای عادی از ساعت 10 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند برای بازدید و خرید آثار به نشانی، خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.

نوروز بازار در گالری کاوه
گالری کاوه از روز پنجشنبه هشتم اسفند میزبان نمایشگاهی از آثار هنری متنوع با عنوان «نوروز بازار» خواهد بود. 
این نمایشگاه تا 14 اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید، همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالری کاوه واقع در خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان فریدافشار، خیابان دولتشاد، کوچه پروین، کوچه بایباد، شماره 26 مراجعه کنند.


گروه هنرمندان در گالری جرجانی
گالری جرجانی از روز جمعه نهم اسفند میزبان یک نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه خواهد بود. این نمایشگاه تا 19 اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 16:30 تا 20:30 به گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ 1 مراجعه کنند.


شیشه منقوش در گلستان
نمایشگاهی از آثار شیشه مریم زندی، روز جمعه نهم اسفند در گالری گلستان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه 14 اسفند ماه برقرار است و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.
گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 واقع است.


غریبگی در گالری دی
«چیزی نزدیک به غریبگی» عنوان نمایشگاهی گروهی است که روز جمعه نهم اسفند در گالری دی افتتاح می‌شود. 
در این نمایشگاه‌ آثاری از فاطمه افشاری، ابراهیم رهنما منش، مژگان حبیبی، زهرا حیدری، سارا مطلوب و ابولفضل معصومی ارائه می‌شود و آیدین خانکشی پور نمایشگاه‌گردانی آن را بر عهده داشته است.
این نمایشگاه تا 18 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌تواند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ةا از ساعت 16 تا 19 به گالری دی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی، پلاک 130 مراجعه کنند.


ماه‌گرفتگی در آران
گالری آران از روز جمعه نهم اسفند میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های الیکا هدایت با عنوان «ماه‌گرفتگی» خواهد بود. این نمایشگاه تا 19 اسفند ادامه خواهد داشت و گالری آران واقع در خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12، همه‌روزه به‌جز جمعه‌‌ها از ساعت 11 تا 19 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.


برادر! در گالری هما لبخند بزن
نمایشگاهی با عنوان «لبخند بزن برادر» از آثار سعید انصافی، روز جمعه دوم اسفند در گالری هما افتتاح شد. این نمایشگاه تا 13 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن در طول هفته از ساعت 11 تا 19 و جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 به گالری هما واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک مراجعه کنند.

جابه‌جایی در گالری راه ابریشم
نمایشگاه گروهی عکاسی با عنوان «جابجایی» از روز جمعه دوم اسفند با آثاری از علیرضا فانی، مهدی مقیمی‌نژاد، شادی غدیریان، محمود کاشفی‌پور و گوهر دشتی افتتاح شد. این نمایشگاه تا 14 اسفند ادامه خواهد داشت و گالری راه ابریشم واقع در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، شماره 103، یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه و جمعه از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.


ابداع در گالری سين
نمایشگاه نقاشی‌های علیرضا نمدچی با عنوان «ابداع» روز جمعه دوم اسفند در گالری سین افتتاح شد. این نمایشگاه تا 11 اسفندماه ادامه دارد و علاقه‌مندان به بازدید از آن، می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 به گالری سین واقع در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، پلاک 16 مراجعه کنند.

تنظیم دوباره در گالری اثر
«تنظیم دوباره» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های رضا عظیمیان است که از 25 بهمن در گالری اثر برپاست. این نمایشگاه تا 19 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها 16 تا 20 به گالری اثر واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره‌ 16 مراجعه کنند.



نظر شما