جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۸
کد خبر: ۷۵۴۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
پایتخت در آستانه نوروز ؛ میزبان جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی
نخستین جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی با رویکرد سبک زندگی ایرانی – اسلامی با حضور اقوام و عشایر و ارایه و نمایش فرهنگ و هنر بومی نقاط مختلف کشور در میدان آزادی تهران برگزار می‌شود.
به گزارش شهر، نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی با رویکرد سبک زندگی ایرانی – اسلامی از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 و معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 9  از 15 اسفند 92 تا 13 فروردین 93  با حضور اقوام و عشایر، ارایه و نمایش هنر و فرهنگ بومی نقاط مختلف کشور در میدان آزادی تهران برگزار می شود.

فرزاد قاسم زاده دبیر جشنواره با اعلام این خبر از برپایی چادرها و استقرار اقوام ایرانی و برگزاری نمایشگاه " فرهنگ و سبک زندگی ایرانی - اسلامی " به مدت یک ماه در ضلع شمال شرقی میدان آزادی خبر داد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 ، هدف از برگزاری این جشنواره را نمایش جلوه های فرهنگ و زندگی بومی مردم کشورمان با رویکرد حفظ و احیای سبک زندگی ایرانی – اسلامی ذکر کرد و افزود : با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری بر احیای سبک زندگی ایرانی - اسلامی با اتکا به داشته های فرهنگ بومی ، این جشنواره در آستانه نوروز به مدت یک ماه به صورت گسترده و با بخش ها و برنامه های متنوع در میدان آزادی تهران برگزارخواهد شد و با برپایی ده ها غرفه فرهنگی ، کارآفرینی ، صنایع دستی و هنرهای سنتی ، بازارچه خود اشتغالی ، ارایه برنامه های فرهنگی هنری اقوام ایرانی ، نمایش سبک های سنتی و اصیل زندگی و اشتغال بومی مناطق مختلف ایران ، ضمن ایجاد فضایی نشاط انگیز برای شهرنشینان خسته از هیاهوی شهری ، عرصه ای آموزشی برای آشنایی نسل جوان با اصالت های فرهنگ خودی فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد : هجوم بی رحمانه و همه جانبه فرهنگ غرب ، یکسان سازی امروز جهان با تمام توانایی رسانه ای و جاذبه های کاذب ، در حال نابودی شیوه های بومی زندگی همچون زندگی عشایری است و نمایش تنوع موجود در این شیوه از زندگی در کنار ریشه های درخشان زندگی ایلی می تواند فرصتی برای رهایی انسان خسته از زندگی شهری وتلنگری برای بازگشت او به هویت اصیلش باشد.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی معرفی فرهنگ اقوام مختلف ایران با تأکید بر ارزش‌های دینی و فرهنگی و اشاعه و گسترش عناصر مثبت فرهنگی اقوام مختلف ایرانی به منظور تقویت و انسجام نظام فرهنگی کشور را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت :  ثبت و ضبط علوم ، فنون و صناعات سنتی اقوام مختلف ایرانی و معرفی آن به مخاطبان برای آشنایی با شیوه عمل پیشینیان و جلوگیری از فراموشی آنها از دیگر محورها و دستاوردهای این جشنواره خواهد بود.

در این جشنواره علاوه بر برپایی غرفه های متعدد ، مجموعه ای از ورزش ها و بازی های بومی و سنتی ،  نمایش های خیابانی و میدانی ، موسیقی اقوام ، جشن های عصرانه فرهنگی ، مسابقات خانوادگی و گروهی را برای ایجاد نشاط ، انس و همدلی بین شهروندان ارایه خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی در فرهنگ سرای رویش به نشانی میدان فتح، خیابان شهید واشقانی فراهانی، خیابان شهید وادی زاده میزبان علاقه‌مندان است و شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 66688552تماس بگیرند.

نظر شما