شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۵۵۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران در هفته نخست اسفند میزبان نمایشگاه‌‌های متنوعی از آثار هنرمندان تجسمی خواهند بود.
به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های پردیس ملت، گلستان، دی، هما و افرند از روز جمعه 16 اسفند میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ و متنوعی از آثار هنرمندان تجسمی خواهند بود.
گالری‌‌های جرجانی، دی، آران و اثر نیز از هفته‌های گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بیان و انتزاع در پردیس ملت
آثار 29 هنرمند برجسته از چهار نسل نقاشی انتزاعی ایران، عصر جمعه 16 اسفند در گالری پردیس ملت به تماشا گذاشته می‌شوند.

عنوان این نمایشگاه «بیان و انتزاع» است که فرناز محمدی نمایشگاه‌گردانی آن را بر عهده دارد و برگ‌هایی زرین و درخشان از نقاشی آبستره ایران را مرور می‌کند؛ گونه هنری که در چهار نسل پیاپی در میان هنرمندان استمرار داشته و در هر دوره با زایش‌های نوین روبرو بوده است و حتی گاه تلاش کرده به فرم و روایتی ایرانی برسد. اکنون، نمونه‌های شاخصی از این تاریخ پربار در این نمایشگاه روی دیوار می‌رود.
در این رویداد که با حمایت مؤسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا می‌شود، در کنار آثار زنده یاد حسین کاظمی و فریده لاشایی آثار هنرمندان (به ترتیب حروف الفبا) پویا آریان‌پور، شیرین اتحادیه، شهریار احمدی، ایرج اسکندری، بابک اطمینانی، رضا افسری، رضا بهاروند، حمید پازوکی، همایون تک، محمد ابراهیم جعفری، هادی جمالی، مهدی حسینی، وحید حکیم، رضا خدادادی، مصطفی دشتی، روشنا رستمی، آزاده رزاق دوست، همایون سلیمی، مسعود عربشاهی، نیکزاد عربشاهی، محسن عزیزی، پری‌یوش گنجی، سیراک ملکونیان، علیرضا معصومی، احمد نصراللهی، بیتا وکیلی و هادی هزاوه‌ای، روی دیوار می‌رود.
«بیان و انتزاع» عصر جمعه 16 اسفند در گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بزرگراه نیایش، سینما گالری پردیس ملت، طبقه منفی دو افتتاح می‌شود.

خانه خزان در گالری دی
«از خانه خزان» عنوان نمایشگاه نقاشی احمد وثوق احمدی است که 16 اسفند در گالری دی افتتاح می‌شود.  
این نمایشگاه تا 23 اسفند ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌‌روزه از ساعت 16 تا 20 از آن دیدن کنند.
گالری دی در خیابان ولیعصر(عج)، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی، پلاک 130 واقع است. 

آینه‌شمعدان در گالری هما
نمایشگاهی از نقاشی‌های ابولفضل شاهی با عنوان «آینه شمعدان» روز جمعه 16 اسفند در گالری هما افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 26 اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن، در طول هفته از ساعت 11 تا 19 و جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20، می‌توانند به گالری هما واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک مراجعه کنند.


گلستان در خیال هور
گالری گلستان از روز جمعه 16 اسفند میزبان نمایشگاهی از عکس‌های احمد نشان با عنوان «در خیال هور» خواهد بود. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه 21 اسفند ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.
گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 واقع است.


رویای بهار در گالری افرند
«رویای بهار» عنوان نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشی هانیبال الخاص، ثمیلا امیرابراهیمی، محمد رضا ایزدخواه، سروژ بارسقیان، سیما بینا، حمید پازوکی، ژازه طباطیایی، حسینعلی ذابحی، باسم رسام، مجتبی سیادتی، امیرشلمانی، ترانه صادقیان، مهرداد طلادار، لـئون کهن، ناصر محمدی، سوسن قائم مقام، مرضیه قره‌داغی، کامیار مشعوف، علی ندایی، اکبر نیکان‌پور، گیزلا وارگاسینایی، محسن وزیری مقدم و رضا هدایت است که روز جمعه 16 اسفند در گالری افرند افتتاح می‌شود.
این نمایشگاه تا 23 اسفند ماه ادامه دارد  و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 21 به گالری افرند واقع در خیابان یوسف‌آباد، خیابان جهان‌آرا، خیابان 19 (جلال حسینی) ، پلاک 48 مراجعه کنند.


گروه هنرمندان در گالری جرجانی
گالری جرجانی از روز جمعه نهم اسفند میزبان یک نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه است. این نمایشگاه تا 19 اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 16:30 تا 20:30 به گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ 1 مراجعه کنند.

غریبگی در گالری دی
«چیزی نزدیک به غریبگی» عنوان نمایشگاهی گروهی است که روز جمعه نهم اسفند در گالری دی افتتاح شد. 
در این نمایشگاه‌ آثاری از فاطمه افشاری، ابراهیم رهنما منش، مژگان حبیبی، زهرا حیدری، سارا مطلوب و ابولفضل معصومی ارائه می‌شود و آیدین خانکشی پور نمایشگاه‌گردانی آن را بر عهده داشته است.
این نمایشگاه تا 18 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌تواند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 19 به گالری دی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی، پلاک 130 مراجعه کنند.

ماه‌گرفتگی در آران
گالری آران از روز جمعه نهم اسفند میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های الیکا هدایت با عنوان «ماه‌گرفتگی» است. این نمایشگاه تا 19 اسفند ادامه خواهد داشت و گالری آران واقع در خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12، همه‌روزه به‌جز جمعه‌‌ها از ساعت 11 تا 19 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

تنظیم دوباره در گالری اثر
«تنظیم دوباره» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های رضا عظیمیان است که از 25 بهمن در گالری اثر برپاست. این نمایشگاه تا 19 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها 16 تا 20 به گالری اثر واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره‌ 16 مراجعه کنند.



نظر شما