چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۵۳۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه 19 گفت: به مناسبت فرا رسيدن نوروز بيش از 90 ويژه برنامه فرهنگي و آموزشي در حوزه سلامت ويژه شهروندان جنوب شهر برگزار مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادي با اعلام اینکه برنامه های استقبال از بهار تا پايان فروردين ماه ادامه دارد، افزود: برگزاري كلاس هاي آموزشي با موضوعات متنوع ، برپايي جشنواره هاي نوروزي و نيز ارائه خدمات سلامت محور از اولويت هاي اجرايي اين حوزه است كه در خانه هاي سلامت، پايگاههاي بسيج و پايگاههاي بهداشت برگزار مي شود.
وي ادامه داد: «حفظ ايمني در چهارشنبه سوري» ،  «پيشگيري از آسيب هاي جسماني در خانه تكاني»، « تغذيه سالم و اصولي در سفر»،«آموزش سبزه آرايي و سفره آرايي» و«آشنايي با فلسفه نوروز باستاني» از اهم عناوين كلاس هاي آموزشي است که در خانه هاي سلامت برگزار خواهد شد. 
همچنين اين حوزه در نظر دارد خدمات مختلف پزشكي شامل تست فشار وقند خون، اندازه گيري توده بدني ،اندازه گيري قد و وزن را در شریعتی شمالی و جنوبی، بهمنیار و شکوفه جنوبی همراه با توزیع بروشورهای آموزشی «سلامتی در سفر» ارائه دهد.
جوادی از برگزاری مسابقات مختلف به مناسبت نوروز خبر داد و گفت: برپایی جشنواره «بهترین هفت سین» در کلینیک گل و گیاه خیابان ابوریحان، خانه سلامت شریعتی شمالی، شریعتی جنوبی و خانی آباد، «بهترین سبزه» و «سفره آرایی» در خانه سلامت شکوفه شمالی از جمله مسابقات فرهنگی در طرح استقبال از بهار اداره سلامت این حوزه هستند.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی «حفظ ایمنی در چهارشنبه سوری»، ویژه برنامه های گرامیداشت روز پرستار، تقدیر از خانواده های معلولین، اهدا و کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری، برپايي همايش پياده روي نمادين و مسابقات ورزشی را از ساير برنامه هاي مناسبتي ويژه نوروز اعلام كرد.

 

نظر شما